تعداد بازدید: ۲۳۷۵
کد خبر: ۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ - 2017 22 July
در یک روز:
بر اثر حساسیت به نیش زنبور در شهر نی ریز دو نفر در یک روز به شوک رفتند که توسط اورژانس 115نجات یافتند.

حسین قانع:  بنابر اعلام مدیر اوزژانس نی ریز در روز جمعه در شهر نی ریز دو نفر دچار زنبور گزیدگی شدند و به شو ک رفتند که با اعلام به اورژانس 115 و حضور تکنسین های اورژانس نجات یافته و در نهایت به بیمارستان شهدای نی ریز منتقل شدند.

محمد حسین کچویی گفت: ابتدا ساعت 10:40 روز جمعه 30 تیرماه مسیر جاده پلنگان  و در تآسیسات آبفا یکی از پرسنل 38 ساله این اداره دچار زنبور گزیدگی و دچار شوک آنا فیلاکسی شد. با اعلام به اورژانس بلافاصله تکنسینهای اورژانس در محل حاضر شده و با تزریق دارو و کمک های اولیه به نجات آن فرد کمک کردند و سرانجام او را به بیمارستان شهدای نی ریز برای ادامه درمان منتقل کردند.

محمد حسین کچویی در ادامه گفت: در ساعت 21:40 همین روز دومین مورد زنبور گزیدگی و به شوک رفتن یک خانم 32 ساله در محله سادات به اوژانس 115اعلام گردید.که با حضور تکنسینهای اورژانس 115 در محل مشخص شد این زن نیز دچار شوک  شده. بلافاصله عملیات درمانی در مورد این بیمار آغاز و با دریافت کمک های اولیه حیاتی، فوراً به بیمارستان شهدا برای ادامه درمان منتقل شد.

 مدیر اورژانس 115 نی ریز از شهروندان خواست به ویژه در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان، اگر در اثر گزش حشرات مانند زنبور، عقرب و... شدند و یا اگر حساسیت دارند و یا دچار خارش بدن، تورم، کهیردر بدن، یا تنگی نفس و... گردیدند فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنند یا با اورژانس 115 تماس بگیرند.

شوک آنا فیلاکسی، که در اثر حساسیت ایجاد می شود، بدن را به سرعت دچار واکنش می کند ابتدا با خارش،تورم و تنگی نفس شروع شده و فرد درنهایت دچار افت فشار شده و در اثر عدم رسیدگی به مرگ فرد منجر می انجامد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها