تعداد بازدید: ۱۳۴۷
کد خبر: ۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ - 2017 11 July
حجت الاسلام میرزایی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز: ضروری است تمام ابزارهای فرهنگ ساز از قبیل کتاب، مطبوعات، صدا و سیما در مسیر ترویج ارزش های اسلامی که یکی از بارزترین آنها حجاب و عفاف است هدایت شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی نی ریز ،حجت الاسلام فخرالدین  میرزایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز در آستانه فرا رسیدن روز عفاف گفت: فرهنگ پوشش از جمله فرهنگ هایی است که در تمام جوامع از گذشته های دور تاکنون بنا به اعتقادات دینی و آداب و رسوم اجتماعی به اشکال مختلف وجود داشته و در فرهنگ اسلامی مسأله حجاب از نشانه های عفت و حیا می باشد.

ضروری است تمام ابزارهای فرهنگ ساز از قبیل کتاب، مطبوعات، صدا و سیما در مسیر ترویج ارزش های اسلامی که یکی از بارزترین آنها حجاب و عفاف است هدایت شوند.

وی با بیان این که حجاب فقط مخصوص زن نمی باشد تصریح کرد: یکی از ابعاد رسیدن به کمال و رشد شخصیتی و اعتلای فرهنگ جامعه در توجه به حجاب بیان گردیده است.حفظ عفاف و عصمت جامعه و طهارت دامان مرد و زن در این فرصت بسیار حساس جامعه انقلابی ایران یک ضرورت و یک فریضه بزرگ محسوب می شود.

میرزایی افزود:اسلام زن را انساني کامل و داراي همه حقوق و مسئوليت هاي بشري مي داند که مي تواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود به بالاترين موقعيت هاي معنوي پرواز کند .زن دراين جايگاه کوثر، يعني سرچشمه همه خوبي ها و برکات دنيا و آخرت است .براي همين است که زن گوهري است که بايد قدر دانسته شود و به ابزاري براي هوسراني و خدمتکاري براي مردان تبديل نشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز بیان داشت:پوشيده ماندن از نامحرمان دستور صريح قرآن است. قرآن کريم خطاب به پيامبر(ص) مي فرمايد: به بانوان با ايمان بگو چشم هاي خود را فرو پوشند و عورت هاي خود را از نگاه ديگران پوشيده نگاه دارند و زينت هاي خود را؛ جز آن مقداري که ظاهر است، آشکار نسازند و روسري هاي خود را بر سينه افکنند و زينت هاي خود را آشکار نسازند. افزون بر آن، در آيات ديگري، پوشيدگي کامل اندام، با وقار و به دور از تحريک سخن گفتن و دوري از آرايش هاي شبيه به دوران جاهليت، توصيه شده است.

این کارشناس دین خاطرنشان کرد:اسلام زن را انساني کامل و داراي همه حقوق و مسئوليت هاي بشري مي داند که مي تواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود به بالاترين موقعيت هاي معنوي پرواز کند .زن در اين جايگاه کوثر، يعني سرچشمه همه خوبي ها و برکات دنيا و آخرت است و پيامبر خدا هم بر دست او بوسه مي زند.براي همين است که زن گوهري است که بايد قدر دانسته شود و به ابزاري براي هوسراني و خدمتکاري براي مردان تبديل نشود.حجاب براي اين است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها