تعداد بازدید: ۱۸۶۹
کد خبر: ۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ - 2017 15 July
آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز با تأکید بر این که گردنه لای‌رز باید هر چه زودتر درست شود، گفت: «هر روز جوانی از دست می‌رود. چرا باید شاهد تشییع جنازه جوانانمان باشیم؟»
عابد نعمتی: خطیب جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه 23 تیرماه با بیان این مطلب عنوان داشت: «چرا باید زنها بی شوهر، مادران بی‌فرزند و بچه‌ها یتیم شوند؟ جان مردم را حفظ کنید.»

اشاره امام جمعه نی‌ریز به حوادث اخیر مسیر دو بانده نی‌ریز - قطرویه  است. جاده پر حادثه‌ای که تنها در هفته گذشته دو قربانی گرفته و همچنان تلفات می‌دهد. از جمله جوان 34 ساله نی‌ریزی که سه‌شنبه هفته گذشته جانش را از دست داد.

به نظر می‌رسید بعد از تراژدی یک سال پیش مرگ شهادت‌گونه سربازان در گردنه لای‌رز، این مسیر به تمام معنا رنگ و بوی ملی به خود گیرد و روند ساخت باند دوم با سرعت دنبال شود. اما به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی نی‌ریز، به دلیل مشکلات اعتباری، معلوم نیست این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

آیت‌ا... فقیه در جایی دیگر با بیان این که در ادارات کسی که کم‌کاری می‌کند جایی ندارد، گفت: «شما مردم غیور باشید و امر به معروف و نهی از منکر کنید. مگر  امر به معروف و نهی از منکر فقط برای خانمی که مویش پیداست و ساز و آواز  است؟ این همه خرابکاری و اوقات مردم که خراب می‌شود، منکر نیست؟ این که به مردم رسیدگی نمی‌شود منکر نیست؟ وقت مردم را ضایع کردن و حق مردم را تضییع کردن منکر نیست؟
بروید جلوی منکرات را بگیرید و گزارش کنید تا مسئولین بفهمند در ادارات چه می‌گذرد. دولت، دولت اسلامی است و عدالت باید در جامعه باشد.»

امام جمعه نی‌ریز  به هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد و بهزیستی را برای بهتر زندگی کردن و تحقق عدالت اجتماعی توصیف نمود.

ایشان با بیان این که تنها 51 درصد مردم بیمه تأمین اجتماعی دارند، آمار شهرستان نی‌ریز را زیر میانگین کشوری و حدود 44 درصد دانست و از مردم خواست تا برای تأمین زندگی آینده‌اشان خود را بیمه کنند.

آیت‌ا... فقیه خاطرنشان ساخت هر چه تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در شهرستان بیشتر شود،  برای درمانگاهش هم بهتر است و ضمن دو شیفته شدن آن، رسیدگی بهتری صورت می‌گیرد.

عضو خبرگان رهبری در جایی دیگر به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و بود و نبود این شورا را مساوی با بود و نبود اسلام دانست.

به بیان امام جمعه نی‌ریز، شورای نگهبان حافظ دین و قرآن است و اگر مجلس زیر نظر آن عمل نکند، رسمیت ندارد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها