تعداد بازدید: ۳۲۳۵
کد خبر: ۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ - 2017 24 April
اگر شما هم تمام روز به صفحه نمایش کامپیوترتان زل میزنید، احتمالا با احساس خستگی چشم در پایان روز آشنایید. همه چیز با کمی تاری در دید و گاهی اوقات سر درد همراه شروع می شود. این علائم به عنوان فشار چشم و یا سندروم بینایی کامپیوتر شناخته می شوند. این بیماری منحصر به نسل ما است و طبق آمار 60% از مردم آمریکا به آن دچارند. این علائم طولانی مدت به سراغ شما نمیایند، تنها کافیست دو ساعت به صفحه نمایش خیره شوید و بعد از به سراغ گوشی، تبلت و تلویزیون و.. بروید. بروز این نشانه ها اجتناب ناپذیر می شود. خوشبختانه مواردی هستند که کارشناسان برای به حداقل رساندن ناراحتی و آسیب های بالقوه خیره شدن به صفحه نمایش به ما پیشنهاد داده اند. با 4 استراتژی آسانی که در ادامه مطلب با شما درمیان خواهیم گذاشت، می توان این آسیب ها را تا حد زیادی مهار کرد.


1. زوم کردن متن

خیره شدن به متن های ریز می تواند شما را چپ چشم کند و باعث شود شما صورت خود را به صفحه نمایش نزدیکتر کنید. این کار باعث خستگی و سردرد و مشکلات دیگر می شود. با افزایش اندازه متن و کنتراست رنگ تصویر همه چیز آسانتر خوانده می شود.

2. پلک زدن

هنگامی که به صفحه نمایش خیره می شود، فراموش نکنید که پلک بزنید. این کار از خشک شدن چشم های شما جلوگیری می کند. یادآوری آن احتمالاً سخت باشد، اما به این فکر کنید که پلک زدن مطمئناً به شما کمک خواهد کرد. البته قطره های چشمی یکی راه ساده و مفید دیگر برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد چشم است.



3. تنظیم روشنایی

تابش خیره کننده صفحه نمایش می تواند باعث فشار چشمی و سردرد شود. اگر صفحه نمایش شما از نوع مات نباشد، بازتاب نور در آن آزاردهنده است. روشنایی محیط را تنظیم کنید تا بازتاب آن بر روی صفحه نمایش ظاهر نشود و  یا می توانید کاور ضد بازتاب برای آن تهیه کنید.



. قانون 20-20-20

پس از 20 دقیقه کار، به مدت 20 ثانیه به چیزی نگاه کنید که در فاصله 20 فوتی (6 متری) از شما باشد. چشمان شما ماهیچه هایی دارند که به آنها کمک میکند حرکت کنند و بر روی اشیاء مختلف تمرکز کنند. اما اگر ما برای ساعت ها به صفحه نمایش خیره شوید، برای این عضلات تنظیم و حرکت دوباره سخت خواهد بود.

برچسب ها: خستگی چشم
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها