تعداد بازدید: ۲۰۴۳
کد خبر: ۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ - 2017 05 August
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام‌جمعه نی‌ریز از وجود این همه شراب در شهرهای اسلامی ایران اظهار تعجب کرد و مسموم شدن تعداد زیادی از افراد با شرابهای تقلبی را مایه تأسف دانست.
عابد نعمتی: آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه 13 امرداد گفت: «چرا امروز باید در شهر ما شراب پیدا شود؟ چرا باید در شهرهای اسلامی شراب بخورند، کور شوند و بمیرند؟ در شهر مجاور شما 114 نفر مسموم و 5 نفر کشته شده‌اند.  تعدادی هم که کور شده و برای عمری بدبخت می‌شوند.»

ایشان تأکید کرد مردم باید بدون مسامحه با نیروی انتظامی همکاری کنند و به آنها خبر دهند تا جلوی افرادی را که مشروبات الکلی توزیع می‌کنند، بگیرند.

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «شما مسلمانید و فرهنگتان اسلام است؛ اما دشمن بیکار ننشسته و تلاش می‌کند جوانان ما را اغفال کند.»

اشاره امام جمعه نی‌ریز به خبر هفته گذشته بود که بر اساس آن اعلام شد 114 نفر در سیرجان بر اثر مصرف مشروبات الکلی آغشته به متانول مسموم و 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین پس از آن در خبر دیگری عنوان شد 40 نفر در استان فارس بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی روانه بیمارستان شده‌اند؛ از جمله 18 نفر در استهبان و 12 نفر در فسا که 17 نفر از آنان تحت دیالیز قرارگرفته‌اند.

آیت‌ا... فقیه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی را یادآور شد و با بیان این که نی‌ریز جهاد دانشگاهی ندارد، عنوان داشت: «باید جهاد دانشگاهی در این شهر تأسیس شود و همه مردم نیز کمک کنند تا فرزندان شما جای دیگری نروند، در شهر خودشان درس بخوانند و پیشرفت کنند.»
امام جمعه نی‌ریز روز خبرنگار را گرامی داشت و تأکید کرد خبرنگاران باید وقایع و درد جامعه را مطرح کنند تا مردم بدانند جامعه در چه وضعیتی است و مسئولین نیز بدانند چه می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که امروز حکومت در دست ولی فقیه است، تأکید کرد با فرمان اوست که حکومت مشروع و عدالت اجرا می‌شود؛ در غیر این صورت دیکتاتوری بوجود می‌آید.

به بیان ایشان، ولایت یکی از شرایط امام رضا(ع) برای سفر به مشهد بود؛ اما اگر آن روز امام معصوم را کمک نکردند، شما به نایب امام معصوم کمک کردید و انقلاب پیروز شد.

آیت‌ا... فقیه صدور فرمان مشروطه را در جهت محدود شدن دیکتاتوری و استبداد عنوان کرد که به بیان ایشان قدر ندانستند و در اثر بی‌بصیرتی و تنبلی، شیخ فضل‌ا... نوری اعدام شد.

خطیب جمعه نی‌ریز سالروز جنایت آمریکا در حمله اتمی به هیروشیمای ژاپن را یادآور شد و گفت: «جنایتکاران تاریخ می‌خواهند برای ما قانون و برنامه مشخص کنند؛ اما ما زیر بار این ذلتها نرفته و نخواهیم کرد.»

ایشان همچنین بر لزوم حفظ و حراست از محیط زیست تأکید کرد.

در بین دو نماز، سرهنگ توکل فرمانده سپاه ناحیه نی‌ریز که دوره خدمتش در نی‌ریز به پایان رسیده، در سخنانی از حضار حلالیت طلبید و برخی اقدامات و زیرساختهای سپاه در دوره خدمت خود را برشمرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها