تعداد بازدید: ۲۱۸۱
کد خبر: ۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ - 2017 15 June
رئیس دامپزشکی نی‌ریز در شورای کشاورزی:
رئیس شبکه دامپزشکی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان با انتقاد از شهرداری، از شرایط بد کشتارگاه نی‌ریز و احتمال بروز تب کریمه کنگو خبر داد.
حسین قانع: در هفته جهاد کشاورزی و در دو روز متوالی، مدیر جهاد کشاورزی با مطبوعات و رسانه‌های شهرستان دیداری انجام داد و در روز بعد نیز شورای کشاورزی را برگزار کرد و عملکرد یکساله این مدیریت طی سال زراعی 96-95 را دراختیار رسانه‌ها و مدیران وحاضران در جلسه قرار داد.
این دو جلسه سه‌شنبه و چهارشنبه 23 و 24 خردادماه برگزار شد. معاون فرماندار در جلسه شورای کشاورزی با تبریک این هفته به کارکنان و مدیران حاضر در این جلسه، کار کشاورزان این نیروهای تولیدگر و مولد جامعه را که نقش بزرگی در اقتصاد و درآمد کشور دارند ستود و گفت با بها دادن به کار این تلاشگران عرصه‌های تولید و مدرنیزه کردن، می‌توان به استقلال و خودکفایی رسید.

سلامت عمومی مردم در خطر است

دکتر حمید رضا ممتازیان مسئول دامپزشکی شهرستان خلاصه‌ای از کارهای صورت گرفته جهت مقابله با بیماری خطرناک تب کریمه کنگو در سطح شهرستان را با ارائه یک کلیپ کوتاه بیان کرد. او همچنین از اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک دامدار را در فارس کشته خبر داد و گفت: طبق آمار متأسفانه خانمهای خانه‌دار از بیشترین بیماران این بیماری خطرناک و کشنده هستند.


ممتازیان با گلایه‌مندی از کم‌کاری بعضی ادارات در مقابله با این بیماری و پیشگیری از آن گفت: در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی 10 خرداد که در شبکه بهداشت و درمان و با حضور راهوار معاون فرماندار تشکیل شد، یک سری مصوبه در شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز به تصویب رسید. در بازدید از کشتارگاه شهرداری که بلافاصله بعد از جلسه صورت گرفت،

انتقاد رئیس دامپزشکی از شهرداری به دلیل عدم همکاری در پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو

 در رابطه با سلامت مردم دستورات اکیدی بر رفع نقص در اسرع وقت داده شد که یک سری ظرف مدت 48 ساعت و بقیه طی یکماه باید عملی می‌شدند. اما در بازرسی که در تاریخ 22 خرداد همراه با بازرسان شبکه بهداشت شهرستان انجام گرفت، مشخص شد درکشتارگاه زیر نظر شهرداری هیچ گونه تغییر و اجرای مصوبه‌ای صورت نگرفته است، سلامت عمومی مردم در خطر می‌باشد و لازم است فوراً کاری صورت گیرد که با دستور اکید راهوار قرار شد شهردار یا نماینده‌ای از شهرداری در این جلسه و یا بعد از جلسه حاضر شود.

این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از محکومیت دو سال قبل شهرداری در همین زمینه دارد و هنوز هم هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی نیز گزارشی از عملکرد بخشهای مختلف این مدیریت را ارائه داد. از مهمترین طرح‌های این مدیریت اجرای طرح امید و پهنه‌بندی در سطح شهرستان بود و طرح‌هایی چون رفع اختلاف از 170 هکتار اراضی شهرستان بود. او از پیشرفت در کارهای اجرایی و طرح هایی جدیدی مانند مجوزهای مختلف در طرح‌های شیلات در آبهای گرم و شور و پرورش اسب در سطح شهرستان خبر داد و از افزایش سطح گلخانه‌های شهرستان به 180 هکتار و نیز افزایش سطح زیر کشت گیاه استراتژیک زعفران و اجرای طرح‌های آبیاری نوین با استفاده از تسهیلات و طرح شهرک گلخانه‌ای در سطح شهرستان سخن گفت.

مدیر جهاد کشاورزی همچنین به طرح‌های تنظیم بازار میوه در شب عید و گرفتن سهمیه وارد کردن 18 تن گوشت مرغ منجمد اشاره کرد که تاکنون 14 تن آن وارد شهرستان شده است. وی همچنین از 35 تن شکر و 20 تن برنج وارداتی به قیمت 2700 تومان خبر داد. طهماسبی در ادامه خرید محصولات کشاورزی مانند گندم و جو و دانه‌های روغنی از کشاورزان به صورت خرید تضمینی و پرداخت به موقع پول غلات کشاورزان را یادآوری کرد.

از مهمترین بحث های مطرح شده در این جلسه، مشکل تعیین تکلیف اراضی در بخش قطرویه بود که پروانه چاه آب دارند؛ اما مشکل زمین آنان با اداره منابع طبیعی همچنان برقرار است.

در ادامه، مهندس بنی‌اسدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در بحث تصرف سنواتی، مقداری از این زمینها از سال 1365 خورشیدی در تصرف مردم است و درخت 30-20 ساله را نمی‌شود قطع کرد. دادن سند به کشاورزان نیز یک پروسه زمان بر است، هر چند قبل از سال 1385 تعدادی از مردم با قیمت مناسب سند گرفتند. اما در این زمینه باید با تلاش نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و چندین شهرستان و استان سعی شود کمیسیون ماده 34 در مجلس شورای اسلامی به طور مجدد احیاء گردد تا بتوان این مشکل را حل کرد. بحث سند اراضی مشکل دارد؛ چون مشاع است. اعضای گروه‌ها همکاری نمی‌کنند، در حالی که در گروه‌های مشاع همه اعضا باید حضور داشته باشند که کار بسیار سختی است.

او در ادامه درباره مشکل آتش‌سوزیها در سطح شهرستان گفت: همه روزه گشتهای ما در سطح شهرستان به گشتزنی اقدام و با حضور در اراضی و صحبت با مرتعداران و نیز اخذ تعهد برای جلوگیری از آتش‌سوزیها تلاش کرده‌اند.

علی حاج‌محمدی معاون اداره ثبت اسناد و املاک نی‌ریز که به عنوان میهمان به این جلسه دعوت شده بود، درباره اسناد زمینهای بخش قطرویه گفت: از دو سال قبل قانونی برای زمینهای دارای سند ابلاغ شده است که با ارائه کل سند و حضور کلیه اعضاء در ثبت اسناد و املاک و رعایت یک سری ملاکها و داشتن شرایط لازم سند صادر می‌شود.
در حاشیه جلسه، چند نفر از باغداران حاضر شدند و اعتراضاتی داشتند. آنها از لزوم استفاده از آب قنات برنجزار که بلا استفاده در پارک آزادی رها شده و از باغات تفدیده خود و مسیرهای آبی که توسط ادارات مختلف مسدود شده سخن گفتند. آنها همچنین از کمبودهای رسیدگی و کمک جهاد کشاورزی و استفاده از تسهیلات توسط بانک عامل کشاورزی گله داشتند که قرار شد در اسرع وقت جلسه‌ای با داریوش طهماسبی برای رفع این مشکلات بگیرند.

در روز سه‌شنبه 23 خرداد نیز مدیر جهاد کشاورزی به مناسبت این هفته، با رسانه‌های مکتوب و مجازی شهرستان دیدار کرد. در این جلسه که مدیران واحدهای مختلف جهاد نیز حاضر بودند، به عملکرد انجام گرفته در سال زراعی 1396-1395 پرداخته شد و تعداد زیادی از اقدامات صورت گرفته و اشتغالزا و همچنین طرح‌های جدید و در دست اجرا توسط این مدیریت و برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی معرفی شد.






نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها