تعداد بازدید: ۲۲۷۲
کد خبر: ۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ - 2017 30 June
یک نوجوان که پنجشنبه‌شب 8 تیرماه در مسیر پلنگان درون یک چاه متروکه سقوط کرده بود با تلاش نیروهای امدادگر نجات یافت و به مراکز درمانی منتقل شد.
حسین قانع: یک نوجوان که پنجشنبه‌شب 8 تیرماه در مسیر پلنگان درون یک چاه متروکه سقوط کرده بود با تلاش نیروهای امدادگر نجات یافت و به مراکز درمانی منتقل شد.

بنا بر شنیده‌ها، ساعت 22:40 پنجشنبه هشتم تیرماه تعدادی نوجوان با دو دستگاه موتورسیکلت در حال برگشت از تفرجگاه پلنگان بودند که روبروی مرغداری واقع در این مسیر، موبایل یکی از آنها زنگ می‌خورد. آنان موتورسیکلت‌ها را متوقف می‌کنند و نوجوان 16 ساله از موتور پیاده شده و در کنار مسیرشروع به صحبت با موبایل می‌کند. غافل از این که یک حادثه در کمین او است.
او در حال صحبت از جاده دور می‌شود و در دو متری جاده درون چاه 10 متری یک رشته قنات متروکه  که دچار ریزش شده سقوط می کند.

دوستان او که وحشت‌زده متوجه حادثه می‌شوند، بسرعت با مراکز امدادی و درمانی نی‌ریز تماس گرفته و تقاضای کمک می‌کنند و حتی یکی از آنها با موتورسیکلت به سمت اورژانس 115 حرکت می‌کند.

به گفته مسئول آتش‌نشانی نی‌ریز، به محض دریافت گزارش، بسرعت یکی از تیم‌های مجهز امداد و نجات به محل حادثه اعزام، و عملیات امداد و نجات را شروع می‌کند. این تیم تقاضای اکیپ دیگری از تیم آتشنشانی برای کمک به عملیات امداد و نجات می‌کند. در ادامه یکی از نیروهای مجرب آتش‌نشان با تجهیزات چاه‌نوردی به درون چاه که دهانه‌ای عریض داشته می‌رود و نوجوان 16 ساله را که از ناحیه کمر و سر و گردن دچار آسیب شده می‌بیند. آتش‌نشان متوجه می‌شود که مصدوم هوشیار است و به سئوالات او درباره صدمات وارده جواب می‌دهد.

ابراهیم خیراندیش افزود: نوجوان آسیب دیده که بشدت بی قرار بوده با تجهیزات کامل (گردنبند طبی و بک برد و کلاه ایمنی ) تثبیت شده و در طی مدت 40 دقیقه بعد از شروع عملیات امداد و نجات به بیرون چاه منتقل می‌شود و با هوشیاری کامل، تحویل تکنسین های اورژانس 115 مستقر در محل می‌گردد.

محمدحسین کچویی مدیر اورژانس 115 نیز در این رابطه گفت: نوجوان مصدوم که دچار صدمات متعدد بدنی شده و بشدت بی‌قرار بود بسرعت کمکهای اولیه را توسط تکنسین‌های اورژانس دریافت کرد و با تثبیت وضعیت کمر و گردن و سر و با اکسیژن و سرم درمانی به بیمارستان شهدای نی‌ریز منتقل شد.

به گفته بخش‌پور مسئول اتفاقات بیمارستان شهدای نی‌ریز، این مصدوم نوجوان بسرعت توسط پزشک اتفاقات و سپس متخصصان معاینه شده و دستور سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی صادر شد. این مراحل تا دقایق آغازین بامداد ادامه پیدا کرد و سرانجام با نظر متخصصان و به دلیل شکستگی مهره‌های کمر در ساعت 3 بامداد به بیمارستان ولی عصر فسا اعزام شد.

به گفته یکی از آتش‌نشانان حاضر در محل حادثه، این چاه عمیق در فاصله دو متری مسیر شهر نی‌ریز-پلنگان قرار دارد و لازم است مسئولان بسرعت فکری به حال ایمن‌سازی آن کنند؛ زیرا با توجه به کور بودن این نقطه، حتی احتمال سقوط خودروها به درون این چاه نزدیک جاده وجود دارد.

این آتش‌نشان افزود: متأسفانه حضور تعداد زیاد جمعیت با موتورسیکلت و خودرو و سر و صداهای زیاد در محل باعث بروز مشکل برای کلیه امدادگران شده بود بطوریکه پرسنل امدادی آتش‌نشان، اورژانس و انتظامی حاضر در محل برای ایجاد ارتباط  و کمک های امدادی با مشکل مواجه بودند.




برچسب ها: چاه ، سقوط ، پلنگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
همراش بودم
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
خدا رو شکر بخیر گذشت
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها