تعداد بازدید: ۲۴۷۰
کد خبر: ۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ - 2017 11 June
در دوحادثه در شهر نی ریز یک نفر کشته و دو کودک روانه بیمارستان های مراکز استان شدند.
حسین قانع: بنا بر اعلام مدیر اورژانس 115شهرستان نی ریز، در ساعت 6:30 صبح امروز خبر یک مصدومیت شدید در شهرک سنگ نی ریز به اورژانس 115 اعلام شد. بلافاصله اورژانس جاده ای نی ریز به محل حادثه شتافت. در مشاهدات اولیه مشخص گردید، فرد 30 ساله ای از اتباع بیگانه در یک سنگبری درحال کار بوده ، که سنگی بزرگ از یک خته سنگ جدا شده و بر روی شکم  و قسمت لگن او می افتد  و متأسفانه در دم فوت می کند.

محمد حسین کچویی در باره حادثه دوم که حدود 2ساعت بعد اتفاق افتاد، گفت:با خبر واژگونی موتورسیکلتی در ساعت 8:40 صبح امروز در بلوار شهید عیدی، تکنسین های اورژانس 115پایگاه مرکزی اورژانس115 به محل حادثه می روند. با حضور در محل متوجه دو کودک و نوجوان به شدت مصدوم  و بیهوش بر روی زمین می شوند. این دو کودک سواربر موتور سیکلت بوده و واژگون شده بودند.بلافاصله کمکهای اولیه بر روی این دو کودک و نوجوان 9 و 13 ساله انجام گرفته و با اعلام وضعیت وخیم،  به بیمارستان شهدای نی ریز منتقل شدند.

بنابر اعلام مسئول دفتر پرستاری بیمارستان شهدای نی ریز، این دو مصدوم بیهوش با سطح هوشیاری بسیار پایین در حدود ساعت 9 تحویل اتفاقات بیمارستان شهدا شدند و فاقد هرگونه مدرک شناسایی بودند. اما به سرعت اقدامات درمانی در باره آنها آغاز شد و توسط  متخصص جراحی ویزیت شده و مورد سونوگرافی قرار گرفتند.با تصمیم متخصصان و با توجه به سطح هوشیاری بسیار پایین دو مصدوم تصمیم به اعزام هر دو مصدوم گرفته شد و دقایقی مانده به اعزام این دو مصدوم والدین آنها به بیمارستان شهدا مراجعه کردند وآنها را مورد شناسایی قرار دادند.مصدومان در ساعتهای 11:30 و 12 ظهر امروز با دو آمبولانس برای دریافت امکانات درمانی مورد نیاز به بیمارستان نمازی شیراز اعزام شدند.

بنا بر اعلام کارشناسان پلیس راهورنی ریز، متأسفانه این دو نوجوان و کودک 13 و 9 ساله که سوار بر یک موتورسیکلت بودند و مسیر خلافی را در بلوار شهید عیدی با سرعت زیاد طی می کردند به یکباره اقدام به تغییر مسیر می کنند وبه لبه بلوار برخورد کرده و به شدت پرتاب می شوند که متأسفانه سر هر دو مصدوم به لبه های بلوار برخورد کرده و دچار صدمات متعدد بدنی و بیهوش می شوند و شدت ضربه به حدی زیاد بوده که موتور سیکلت تکه پاره می شود.

کچویی مدیر اورژانس نی ریز و از اعضای جامعه ایمن شهرستان گفت: متأسفانه تصادف موتور سواران  و به ویژه جوانان و نوجوانان از ابتدای اردیبهشت ماه تا مهرماه هرسال، به طور صعودی افزایش داشته و باعث مصدومیت های شدید و گاهی مادام العمر برای مصدومان می شود.

لذا خانواده ها و مراکز آموزشی، سعی کنند دانش آموزان را با مقررات راهنمایی و رانندگی، آشنا کنند و از در اختیار قرار دادن موتور سیکلت به کودکان و نوجوانان بدون گواهینامه و بدون آموزش، به شدت بپرهیزند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها