تعداد بازدید: ۱۷۸۴
کد خبر: ۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 2017 17 July
زیر نظر صنعت و معدن در حال برگزاری است:
کلاسهای آموزش به بافی فرش زیر نظر اداره صنعت و معدن نی ریز و توسط اتحادیه فرش دست باف شهرستان به مدت دو روز در حال برگزاری است.

حسین قانع: بنا بر اعلام محمد رضا ره فرسا رئیس اداره صنعت و معدن نی ریز، اتحادیه فرش دست باف شهرستان نی ریز اکنون با کمک مرکز آموزش علمی کاربردی فارس در حال برگزاری دوره آموزشی ارتقاء مهارت بافت فرش(به بافی) می باشد. این کلاسها طی روزهای 25 و26 تیرماه و مجموعاً و به مدت 24 ساعت به صورت صبح وعصر در محل کانون فرهنگی هنری عصمت  واقع در بلوار سرداران در حال برگزاری است.

 الهام نیکو نژاد رئیس اتحادیه فرش دست باف شهرستان و مسئول برگزاری درباره این کلاسها می گوید: در این دوره آموزشی 35 نفر شرکت کرده اند و به صورت فشرده صبح و عصر برگزار می شود و سعی شده کلیه امکانات رفاهی برای هنرجویان در مدت حضورفراهم شود.

نیکونژاد با بیان اینکه اتحادیه فرش دست باف از سال 1385 در شهرستان شروع به کار کرده است و750 نفر بیمه شده فرش دست باف هستند و3500 نفر از فرش بافان در سطح شهرستان دارای کارت مهارت فرش بافی می باشند گفت:.هر ساله این کلاسها یک یا دو مرتبه در شهر نی ریز برگزار می گردد اما در بخش ها و روستاهها برنامه های بیشتر و جداگانه ای برگزار می شود.او هدف این آموزش ها را افزایش مهارت و یاد گیری اصولی بافندگان فرش دانست.
برچسب ها: نی ریز ، نیریز ، قالی بافی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها