تعداد بازدید: ۱۹۴۴
کد خبر: ۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ - 2017 18 May
جمعه این هفته:
فضای انتخاباتی که از ماه‌ها پیش به تدریج در سپهر سیاست ایران شکل گرفت، این روزها به اوج خود رسیده و مردم با حساسیتی فراوان، اخبار و تحلیل‌های انتخابات را دنبال می‌کنند.

 امین رجبی: فضای انتخاباتی که از ماه‌ها پیش به تدریج در سپهر سیاست ایران شکل گرفت، این روزها به اوج خود رسیده و مردم با حساسیتی فراوان، اخبار و تحلیل‌های انتخابات را دنبال می‌کنند.
اکنون دو انتخابات ریاست‌جمهوری در سطح ملی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در گستره محلی پیش روی مردم است تا باری دیگر با رأی خود، آینده کشور را جهت دهند و تعیین کنند که ایران در آینده از کدام مسیر برود.


در سرمقاله‌های پیشین، به انتخابات شوراهای اسلامی پرداخته شد و این که باید با چشم باز و بررسی دقیق و پرهیز از قوم‌محوری و محله‌گرایی به نامزدها رأی داد تا شورایی متخصص و کارآ در شهر و روستایمان داشته باشیم.


اما انتخابات ریاست‌جمهوری بویژه در این دوره، اهمیت و حساسیت بسیار بالایی دارد.


اکنون در این انتخابات، دو جریان عمده رو در روی یکدیگرند. در یک طرف روحانی و هاشمی‌طبا کاندیدای جریان اعتدال و اصلاحات هستند و در طرف دیگر رئیسی و میرسلیم جریان اصولگرایی را نمایندگی می‌کنند.


مردم در این انتخابات باید یک جریان را برگزینند. این که کدام جریان بهتر می‌تواند کشور را اداره کند و آینده بهتری برای ایران بسازد، به خود مردم و تشخیص آنها از مصلحت خود و فرزندانشان برمی‌گردد. باید هر نتیجه‌ای از صندوق در آمد به آن احترام گذاشت. هیچ‌کس قیم مردم نیست و نمی‌تواند به انتخابشان خرده بگیرد.


آیه «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» (خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملتی) را تغيير نمی‏دهد مگر آنكه آنها خود را تغيير دهند - رعد/١١) به همین اشاره دارد که سرنوشت مردمان در دستان خودشان است و قانون الهی بر این قرار دارد که مردم‌سالاری بر جامعه حاکم باشد.


در این بین کارنامه هر دو جریان در سالهای گذشته بر مردم روشن است و مردم می‌توانند با مراجعه به عملکرد اصولگرایان از یک سو، و اعتدال‌گراها و اصلاح‌طلبان از سوی دیگر دست به انتخاب بزنند.


اگر مردم به اعتدال‌گرایان رأی دهند، مسیر فعلی که در دولت حسن روحانی با آن موجه بودیم ادامه می‌یابد. در طرف دیگر اگر به اصولگرایان رأی دهند، به احتمال فراوان دولتی شبیه دولت احمدی‌نژاد روی کار خواهد آمد. چه این که شعارها همان شعارها است و افراد حاضر در ستادهای  آنان همان تیم احمدی‌نژاد هستند.


ما هستیم که با رأی خود در روز جمعه ٢٩ اردیبهشت، مسیر کشور را تعیین می‌کنیم. این انتخاب بر شرایط منطقه خاورمیانه و  حتی جهان تأثیر خواهد گذاشت. این روز را دست کم نگیریم.  ان‌شاءا...

برچسب ها: انتخابات 96
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها