تعداد بازدید: ۲۳۴۲
کد خبر: ۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ - 2017 25 June
از سوی معاون درمان وزارت بهداشت ابراز شد؛
معاون درمان وزارت بهداشت از کاهش اعتبارهای اجرای طرح تحول سلامت انتقاد کرد.
محمد حاجی آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه پایداری طرح تحول سلامت به پایداری منابع آن بستگی دارد افزود: در حالی که اعتبار نخستین سال اجرای این طرح ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود اما این اعتبار در سال سوم نه تنها بر اساس تورم افزایش نیافت بلکه به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

وی گفت: منابع طرح تحول سلامت نیز در زمان خود به بیمارستان ها پرداخت نشده است و ۶ ماه تخصیص منابع طرح تحول به بیمارستان ها تاخیر دارد.

معاون وزیر بهداشت افزود: این مسئله کار را برای بیمارستان ها بسیار مشکل کرده است.
آقاجانی گفت: پیش از طرح تحول سلامت بیشتر هزینه های درمان به وسیله مردم پرداخت می شد و فقط بخش کوچکی از هزینه بستری را سازمان های بیمه گر پرداخت می کردند اما طرح تحول سلامت همه هزینه های درمانی را بر عهده گرفت.

وی افزود: نظام ارائه خدمات درمانی به پرداخت به موقع صورتحساب ها و واقعی بودن قیمت ها بستگی دارد اما اکنون این دو موضوع وجود ندارد و بیمارستان ها با مشکل روبرو شده اند.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تعرفه های پزشکی باید پیش از تنظیم بودجه مشخص شود گفت: اکنون که سه ماه از سال گذشته تعرفه های زیر قیمت تورم جامعه اعلام و تصویب شده است.

آقاجانی افزود: تعرفه های امسال حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه برای بیمارستان ها ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه زمان پرداخت مطالبات بیمارستان ها نیز به بحران تبدیل شده و اکنون ۹ هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات ۹ ماهه مطالبه داریم گفت: میزان تعرفه ها و نحوه پرداخت بیمه ها موجب شده است که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش درمان اقبالی نداشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در حالی که در آذر سال گذشته وزارت بهداشت درخواست افزایش ۱۵ درصدی تعرفه ها را به شورای عالی بیمه ارائه کرد اما سازمان های بیمه گر خواستار تعرفه صفر درصد و حتی یکی از آنها خواهان کاهش تعرفه شد.

آقاجانی گفت: به طور معمول تورم بخش درمان ۵۰ درصد بیش از تورم کل جامعه است و باید تعرفه های پزشکی به جای ۵ درصد بر اساس تورم ۱۰ درصدی کل جامعه ۱۵ درصد تصویب می شد.
وی در عین حال افزود: از سازمان های بیمه گر می خواهیم با توجه به افزایش ۵ درصدی تعرفه های پزشکی دست کم پرداخت ها را به موقع انجام دهند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها