به پایگاه خبری - تحلیلی هورگان خوش آمدید... هورگان یعنی محل زایش خورشید      
تعداد بازدید: ۸۲۳
print
send
کد خبر: ۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶     -       2017 01 July
مواد غذایی غنی از کلسیم را بشناسید:
با اینکه شیر یکی از بهترین و غنی‌ترین منابع کلسیم محسوب می‌شود، اما بسیاری از افراد به شیر حساسیت دارند در این بخش ازسلامت با پارسینه به معرفی ۵ ماده غنی از کلسیم خواهیم پرداخت که با مصرف آنها به راحتی می‌توانید کلسیم مورد نیاز بدنتان را تامین کنید، پس همراه ما باشید .
اگر چه یکی از آسانترین روشهای تامین کلسیم بدن است اما بسیاری از افراد هستند که  به لبنیات حساسیت دارند، آلرژی و عدم تحمل لاکتوز دلایل اصلی استفاده از برنامه ای بدون لبنیات است، به خصوص که با توجه به آمار آلرژی، آلرژی به شیر گاو در شیرخواران و کودکان در صدر انواع حساسیت قرار دارد.با این وجود افراد دلایل دیگری نیز برای عدم استفاده از لبنیات دارند.اما مجبور نیستید برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدنتان فقط شیر و لبنیات بخورید.
در ادامه با معرفی پنج ماده غذایی در دسترس و غنی از کلسیم شما را در رفع این مشکل و دوری از کمبود کلسیم که یک ماده معدنی غنی است کمک خواهیم کرد. 
 
شیر سویا
 
 ۵ راه رسیدن به کلسیم برای کسانی که به شیر حساسیت دارند
شیر سویا یكی از نوشیدنی‌هایی است كه این روزها در انواع مختلف طعم‌دار، غنی‌شده با املاح و ویتامین‌ها و... در بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها عرضه می‌شودشیر سویا نسبت به مواد غذایی دیگر ، دارای مشخصات تغذیه ای  بیشتری  به شیر گاو است، و اغلب با کلسیم، ویتامین های A و D و ریبوفلاوین غنی شده است.
 
بادام 
 
 ۵ راه رسیدن به کلسیم برای کسانی که به شیر حساسیت دارند
یک مشت بادام به اندازه یک سوم یک فنجان شیر، حاوی کلسیم است. این مقدار بادام به صورت خام یا بو داده، حاوی ۱۱۰ میلی‌گرم کلسیم است. استفاده از کره بادام به جای کره بادام‌زمینی، به دریافت کلسیم مورد نیاز بدن کمک می‌کند. اگر بچه‌ها به آجیل‌های زمستانی علاقه دارند، آنها را با مقداری آجیل با میزان زیادی بادام اغوا کنید. البته باید مراقب آکنه و دانه‌های جوش هم باشید.
 
لوبیا چشم بلبلی
 
۵ راه رسیدن به کلسیم برای کسانی که به شیر حساسیت دارند 
 
یکی دیگر از منابع خوب و در دسترس کلسیم لوبیا چشم بلبلی است. که می‌توانید در انواع خورش ها و سالاد ها از آن استفاده کنید. مصرف یک پیاله از یک کنسرو لوبیا، حدود ۱۹۰ میلی‌گرم کلسیم به بدن می‌رساند. حبوبات در حالت معمولی حدود ۱۳۰ میلی‌گرم کلسیم دارند که تقریباً برابر نصف لیوان شیر است.مصرف غذاهایی مانند لوبیاگرم، عدسی و خوردنی‌های حاوی حبوبات، می‌تواند به تامین کلسیم بدن بچه‌ها کمک کند. برای دیدن طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلوی شیرازی اینجا کلیک کنید.
 
انجیر
 
۵ راه رسیدن به کلسیم برای کسانی که به شیر حساسیت دارند 
 
یکی دیگر از جایگزین های حتمی شیر برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن انجیر است استفاده از انجیر به صورت تازه و یا خشک شده در انواع سالاد‌های غذایی می‌تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند. هشت عدد انجیر خشک کامل صد و هفت  میلی گرم کلسیم دارد، این میوه ی خشک سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و کلسیم است. می توانید انجیر خشک را به عنوان یک میان وعده استفاده کنید.
 
 
آب پرتغال
 
۵ راه رسیدن به کلسیم برای کسانی که به شیر حساسیت دارند 
 
آبمیوه‌ها یک مکمل بسیار مفید برای صبحانه هستند که از میان آنها، آب پرتقال گزینه مناسبی برای همراهی با کیک یا تخم‌مرغ به حساب می‌آید.  بهترین کار این است که هر روز برای خودتان آب پرتقال تازه بگیرید و از خوردن یک لیوان مملو از کلسیم و ویتامین C لذت ببرید و برای یک روز پرانرژی آماده شوید. البته اگر برای ناهار هم ماهی قزل‌آلا تدارک دیده‌اید می‌توانید کمی از آن را نگه دارید و روی ماهی بریزید تا طعم لذیذ و جدیدی را امتحان کنید.

منبع: پارسینه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها