تعداد بازدید: ۱۷۵۲
کد خبر: ۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ - 2017 17 May
استاندار فارس گفت: آمادگی کامل برای جایگزینی کشت پائیزه چغندر قند به جای بهاره در فارس وجود دارد و هر کارخانه ای که مدیریت داشته باشد در استان مشکل دیگری نخواهد داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد علی افشانی در ديدار معاون زراعت وزارت جهاد كشاورزي و جمعي از مديران كارخانجات قند استان‌هاي فارس اظهار داشت: با توجه به خشكسالي‌هاي موجود و محدوديت‌هاي منابع آبي جايگزيني كشت هاي پائيزه به جاي كشت‌هاي بهاره بايد با برنامه ريزي صحيح و با نظر متخصصان و صاحب نظران امر انجام شود.

استاندار فارس افزود: مجموعه اطلاعات ارائه شده در اين جلسه بيانگر اين موضوع مي باشد كه كشت پائيزه نسبت به كشت بهاره كاهش مصرف آب و كاهش زحمت نيروي انساني و افزايش توليد را به دنبال خواهد داشت.

وي افزود: در شرايط دشوار فعلي براي تامين آب شرب استان، مطالعات اقليمي و آب و هوايي فارس نشان مي دهد كه شرايط براي كشت پائيزه چغندر قند مناسب مي باشد.
مهندس افشاني گفت: يكي از كاركردهاي دانش، تغيير تكنولوژي مي‌باشد و بايد بدانيم كه با تكنولوژي 50 سال گذشته نمي‌توان در بازار رقابت كرد.

وي بر استقرار سيستم كنترل كيفيت در كارخانه ها تاكيد كرد و افزود: بسياري از مشكلات كارخانه‌ها به دليل نداشتن مديريت صحيح و نداشتن سيستم كنترل كيفيت به وجود آمده است كه اگر مديرانشان با روش‌هاي نوين مديريتي آشنا شوند و تغيير تكنولوژي را در دستور كار قرار دهند ما با آمادگي كامل در كنار آن ها خواهيم بود و مشكل ديگري نخواهند داشت.استاندار فارس گفت: زماني كه مشكلات مديريتي در كارخانه وجود دارد نبايد انگشت اتهام را به سمت بانك و دولت بگيريم و اين نكته را بايد مد نظر قرار دهيم كه بانك هاي استان به خوبي كار كرده‌اند و در سال گذشته نسبت مصارف به منابع بانك ها دو درجه افزايش داشته است.

وي گفت: كميته رفع موانع توليد و كميته جذب و حمايت از سرمايه گذاري در استان فعال مي‌باشد و آن جا كه مطمئن باشيم زمينه براي ادامه كار بوده و دانش آن وجود دارد در كنار صنايع و كارخانجات هستيم.استاندار فارس افزود: در طرح ارتقا و رونق توليد فارس تنها استاني مي باشد كه بيش از 100 درصد سهميه خود پرداختي تسهيلات داشته و تا كنون 580 ميليارد تومان به واحدهاي توليدي مشكل دار پرداخت شده است.در اين جلسه طرح جايگزيني كشت پائيزه چغندر قند به جاي كشت بهاره در استان فارس مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

منبع: خبر جنوب
برچسب ها: استاندار فارس
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها