تعداد بازدید: ۳۰۹۳
کد خبر: ۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ - 2017 15 August
دیروز شورای جدید و قدیم دو جلسه جداگانه و تعیین کننده تشکیل دادند. دستور اصلی هر دو جلسه مدیریت شهرداری نی‌ریز بود.
در همین رابطه شهردار نی‌ریز در گفتگو با خبرنگار هورگان با تأیید تسلیم استعفای خود به اعضای شورای شهر نی‌ریز گفت: «بله این خبر درست است. بنده استعفا داده‌ام اما شورا هنوز چیزی به من اعلام نکرده است.» 

وی علت این اقدام خود را اینگونه عنوان نمود: «بنده در راستای کمک به وحدت شهرستان این اقدام را انجام داده‌ام. امیدوارم با این استعفاء اعضای جدید شورای شهر به یک گزینه جدید دست پیدا کنند تا شهرداری و متعاقب آن شهر نی‌ریز آسیب نبیند.»

وی با اشاره به جلسه دیروز 23 امرداد اعضای جدید شورای شهر و اعضای فعلی و همچنین مطرح بودن نام وی به عنوان یکی از گزینه‌های شهردار آینده گفت: «در میان اعضای جدید نام من به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح نبود. البته از خردادماه امسال و با مشخص شدن اعضای جدید، سه نفر از اعضای فعلی که بار دیگر انتخاب شدند اصرار بر ماندن بنده داشتند اما در جلسات جمعی 5 نفره نتوانستند به نتیجه‌گیری برسند.

به همین دلیل بنده استعفای خود را دادم تا راه باز شود و آقایان بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. این را هم عنوان کنم که به لحاظ قانونی اگر شهردار استعفاء ندهد در روز یکم شهریورماه اعضای جدید می‌توانند دو کار انجام دهند یا شهردار را ابقاء کنند و یا شهردار جدید را معرفی نمایند و شهردار فعلی تا زمان ابلاغ شهردار جدید و برگزاری مراسم تودیع باید به کار خود ادامه دهد کاری که در زمان انتصاب بنده با 4 ماه تأخیر انجام شد.»

عباس منزه در خصوص دلایلش برای این استعفاء گفت: «با استعفاء بنده عملاً اعضای شورا می‌توانند سرپرستی را انتخاب تا شهردار جدید معرفی شود.»

شهردار نی‌ریز در خصوص موافقت این استعفاء توسط اعضای شورای فعلی گفت: «تا امروز چیزی مبنی بر موافقت یا عدم موافقت به بنده اعلام نشده است. هر چند تا زمانی که بنده در جلسه شورای فعلی در شب گذشته حضور داشتم سخنی از موافقت با این استعفاء نشد.»

به نظر می‌رسد شورای جدید باید با تأمل و تعمق گزینه‌یابی کند به طوری که پاسخگوی مطالبات کسانی که به آنها رأی داده‌اند، باشند.

افکار عمومی شهر نی‌ریز در انتظار تحولی برنامه محور هستند تا مسائل خرد و کلان حوزه شهر نی‌ریز با شتاب بسیار خوبی به نتایج مورد نظر برسد.

کارشناسان معتقدند شورای جدید و شهرداری که انتخاب می‌کند باید بتوانند برای محورهای زیر برنامه عملیاتی داشته باشند:

1- تحول عمیق و با برنامه در بافت مرکزی و همچنین بافت فرسوده

2- زیباسازی چشمگیر با استفاده از مشاوران قوی و با تجربه

3- توجه به میراث فرهنگی و ساختار سنتی اماکنی همچون کاروانسرای سروی، حمام حاج محمدحسن، بازار ملکی دوزان، حمام محله امام مهدی، مسجد جامع کبیر در طرح تفصیلی و جامع شهر و مدیریت سرمایه بخش خصوصی در این زمینه

4- استفاده از پتانسیل حاصل از وحدت شهرستان در راستای تحول چشمگیر شهر نی‌ریز

تأکید مهندس منزه بر تداوم وحدت شورا و شهرستان نکته ارزنده‌ای است که هیچگاه نباید فراموش شود و مخصوصاً مردم از شورای شهر نی‌ریز انتظار یکپارچگی و همراهی و همدلی در جهت تحقق توسعه متوازن دارند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها