تعداد بازدید: ۱۷۹۳
کد خبر: ۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ - 2017 24 May
مدير كل استاندارد فارس از آغاز طرح ويژه نظارتي ماه مبارك رمضان براي 4 قلم كالاي اساسي خبر داد.
مرتضي رهنما در گفت و گو با سرويس اقتصادي «خبرجنوب» اظهار داشت: از شنبه هفته آينده علاوه بر نظارت مستمری كه بر تمام كالاها وجود دارد، به صورت ويژه بر اقلام پر مصرف شكر، فرآورده هاي گوشتي و لبني و روغن نظارت ويژه اي صورت خواهد گرفت.

وي با بيان اين كه در قالب اين طرح نظارت بر قنادي‌ها كه مصرف كننده عمده شكر و روغن و همچنين آرد هستند صورت خواهد گرفت ادامه داد: تمامي مواد اوليه زولبيا و باميه اعم از شكر، روغن، ‌آرد و همچنين جعبه مقوايي آن مشمول استاندارد اجباري هستند و بازرسان اداره استاندارد با حضور در قنادي ها، بر مصرف اين اقلام نظارت مي كنند تا جعبه‌هاي مقوايي تهيه شده از مواد ضايعاتي مورد استفاده قرار نگيرد و يا زولبيا و باميه در روغن هاي سياه پخت نشود.
 
رهنما ادامه داد: همچنين بر فروشگاه‌های بزرگ نيز در اين طرح نظارت ويژه اي صورت خواهد گرفت و اجازه نخواهيم داد اقلام غيراستاندارد، تاريخ مصرف گذشته، مخدوش و ... عرضه شود چرا كه مردم به اين فروشگاه‌ها اعتماد دارند.

مديركل استاندارد فارس ادامه داد: ‌همچنين در بحث نظارت ويژه بر عرضه لبنيات بر عرضه دوغ سنتي توجه دوچنداني خواهد شد و چنانچه دوغ سنتي بدون داشتن تاييديه استاندارد عرضه شود به دليل خطر فراوان براي سلامتي مردم سريعاً از بازار جمع آوري خواهد شد.

مديركل استاندارد فارس بر برخورد سفت و سخت با عرضه كنندگان كالاهاي غيراستاندارد تاكيد كرد و افزود: البته نياز است مردم نيز اقلام فاقد علامت استاندارد را خريداري نكنند.رهنما با بيان اين كه طرح نظارتي ويژه ماه مبارك رمضان از شنبه آغاز مي شود افزود: مصرف اين فرآورده ها در ماه رمضان افزايش چشمگيري پیدا می کند و در حوزه فرآورده‌هاي گوشتي هم از كارخانجات و هم از عرضه كنندگان خُرد بازرسي صورت مي‌گيرد.

وي از مردم خواست چنانچه با مورد مشكوكي در بازار مواجه شدند كد 10 رقمي مندرج بر روي كالا را به شماره 10001517 پيامك كنند و از اصالت كالا مطمئن شوند.
مديركل استاندارد فارس در بخش ديگري از مصاحبه خود از شهروندان درخواست كرد در زمان خريد آب بسته بندي شده دقت كنند كه آب آشاميدني و آب معدني را به جاي يكديگر خريداري نكنند.

وي گفت: آب آشاميدني از آب معدني متفاوت است و آب معدني از چشمه و چاه استحصال شده و در زمان مصرف نبايد يخ بزند چرا كه تركيبات آن به هم مي‌خورد اين در حالي است كه آب آشاميدني همان آب معمولي است كه در بطري ريخته شده و عرضه مي‌شود و در صورت يخ زدگي سلامت مردم را به خطر نمي اندازد.وي تاكيد كرد: توليدكنندگان مكلفند عنوان «آب آشاميدني» و يا «آب معدني» را به صورت خوانا بر روي بطري آن درج كنند ضمن آن كه مكلفند آدرس چشمه‌اي كه آب معدني از آن استحصال مي شود و نیز آدرس محل كارخانه را به صورت دقيق قيد كنند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها