تعداد بازدید: ۴۳۷۴
کد خبر: ۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲ - 2017 24 March
اداره هواشناسی نی ریز گزارشی از میزان و زمان بارش های پیش رو در شهرستان ارائه داد.
به گزارش هورگان و به نقل از اداره هواشناسی شهرستان نی ریز  طبق آخرین گزارش های ارسالی از مرکز استان ، بارش ها از ساعاتی پیش در شهرستان های  فیروراباد، جهرم و زرین  دشت با شدت کم شروع شده است.

 در سطح شهرستان نی ریز انتظار می رود که از ایستگاه های باران سنجی هرگان و چنارویه با شدت بیشتر و ایستگاه های ریزاب ، وزیره  و قطرویه با شدت کمتری بارندگی گزارش شود .
همچنین بارش های پراکنده در بخش مرکزی نیز دور از انتظار نیست.

 از  بعد از ظهر  جمعه بر شدت بارش ها از سمت جنوب به شمال شهرستان  افزوده خواهد شد و کم کم روستاهای بخش اباده طشک را نیز در بر خواهد گرفت.

نقشه  پایین نشان دهنده وضعیت عملکرد سامانه بارشی از صبح جمعه تا صبح شنبه روی شهرستان نی ریز می باشد.



نقشه تجمعی بارش در طول هفته آینده  که طبق این نقشه نواحی آبی 5-20 میلی متر، سبز 25-40 میلی متر، زرد 50 تا 90 میلی متر ، قرمز 95 تا 120 میلی متر است.

طبق نقشه زیر شهرستان نی ریز در منطقه ای واقع شده که با رنگ نارنجی، زرد و سبز کم رنگ نشان داده شده است و به نظر می رسد که مقدار تقریبی بارش ها طی هفته آینده در شهرستان بین 40 تا 90 میلی متر باشد.


سازمان هواشناسی کشور:
بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، روز پنجشنبه با عبور موج تراز مياني جو از غرب کشور ابرناکي و بارش باران و برف و گاهي وزش باد در نیمه غربی کشور  آغاز خواهد شد و بتدریج دامنه بارش به مرکز و دامنه های البرز نیز کشیده خواهد شد.روز جمعه بارش در جنوب غرب ، جنوب ، سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت. طی روزهای شنبه و یکشنبه بارش در جنوب و شرق کشور ادامه خواهد داشت.

بر این اساس پیش بینی وضع هوا طی روزهای آینده به شرح زیر می باشد:

پنجشنبه 1396/01/03: بارش باران و برف در کردستان،  همدان ، زنجان و در نیمه جنوبی استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد، قزوین، البرز،  تهران، سمنان، گیلان و مازندان؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در قم؛ بارش باران گاهی با رعدوبرق همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در ایلام ، کرمانشاه، خوزستان، فارس و بوشهر.

جمعه 1396/01/04: بارش باران و برف در کردستان،  همدان، مرکزی، گلستان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در لرستان،  سمنان، مازندران، بارش باران گاهی با رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در هرمزگان، فارس ، بوشهر،  جنوب و  غرب کرمان، برخی مناطق اصفهان.

شنبه 1396/01/05: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، کرمان، هرمزگان؛ بارش باران و برف در اردبیل،کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، بارش باران و در ارتفاعات برف در لرستان، گیلان ، مازندران؛ بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در استان های البرز، قزوین، تهران، سمنان، خراسان رضوی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر در ایلام ، شمال و شرق خوزستان،  خراسان جنوبی، کرمانشاه.
 
یکشنبه 1396/01/06: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در شمال و غرب کرمان،  نیمه جنوبی فارس، خراسان جنوبی؛ بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در خراسان شمالی و خراسان رضوی.

شایان ذکر است از امشب تا ظهر فردا بدلیل وزش باد شدید در خوزستان و جنوب شرق عراق رخداد گرد و خاک در خوزستان دور از انتظار نیست.
انتظار می رود که بارش برف در جاده های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده ها و گردنه های کوهستانی گردد.
با توجه به پیش بینی شرایط جوی فوق، توصیه می شود جهت جلوگیری از بروز خسارتهای احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.


✔️دریافت گلچینی از مهمترین رویداد های نی ریز ، استان و ایران به صورت کوتاه
با عضویت در کانال تلگرام هورگان ( سرزمین خورشید)

@hourgan   آدرس کانال
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
0
0
. شایسته نیست در هوای بهاری به خروجیهای یک یا دو سایت اعتماد کرد
اعلام عدد بارش برای روزهای بهاری کار غیر حرفه ای است .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
سلام بهترین خبر ها مربوط هواشنای هست وقتی اعلام بارندگی میکنید
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها