تعداد بازدید: ۱۴۴۶
کد خبر: ۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ - 2017 11 July
رئیس شرکت دولتی تولید سلاح روسیه اعلام کرد عربستان و روسیه برای فروش 3.5 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی به توافق اولیه رسیده‌اند.

سرگئی چیمیزف" رئیس شرکت تخصصی تولید و صادرات سلاح پیشرفته روسیه "روس تیک" با اعلام این مطلب گفت: توافق اولیه برای امضای قراردادی به ارزش 3.5 میلیارد دلار با عربستان سعودی انجام شده اما سعودی برای اعلام موافقت نهایی با این قرارداد شروطی را تعیین کرده است.

تسلیحات روسی در یک نمایشگاه بین‌المللی

روسیه: فروش 3.5 میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی / سعودی‌ها گفتند اگر سامانه اس 300 به ایران نفروشید کل سلاح شما را می‌خریم

وی تصریح کرد: سعودی‌ها برای موافقت با این قرارداد شرط گذاشته‌اند که باید بخشی از تکنولوژی تولید سلاح را در اختیار آنها قرار دهیم و تولید نیز باید در خاک عربستان سعودی انجام شود.

سرگئی چیمیزف گفت: ما در پی ارائه پیشنهاد دیگری به آنها هستیم. ساده‌ترین راه‌حل تاسیس کارخانه برای تولید سلاح سبک مانند تفنگ‌های کلاشنیکف در خاک عربستان سعودی است.

رئیس شرکت دولتی تولید سلاح روسیه افزود: روسیه 5 سال پیش برای فروش 20 میلیارد دلار سلاح با عربستان سعودی به توافق رسیده بود اما اجرای این توافق با مشکل مواجه شد.

وی تصریح کرد: علی رغم این توافق، سعودی‌ها سلاح ما را خریداری نکرد و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم باید گفت سعودی‌ها ما را به بازی گرفتند و به ما گفتند اگر سامانه دفاعی اس 300 را به ایران نفروشید ما تانک‌ها و سایر تجهیزات شما را خریداری می‌کنیم.

روسیه قرارداد فروش سامانه اس 300 را در سال 2007 با ایران منعقد کرد اما اجرای این قرارداد را تا سال 2010 به تعویق انداخت و در نهایت در سال 2015 این سامانه را به ایران تحویل داد. سعودی‌ها از فروش سامانه اس 300 روسیه به ایران ناراضی بودند.

منبع: عصر ایران
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها