تعداد بازدید: ۲۴۳۸
کد خبر: ۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ - 2017 11 April
پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی در یک شب تلخ مقابل الریان قطر با نتیجه تساوی بدون گل کار خود برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را دشوار کرد. آنچه می خوانید 15 نکته از این بازی پر هیجان است.
پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی در یک شب تلخ مقابل الریان قطر با نتیجه تساوی بدون گل کار خود برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را دشوار کرد. آنچه می خوانید 15 نکته از این بازی پر هیجان است.

1- وقتی تیم نتیجه نمی گیرد همه ستایشگران دیروز هم می توانند منتقد شوند. پرسپولیس تیمی که قهرمان زود هنگام لیگ برتر فوتبال ایران است و نمایش های درخشانش را همه تحسین می کنند در آسیا چنگی به دل نمی زند. دست کم نتیجه نمی گیرد. برای صعود به مرحله بعد باید گل زد، پیروز شد و امتیاز جمع کرد. باقی حرف ها قصه است.

2- « دو چیز منو پیر کرده؛ یکی وضع کار و بار مملکت، یکی مهدی طارمی»! این یکی از واکنش های تلخ طنازانه به عملکرد مهاجم بوشهری پرسپولیس در فضای مجازی بود. آقای گل فعلی فوتبال ایران که شش امتیاز آخر تیم ملی را مدیون دو گل از او هستیم کماکان ترکیبی از دو چیز است: آبادی و خرابی!... پنالتی گرفت، به تیر زد، موقعیت هدر داد و پنالتی کلیدی بازی را با یک ضربه سرمستانه چیپ هدر داد. او به تنهایی مصرف قرص استامینوفن کدئین را نزد هواداران پرسپولیس افزایش داد. چه وقت چیپ زدن بود آقای طارمی؟! ... با این همه نباید پسر بوشهری فوتبال ایران را سلاخی کرد.

3- پرسپولیسی ها 90 دقیقه حمله کردند. 90 دقیقه دویدند. این تیم تقریباً با همین اسکلت یکسال است به صورت مستمر بازی می کند. نیمکت ذخیره خوبی ندارد. خستگی هر تیمی را از پا در می آورد. یا 11 نفر نمی شود همه جنگ ها را بُرد.

4- برانکو حتی وقتی سرمربی تیم ملی بود هم در تعویض کردن خساست به خرج می داد. بازی های ستار زارع، جلال کاملی مفرد، علی بداوی، سیدمحمد علوی و ... یادتان هست؟ در بدترین شرایط هم تعویض نمی شدند. تعویض بازیکنان جوان در دقیقه 90 در بازی های داخلی و آسیایی به آنها اعتماد به نفس نمی دهد. در این بازی محسن ربیع خواه دقیقه 90 و احسان علوان زاده دقیقه 92 به زمین آمدند!

5- این بازی شاید اگر تا الان که شما این خطوط را می خوانید ادامه پیدا می کرد باز هم پرسپولیس از راه سانتر کردن به گل نمی رسید. سانتر، سانتر و سانتر... اصرار بر یک تاکتیک ممکن است ارزشمند باشد اما سانترهایی از این دست وقتی مدافعان حریف سرزن هستند بهترین فرصت برای ضدحمله زدن توسط تیمی بود که در این کار تبحر داشت.

6- پرسپولیس جز طارمی تمام کننده ندارد. علی علیپور گلزن مادرزاد نیست. وحید امیری تا هنگام ورود به محوطه جریمه فوق العاده است، بعد از ورود انگار توپ به یک گلوله آتشین تبدیل می شود که می خواهد خیلی زود از شرش راحت بشود!

15 قطره از جام تلخی که پرسپولیس سر کشید

7- ساتو ریوجی داور ژاپنی بازی انگار محو تماشای هیجان بازی شده بود. خیلی اوقات یادش می رفت که کارت زرد و قرمز دارد. پنالتی مسلم بر روی علیپور را نگرفت اما همه تخم مرغ های گندیده بازی را نباید توی سبد او گذاشت.

8- سیدجلال حسینی مطمئن ترین مهره خط دفاع پرسپولیس و سروش رفیعی هافبک کلیدی پرسپولیس کارت زرد گرفتند و دیدار حساس مقابل الهلال را از دست دادند. به همین راحتی!

9- در پایان بازی برخی از هواداران که از عملکرد طارمی به خشم آمده بودند علیه او شعار « بی غیرت» دادند. منصفانه نیست. ضمن تحسین تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند باید گفت پرکردن ورزشگاه به هر قیمتی و با هر تماشاگری سودمند نیست. در بازی تیم ملی با چین نابخردی کمک داور بازی را زد و حالا ...

10- سباستین سوریا مهاجم الریان قطر می توانست شب تلخ پرسپولیسی ها را به هلاهل تبدیل کند. قرمزها در عین بدشانسی، خوش شانس هم بودند. تیرک دروازه را می شود بوسید وگرنه پرسپولیس می توانست اولین نماینده حذف شده از لیگ قهرمانان آسیا معرفی می شد!

11- به نظر می رسد پرسپولیس در این گروه  بیشترین تمرکز را روی الهلال عربستان گذاشت. آنها در دیدار رو در رو مقابل تیمی که اصلاً سرحال نبود دست به یک بازی توام با مماشات زدند و از کسب تساوی 1-1 مقابل آنها راضی بودند اما حالا این الریان قطر است که در صدر جدول نشسته است. زوم کردن زیادی روی خرگوش ها باعث پیروزی لاک پشت ها می شود!

12- کسب 5 امتیاز از 4 بازی! کارنامه ای که اصلاً شایسته پرسپولیس این فصل نیست. آنها دو بازی دیگر دارند. دشوار و حساس. ترس از تبانی تیم های عربی هم البته به این ماجرا اضافه خواهد شد. باید به رعایت بازی جوانمردانه امیدوار بود. چاره دیگری نداریم!

13- رامین رضاییان که امروز رسماً با پرسپولیس وداع کرد بازیکنی بود که می توانست در این دیدار گره گشا باشد. چه روی ارسال ها و چه روی ضربه پنالتی. رفتار کودکانه او تا این لحظه به زیان خودش، پرسپولیس و میلیون ها هوادار این تیم تمام شد.

 14- عمر باری و ادریس کامنی! این دو دروازه بان در دو قاره آسیا و اروپا یک شبه ستاره شدند. کامنی دروازه بان مالاگا در لالیگای اسپانیا کمر بارسلونا را شکست و عمر باری بهترین بازیکن بازی مقابل قرمزهای ایران، ستاره ای شد که میشل لادروپ گفت اگر او نبود ما شکست می خوردیم.

15- یک شب تلخ، یک تساوی تلخ. این شاید تمام چیزی باشد که می شود در مورد بازی پرسپولیس – الریان قطر نوشت. برانکو بعد از بازی یک جمله فوق العاده گفت: عجیب است که مجازات نشدیم و تنبیه نشدیم زیرا وقتی از شانس خودت استفاده نکنی مجازات می‌ شوی. خوشبختانه گل نخوردیم! 

فوتبال همین است. گاهی بی نهایت بی رحم، گاهی فوق العاده مهربان!

منبع؟ عصر ایران

اگر به دنبال یک کانال ویژه خبری هستید

اگر می خواهید گلچین و خلاصه ای از مهمترین رویداد ها را دریافت کنید

شما هم عضوی از سرزمین خورشید باشید

 اخبار |کوتاه|گلچین|معتبر|جذاب|در کانال ویژه خبری هورگان (hourgan@)


  برای عضویت کلیک کنید
برچسب ها: پرسپولیس
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها