تعداد بازدید: ۱۷۱۵
کد خبر: ۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ - 2017 15 August
کار برداشت محصولات گندم، جو و کلزا در سطح 2500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نی‌ریز به وسیله 18 دستگاه کمباین پایان یافت.
روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز: برداشت گندم آبی در سطح 1150 هکتار،  جو در سطح 1250 هکتار و کلزا در سطح 100 هکتار از اراضی این شهرستان پایان یافت و بخش‌های آباده طشک و پشتکوه در تولید گندم پیشتاز بودند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز در این‌باره گفت: نرخ خريد تضميني گندم در سال زراعی جاری با قیمت پایه هر كيلو 13000 ریال اعلام شد و تاكنون بالغ بر 3000 تن از گندم مازاد بر مصرف كشاورزان توسط مراکز مجاز، از گندم‌كاران خریداری شده و همچنين  میزان 97 تن کلزا تولیدی نيز به قیمت تضمینی 28000 ریال توسط مراکز خرید از کلزا کاران خریداری گردیده است. 

وی افزود: همچنین برداشت محصول جو از سطح 1250 هکتار از مزارع شهرستان پایان یافته و تاکنون بالغ بر 3800 تن جو برداشت شده که مقدار 400 تن مازاد مصرف کشاورزان توسط مراکز مجاز جهت توزيع از طريق فرابورس به منظور تعادل بخشي به بازار عرضه در طول سال، خريداري شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز در پایان گفت: اهمیت تولید محصول گندم به عنوان یک محصول استراتژیک از یک سو و توجه به شرایط خشکسالی و  مصرف بهینه از منابع آب از سوی دیگر ایجاب می‌کند که با برنامه‌ریزی علمی، از وضعیت موجود بهره ببريم و امیدواریم با نگاه تخصصی و کارشناسانه و همراهی کشاورزان سختکوش در رسیدن به اهداف موردنظر بخش کشاورزی موفق باشیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها