تعداد بازدید: ۱۶۷۶
کد خبر: ۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ - 2017 26 March
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خبر داد
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان بزودی فعال خواهد شد، گفت: تعداد افرادی که در سال ۹۶ از ایران به حج مشرف می‌شوند بیش از 86 هزار نفر است.
 حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نخستین دیدار با کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درسال ۹۶ با مهم و جامع خواندن فرمایشات مقام معظم رهبری در جوار مضجع حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اظهار داشت: ایشان تحلیل بسیار جامعی از پیشرفت‌های کشور و شرایط اقتصادی جامعه ارایه و راهکارهای خروج از گرفتاری‌ها را مطرح کردند که بسیار مهم و ارزشمند است و امیدواریم مسئولان کشور و دلسوزان جامعه برای تحقق فرمایشات معظم له تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت نامگذاری سال ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری را یادآور شد و با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد کشور گفت: این روز‌ها نشانه‌های این توطئه را به خوبی مشاهده می‌کنیم اما به فضل الهی و با حمایت مردم و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب و تلاش مسئولان خدوم در کشور این توطئه خنثی خواهد شد و ملت ما یکبار دیگر سربلند از این امتحان بیرون خواهند آمد و امیدواریم در پایان امسال کارنامه بسیار درخشانی از مسئولان را شاهد باشیم و با اشتغال جوانان راه برای سازندگی، رشد و تعالی کشور بیش از پیش فراهم شود.

وی همچنین با مهم خواندن انتخابات آینده ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد کسانی که از وضعیت فعلی و شرایط امروز جهان غافل اند از بداخلاقی‌ها دست بردارند و اجازه دهند در محیطی آرام و منطقی، مردم با آرامش کامل پای صندوق‌های رای بیایند و نامزد مورد نظرشان را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری صریحا اعلام کردند که برای ایشان اصل حضور مردم مطرح است و هر کسی را روی کار بیاید تأیید می‌کنند، شیوه ایشان در گذشته نیز همین بوده و در آینده نیز همین خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نظر مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری حج عزتمندانه بوده است، اظهارداشت: ایشان همیشه تاکید داشته اند حج باید با حفظ موازین مورد نظرما برقرار شود، چون حج یک واجب شرعی است و نمی‌تواند تعطیل شود.

وی افزود: ما از اول هم اعلام کردیم که مسأله حج را به روابط سیاسی دو کشور پیوند نمی‌زنیم، چراکه حج فریضه دینی و الهی و رکن دین است و برهمین اساس تمام همت خود را به کار گرفتیم تا این فریضه تعطیل نشود و این موفقیت حاصل شد.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: در این دور از مذاکرات هیئت ایرانی به ریاست آقای حمید محمدی گفتگوهای بسیار صریح، سازنده و منطقی را با طرف سعودی انجام داد و بعد از چندبار نامه نگاری و گفتگوهای صریح و روشن نتیجه مطلوب بدست آمد.

نماینده ولی فقیه درادامه به تفصیل دستاوردهای مذاکرات درخصوص حفظ عزت، کرامت و امنیت حجاج، نحوه صدور روادید، امور کنسولی و چگونگی انتقال زائران ایرانی به عربستان و پیگیری امور حقوقی شهدای مسجدالحرام و منا را بیان و تصریح کرد: در موضوع شهدای منا با استدلال هایی که صورت گرفت مقرر شد که کمیته حقیقت یاب به فعالیت خود ادامه دهد تا اینکه ما نظرات و مستندات خود را ارائه کنیم و ما وظیفه داریم در این زمینه پیگیری‌ها را ادامه دهیم.

وی با تاکید اینکه برخی تصور نکنند که خدای ناکرده در مورد شهدای منا کوتاهی صورت گرفته است، اظهارداشت: ما نظرمان این بوده که قضیه منا باید در گفتگوهای مستقیم و طرفینی حل شود و الان این راه در حال باز شدن است و از طریق گفتگو خواسته مورد نظر ما درباره شهدای منا نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان بزودی فعال خواهد شد، تعداد افرادی را که سال ۹۶ از ایران به حج مشرف می‌شوند بیش از 86 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در توافق صورت گرفته برگزاری تجمعات و مراسم دعا در محل اسکان زائران ایرانی همچون گذشته انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: توافقنامه حج قطعی شده و به امضای سرپرست سازمان حج و زیارت و و زیرحج عربستان رسیده است و ما امیدواریم امسال حج خوب، عزتمندانه و مطلوبی را داشته باشیم و زائران ایرانی با خاطری آسوده مناسک حج و وظایف دینی و عبادی خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه توافقنامه حج در شرایط بسیار خوبی به امضا رسیده است، اظهار داشت: طرف سعودی دراین دوره از مذاکرات منطقی برخورد کرد و توافقی که در نشست و گفتگو با وزیر حج عربستان بدست آمد می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد تا در آینده نیز مسایل مختلف در حوزه حج را از طریق تفاهم پیش ببریم.

وی هماهنگی میان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت را بسیار خوب توصیف کرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کارشناسی هزینه‌های حج سال ۹۶ ابراز امیدواری کرد که در قیمت گذاری افزایش چشمگیری رخ ندهد.

وی همچنین از کارکنان بعثه، سازمان حج و موسسات وابسته خواست که با تمام توان برنامه‌های مورد نظر را دنبال کنند تا همه کار‌ها به موقع و با دقت نظر انجام شود.

سرپرست حجاج ایرانی به کارکنان سازمان حج و زیارت در تهران و دیگر استان‌ها توصیه کرد که مراجعان را با روی خوش، صبر و حوصله پذیرا باشند و مردم را خوب توجیه و به آن‌ها اطلاع رسانی نمایند و پاسخگو باشند.

وی لزوم استفاده از نیروهای با تجربه و کارآمد درحج سال آینده را یادآور شد و گفت: در برنامه‌ریزی‌ها همه آنچه که یک حج مطلوب را رقم خواهد زد لحاظ می‌شود و همه با تمام قوت، قاطع و محکم کار‌ها رابه پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه مردم نیز از بازشدن راه حج خوشحال اند، افزود: اگر طرف سعودی در حج آینده خوب عمل کند و مواردی را که توافق شده است رعایت کند و مشکلی پیش نیاید راه برای عمره هم بازخواهد شد.

در ابتدای این دیدار آقای حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به روند مذاکرات حج ۹۶ تاکید کرد: انتظارات به حق جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با طرف سعودی مطرح و تامین شد.

وی گفت: امیدواریم در فضایی توام با شور و نشاط در میان کارکنان سازمان حج و بعثه شاهد برگزاری حجی عزتمندانه باشیم.

وی از کارکنان بعثه و سازمان حج خواست دست در دست هم و با جدیت بیشتر پاسخگوی انتظارات حجاج و مقام معظم رهبری بوده و خدمات بهتر و بیشتری را به زائران حوزه حج وزیارت ارایه دهند.
برچسب ها: حج ، دفتر حج ، حج 96
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها