تعداد بازدید: ۱۸۱۱
کد خبر: ۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ - 2017 05 June
نخستین تجربه یک کارگردان

نام فیلم: گیتا


کارگردان: مسعود مددی


بازیگران: مریلا زارعی، حمیدرضا آذرنگ، بهناز جعفری، سارا بهرامی، نادر فلاح، و رامین افشاری


توزیع‌کننده: رسانه فیلمسازان


تاریخ انتشار:  دی ۱۳۹۵


فروش گیشه: ٤٠٥,٢٢٤.٠٠٠ تومان


فیلم گیتا برای حضور در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است.


خلاصه داستان:
بیتا و همسرش امیر دل مشغولی‌های زندگی ساده خود را دارند. گیتا بعد از گذشت دو سه سال از رفتن پسرش به خارج از کشور هنوز بشدت دلتنگ است و دوری او را برنمی‌تابد. فارغ از همه تدابیر و دلخوشی‌های ساده آن‌ها، سرنوشت تغییرات پیچیده و غیرمنتظره‌ای برایشان رقم می‌زند.

نقد فیلم
مووی مگ: مسعود مددی به خوبی شخصیت گیتا را بسط و گسترش می‌دهد و تماشاگر را با زندگی او آشنا می‌کند. اما متأسفانه این روند حفظ نمی‌شود و داستان‌های حاشیه‌ای سبب می‌شود تا شخصیت پردازی دچار مشکل شود.


مریلا زارعی در « گیتا » همان الفت « شیار ١٤٣ » است و شخصیت او نیز در اجرا تفاوت چندانی با الفت ندارد. اگر کلیشه شدن او را لحاظ نکنیم، باید گفت که زارعی توانسته فیلم را سرپا نگه دارد. حمیدرضا آذرنگ هم بازی خوبی از خودش به نمایش گذاشته.


فیلمنامه مسعود مددی و میترا تیموریان به دفعات در طول داستان دچار لکنت می‌شود و داستان‌ها و قهرمانان جدیدی را مطرح می‌کند که باعث بی‌هویت شدن خط اصلی داستان می‌شود. فیلم در یک لحظه گیتا را قهرمان معرفی می‌کند و در لحظه بعد نسترن و...


«گیتا» مانند اکثر فیلم اولی‌های کارگردانان ایرانی، مشکل فیلمنامه دارد. شاید اگر می‌شد از شاخ و برگ‌های اضافی فیلم در بخش داستان‌های حاشیه ای زد، « گیتا » می‌توانست به مراتب تأثیر  بیشتری بر روی مخاطب بگذارد. اما در اینجا این ایده به فعل تبدیل نشده تا اولین تجربه کارگردانی مسعود مددی با ارفاق، یک اثر متوسط باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها