به پایگاه خبری - تحلیلی هورگان خوش آمدید... هورگان یعنی محل زایش خورشید      
تعداد بازدید: ۸۴۰
print
send
کد خبر: ۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹     -       2017 03 July
شادابی و جوانی شما در میانسالی رابطه مستقیمی با این سبک زندگی و عادات شما در جوانی دارد، در این بخش از سلامت با پارسینه به معرفی عادات مخربی خواهیم پرداخت که سبب پیری زودرس در افراد می‌شود همراه ما باشید .
 می‌خواهید جوان بمانید؟ این عادات را ترک کنید
 
 فائزه پناهی: بی شک بر همگان مبرهن است که سبک زندگی تاثیر مستقیمی بر جوانی و شادابی افراد دارد و از سویی دیگر میدانیم که  مجموعه عادات ما  سبک زندگی ما را شکل می‌دهند، در نتیجه برای داشتن زندگی  ای سالم و شاداب اول از همه باید به تصحیح عاداتمان بپردازیم . در ادامه به عادات نادرستی خواهیم پرداخت که ممکن است به جزئی از زندگی روزانه  ما مبدل شده باشند و شما باید برای  سلامت جسمانی خود همین الان از آنها دست بکشید. برای دیدن این عادات ناپسندی که به پیرشدنتان سرعت می‌بخشند همراه ما باشید:
 
مواد غذایی کم ارزش
 
 می‌خواهید جوان بمانید؟ این عادات را ترک کنید
 
پوست به شدت به تغذیه افراد بستگی دارد  و درواقع هر آنچه توسط فرد خورده می‌شود می‌تواند تاثیرات موثری بر  سلامت پوست افراد داشته باشد. اسیدهای چرب اشباع ازجمله گوشت‌های چرب و مواد غذایی کنسرو شده ، چربی های هیدروژنه موجود در بیسکوییت هاو کیک های صنعتی مواد غذایی شور و چرب و فست فود ها همه سبب شکسته شدن کلاژن در پوست شده و در درازمدت پوست را پیر و چروک می‌سازد. اگر خواهان پوستی شفاف و جوان حتی تا سنین بالا هستید، ازهمین وعده سعی کنید عادات غذایی نادرست خود را کنار بگذارید و با انواع دونات ها و سرخ کردنی‌ها  خداحافظی کنید و  دنباله‌روی رژیم های غذایی سرشار از سبزیجات و میوه جات شوید.
 
تنبلی و کم تحرکی
 
می‌خواهید جوان بمانید؟ این عادات را ترک کنید 
 
 در واقع عادت به تنبلی و کم تحرکی یک ظلم بزرگ به خود فرد است، زیرا تحقیقات نشان داده که کسانی که به طور منظم و پر انرژی ورزش می کنند در مقایسه با بزرگسالان سالمی که تحرک ندارند، تلومرهای بلندتری دارند، تلومرها نشانگرهای زیستی سلولی هستند که با گذر عمر کوتاه تر می شوند.  ورزش و تحرک عنصری ضروری برای داشتن متابولیسم سالم،چرخه انرژی صحیح و دفع سموم است.چاقی و عدم تحرک راهی مطمئن برای پیری زودرس و میزبانی از بیماریهاست.
 همچنین تحرک زیاد و فعالیت های روزانه  میزان کورتیزول را کاهش می دهد و میزان تولید هورمون های مفید مانند تستوسترون را افزایش می دهد. علاوه بر آن فشار خون بالا را کنترل می کند و خلق و خو را بهبود می بخشد. روزانه سی دقیقه ورزش توصیه می شود.
 
مصرف سیگار و اعتیاد 
 
می‌خواهید جوان بمانید؟ این عادات را ترک کنید 

مطمئنا این که سیگار برای سلامتی بد است بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما آیا می‌دانستید که برای ظاهرتان هم بد است؟ تحقیقات نشان داده‌اند که سیگار کشیدن و اعتیاد علاوه بر کوتاه ‌کردن عمرتان با افزایش احتمال بیماری قلبی و ریوی، سیگار کشیدن می‌تواند آنزیم‌هایی را فعال کند که قابلیت ارتجاعی پوستتان را از بین می‌برد.

حتی اگر شما فردی هستید که سیگار کشیدنتان را از همه پنهان می‌کنید، چین و چروک‌ها و زردرنگی چهره ای که سیگار برایتان به وجود می‌آورد می‌تواند شما رو لو بدهد. حالا یک دلیل دیگر هم برای کنار گذاشتن سیگار دارید. 

 
استرس
 
می‌خواهید جوان بمانید؟ این عادات را ترک کنید 
 
 هیچ چیزی به اندازه کاهش توانایی ذهنی نمی‌تواند به شما احساس پیری بدهد. مطالعات مشخص کرده‌اند که دوری و رهایی از استرس می‌تواند در جلوگیری از اختلالات و آسیب‌های مغزی و جوان نگه‌داشتن ذهن شما مفید باشد. سعی کنید چیز‌هایی که باعث استرستان می‌شود را کشف کنید و از آن‌ها دوری کنید یا تاثیر آنها را با تکنیک‌های مدیتیشن و ریلکسیشن و ورزش کاهش دهید.
 
خوابیدن روی شکم 
 
می‌خواهید جوان بمانید؟ این عادات را ترک کنید
 
خوابیدن روی شکم یکی دیگر ازعادات ناپسندی است که سبب پیری پوستتان میشود. تماس پوست صورت با بالشت هایی از جنس کتان، کلاژن ها را می شکند و چین و چروک های دائمی به وجود می آورد. بر اثر اختلال در گردش خون این قسمت از صورت که به سمت بالشت قرار دارد، پوست قادر به بازسازی نیست .برای حفظ ظاهر جوان پوست به پشت بخوابید یا برای به حداقل رساندن اصطکاک، از بالشتی از جنس ساتن استفاده کنید. 

منبع: my health news . com
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها