تعداد بازدید: ۲۲۱۲
کد خبر: ۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ - 2017 13 July
چهارشنبه 21 تیرماه:
چهارشنبه 21 تیرماه برای آتش‌نشانان روزی پر از حوادث گوناگون برای بود.
حسین قانع: بنا بر اعلام مسئول آتش‌نشانی نی‌ریز، ابتدا در ساعت 7:15 روز چهارشنبه 21 تیرماه خبر آتش‌سوزی یک مغازه در شهرک سنگ به آتش‌نشانی نی‌ریز اعلام شد. آتش‌نشانان به سرعت در محل آتش‌سوزی که یک سوپرمارکت بود حاضر شدند و احتمال اتصالی برق را دادند.
ابراهیم خیراندیش گفت: در حالی که شعله‌های آتش یخچال فریزر، ترازو، تلویزیون  و مقداری از خواربار را در بر گرفته و در حال سوختن بود، ابتدا برق مغازه قطع گردید و سپس آتش با کپسول آتش‌نشانی و آب خاموش شد.

خیراندیش در ادامه افزود: در ساعت 15:30  همین روز، باغ واقع در شرق کلینیک تخصصی  بیمارستان شهدای نی‌ریز دچار آتش‌سوزی شد که با حضور پرسنل آتش‌نشانی در محل و با وجود وزش باد شدید، آتش و درختان شعله‌ور خاموش شدند.

ساعت 21 بر اثر وزش باد، قسمتی از درخت زبان‌گنجشک واقع در روبروی مدرسه شهید اکبری در بلوار ولی‌عصر دچار شکستگی شد و باعث بسته شدن ورودی کوچه کنار آن گردید. با حضور آتش‌نشانان در محل و با بریدن درخت، کوچه برای تردد ساکنان آن بازگشایی شد.
خیراندیش در ادامه گفت: ساعت 21:30 خبر آتش گرفتن باغی واقع در کنار کارخانه انار(نار‌نی) واقع در سیف‌آباد به آتش‌نشانی اعلام شد که آتش‌نشانان بسرعت به محل شتافته و در حالی که  وزش باد شدید بود، اقدام به خاموش کردن آتش در این باغ کردند.

حوادث روز چهارشنبه همچنان ادامه داشت و در ساعت22:30  خبر سقوط فردی در چاه قدیمی یک منزل مسکونی در خیابان امام مهدی اعلام شد. اما همزمان خبر آتش گرفتن کولر یک منزل مسکونی در بلوار استقلال  بر روی پشت‌بام نیز اعلام گردید.

با توجه به حضور داشتن تنها اعضای یک شیفت کاری در محل آتش‌نشانی، آنها ابتدا برای نجات فرد سقوط کرده اقدام کردند. با حضور در محل حادثه اول، مشخص شد به دلیل ریزش بدنه چاه، زیر موزائیکهای حیاط این منزل نشست کرده و خالی شده و هنگام عبور مرد جوان در حیاط، به یکباره موزائیک‌ها شکسته و جوان به داخل چاه سقوط می‌کند. با حضور سریع آتش‌نشانان و ایجاد یک کارگاه فنی، جوان به بالا کشیده و تحویل اورژانس 115 که در محل حاضر است می‌شود.

پرسنل امدادگر آتش‌نشانی فوراً به محل آتش‌گرفتن کولر رفته و مشاهده می‌کنند آتش خاموش شده است. در این حادثه موتور یک کولر بر روی پشت‌بام منزلی آتش گرفته بود. آنها اقدامات ایمنی را انجام می‌دهند و آتش‌نشانان پس از چند عملیات پی در پی به ایستگاه خود مراجعه می‌کنند.
به نظر می‌رسد با توجه به گسترش شهر، تنوع و همزمانی تعدادی از حوادث و فاصله زیاد محل بعضی حوادث از تنها ایستگاه آتش‌نشانی شهر نی‌ریز، لازم است ستاد بحران شهرستان، جامعه ایمن و همچنین ادارات مربوطه نسبت به اتمام، تجهیز و بهره‌برداری از ایستگاه جدید و دوم آتش‌نشانی نی‌ریز واقع  در بلوار نصر اقدام کنند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها