تعداد بازدید: ۲۰۵۶
کد خبر: ۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ - 2017 17 April
پس از پایان تعطیلات نوروزی و با تمام‌ شدن پخش سریال‌ها و برنامه‌های مناسبتی، حالا می‌توان یک ارزیابی دقیق‌تر از عملکرد تلویزیون در مهم‌ترین و شادترین مناسبت سال تازه داشت و رویدادهای مربوط به آن را رصد کرد؛ از جایگاه مجموعه‌های نمایشی در میان مردم تا آغاز حاشیه‌های پروژه‌ای که قرار بود برگ برنده تلویزیون در نوروز ۹۶ باشد.

به گزارش همشهری، این برای دومین سال پیاپی است که سریال‌های ویژه عید در نظرسنجی رسمی صدا و سیما در جایگاهی پایین‌تر از دیگر برنامه‌ها قرار گرفتند و زنگ خطر را برای مدیران و برنامه‌سازان به صدا درآوردند. 


بر اساس آنچه مرکز پژوهش و سنجش افکار رادیو و تلویزیون منتشر کرده، «خندوانه» با ٦٠ و «دورهمی» با ٥٥ درصد مخاطب موفق‌ترین برنامه‌های نوروز بودند و جالب اینکه «سه ستاره» هم به لطف حضور احسان علیخانی و ستاره‌های محبوب مردم، بالاتر از مجموعه‌های «علی‌البدل» و «دیوار به دیوار» ایستاد.


گفته می‌شود تفاوت آمار بینندگان سه‌ستاره و علی‌البدل فقط یک‌درصد بوده و برنامه اول با ٤٣ درصد در رده سوم پربیننده‌ترین برنامه‌های نوروزی تلویزیون در روزهای آغازین سال ٩٦ایستاده است. از سوی دیگر، اوضاع برای «مرز خوشبختی» حسین سهیلی‌زاده آنقدر نامساعد بود که این سریال نوروزی فقط با ٢٥درصد بیننده در رتبه‌بندی برنامه‌های شبکه٢پایین‌تر از «محله گل و بلبل» عمو پورنگ و دوستان قرار گرفت.


اظهار نظرهای جنجالی
پس از ناکامی نسبی سریال‌های نوروزی شبکه‌های یک تا ٣ که البته به گفته معاون سیما آمار بینندگان آنها نسبت به عید٩٥ رشدی حیرت‌انگیز داشته، نوبت رسید به حاشیه‌هایی که به تدریج دامن علی‌البدل سیروس مقدم را می‌گیرد. این بار حتی خودتعریفی عوامل و بازیگران و کمک‌های رسانه‌ای هم به داد مهم‌ترین گروه سریال‌ساز تلویزیون نرسید و به نظر می‌رسد پرداختن بیش از اندازه به یک پروژه پایان‌یافته کارکردی معکوس پیدا کرده است.


نخستین حاشیه علی‌البدل را خود مقدم با یک ادعای بامزه کلید زد؛ اینکه قرار بود سحر قریشی نقش دختر دانشجو را در سریال بازی کند و برای پرهیز از درگیرشدن در حاشیه‌ها، حضور او در پروژه منتفی شد. این ادعا با پاسخ تلویحی قریشی همراه بود که متنی ادبی در رد آن منتشر کرد. 


در ادامه مهدی هاشمی به میدان آمد و اعلام کرد اگر می‌دانست علی‌البدل قرار است چنین پایانی داشته باشد، هرگز در آن بازی نمی‌کرد. این در حالی است که بازیگر کهنه‌کار در تصاویر پشت صحنه سریال به شدت از کار با مقدم، محسن تنابنده و گروه تولید ابراز خوشحالی کرده بود.


در این میان، فعلاً همه چیز به نفع دیوار به دیوار سامان مقدم پیش می‌رود که پخش آن تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت. این مجموعه ٦٠ قسمتی با وجود تکراری‌ بودن فضا و انتخاب نه‌چندان مناسب برخی بازیگران، به دل تماشاگران نشسته و می‌تواند به تدریج جایگاه خود را در میان سریال‌های شبانه مستحکم‌تر کند. هر چند دیوار به دیوار داستان ندارد و رویداد محور پیش می‌رود اما به لطف معرفی چند چهره تازه در کنار بازی خوب پژمان جمشیدی و البته بهره‌بردن از قریحه طنازی ویشکا آسایش، برگ برنده تلویزیون خواهد بود؛ اتفاقی که قرار بود برای علی‌البدل بیفتد و نیفتاد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها