تعداد بازدید: ۲۲۰۴
کد خبر: ۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ - 2017 17 March
نگاه عجیب سرمربی پرتغالی تیم ملی به جنس ایرانی؛
سرمربی تیم ملی ایران در تصمیمی عجیب در اردوی امارات دستور به بازگشت گروه ایرانی کادرفنی‌اش داده و اکنون نیز همچنان روی تصمیم خود مصر مانده است.
کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی که اکنون ششمین سال حضورش در فوتبال ایران را پشت سر می‌گذارد در تصمیمی عجیب در اردوی امارات و بعد از مصاحبه‌ی برانکو ایوانکوویچ، دستور به بازگشت ملی‌پوشان این تیم را داد. هر چند در آن زمان نیز ورزش سه با اعلام اینکه اعضای ایرانی کادرفنی نیز در بین افرادی که کی روش دستور به بازگشت ایران را داده بود با تکذیب‌های همراه شد اما در نهایت در اردوی جدید با غیبت این افراد که جملگی از معتمدین او محسوب می‌شدند تصمیم کی روش علنی شد. با این حال نگاهی می‌اندازیم به کادر ایرانی سرمربی پرتغالی و چرایی این اتفاق؛

 


آرین قاسمی؛ چلنگر انگلیسی
بعد از رضا چلنگر می‌توان از او به عنوان یکی از جالبترین کاراکتر‌های حوزه ترجمه در فوتبال نام برد. مترجم مورد اعتماد کارلوس کی‌روش که حرارت او در انتقال صحبت‌های سرمربی تیم ملی به همان صورتی که مدنظر مرد پرتغالی بوده، مطمئنا یکی از دلایلی است که کی روش تاکنون به خواسته‌های خود دست یابد. کی‌روش با این حال تصمیم گرفته در راستای پروسه عجیبش حتی از نام او نیز عبور کند تا گنجینه اسرارش نیز قربانی شود. در نبود این مترجم باید دید بازیکنان اکنون برای اجرای فرامین کی‌روش با چه مشکلاتی همراه خواهند شد و او البته در نشست‌های خبری و مصاحبه‌های ناگهانی خود با رسانه‌ها چگونه راه ارتباطی خود را به دست خواهد آورد.

 


افشین پیروانی؛ همچنان مدافع
مدافع باتجربه و محبوب پرسپولیس و تیم ملی بعد از تجربه کوتاه مدت در دوران مربیگری به عنوان مدیر تیم‌ ملی به کادرفنی اضافه شد تا در روزهای پرحاشیه باز هم نقش مدافع یارکوب کی‌روش را ایفا کند. او در جنگ با اسدی و دیگر افرادی که به نوعی به زعم سرمربی تیم ملی در جهت مخالف خواسته‌های او گام برمی‌داشتند توانست به خوبی رسانه‌ها را با تیم ملی همراه کند. شاید تنها عدم واکنش او نسبت به صحبت‌های برانکو ایوانکوویچ که به حرمت تیم سابق و هواداران آن به وجود آمد باعث شد تا پیروانی برابر آنها به خاطر کی روش موضع نگیرد. با این حال پیروانی نیز دچار کی‌روش شد تا آقای مدافع که به خاطر حمایت‌هایش مورد غضب خیلی از کارشناسان و پیشکسوتان قرار گرفته بود اکنون سنگر خود را از دست رفته ببیند.

 


جواد نکونام؛ کاپیتان هم نماند
هرچقدر جواد نکونام در دوران بازیگری روزهای شیرینی را در کنار مرد پرتغالی پشت سر گذاشت روزهای ملی در جمع اعضای فنی باب میل او پیش نرفت. محرومیت، درگیری و در نهایت دور ماندن از جمع کادرفنی تیم ملی ماحصل دوران کوتاه مدت همکاری او با کارلوس کی روش محسوب می‌شود. نکونام که همواره به خاطره رابطه نزدیکش با کی‌روش مورد نقد دوستان و هم‌تیمی‌های سابق خود قرار می‌گرفت اکنون سنگر بزرگش را از دست داده، آن هم در شرایطی که طی این سال‌ها هرگز برای نمایش وفاداری‌اش کم نگذاشته بود و حتی به جنگ قطری‌ها هم رفته بود و محرومیت را به جان خرید.

 

 

 


مارکار آقاجانیان؛ مرد منفعل ارامنه
مارکار مانند روزهای بازیگری‌اش در کادرفنی تیم ملی نیز رفتاری ساده و صادقانه داشت و همین مساله نیز باعث شده بود تا او طی این سال‌ها در کنار کارلوس کی‌روش دوام بیاورد و به باسابقه‌ترین عضو کادرفنی ایران در کنار مرد پرتغالی تبدیل شود. اما این چهره وفادار به کی‌روش هم اسیر قهر و تصمیم عجیب سرمربی شد تا او نیز اکنون از جمع ملی‌پوشان و اعضای کادرفنی نیز دور بماند. 

 


مهرداد خانبان؛ آنالیز نیمه کاره
آنالیزور جوان و موفق تیم ملی نیز با برچسب ایرانی بودن از لیست کارلوس کی روش کنار گذاشته شد. در روزهایی که فوتبال ایران به سمت حرفه‌ای شدن پیش رفت، آنالیزورهای جوان هم توانستند به خوبی علم را وارد آن کنند و طی سال‌های اخیر حتی مربیان سنتی ایران نیز احترام ویژه‌ای برای آنها قائل شده و جایگاه ویژه‌ای برای آنها تعریف کرده‌اند. با این حال کارلوس کی‌روش که اتفاقا رضایت قابل توجهی نسبت به داده‌های این آنالیزور پرتلاش داشت او را نیز در جمع ایرانیانی که باید از اردوی تیم ملی خارج شوند قرار داده است و اکنون باید دید خلا آنالیز رقبا در دو دیدار اخیر چه تاثیری خواهد داشت.

 


محسن معتمدکیا؛ سیلی محکم به رسانه‌ها

در کنار مسائل فنی و مدیریتی، کارلوس کی‌روش مدیررسانه‌ای تیم ملی که عاملی برای ارتباط مناسب بین تیم ملی و رسانه‌ها محسوب می‌شد را نیز در بین کالاهای ایرانی خود قرار داد و از نام او نیز عبور کند تا اکنون محسن معتمدکیا نیز از جمع کادرفنی خارج شود. معتمدکیا در طول این سال‌ها با تعریف حرفه‌ای ارتباط بین اعضای تیم ملی و رسانه‌ها توانسته بود نقش مهمی در کم شدن حاشیه‌ها ایفا کند و دوری او از فضای پاپاراتزی و روحیه خونگرم او باعث شد تا شاهد کمترین اخبار حاشیه‌ای در طی سال‌های اخیر از اردوی تیم ملی باشیم. احترام متقابل بین او و اصحاب رسانه نیز باعث شد تا حواشی به وجود آمده نیز بارها با درخواست او از انتشارش جلوگیری شود تا فضای مناسبی برای تیم ملی و دوری آن از اتفاقات رسانه‌ای شکل گیرد و البته همانطور که گفته شد او نیز در جمع نفراتی قرار گرفت که به عنوان کادر ایرانی باید از جمع مردان تیم ملی خط می‌خوردند و این اتفاق را مسلما می‌توان سیلی محکم کارلوس کی‌روش به رسانه‌ها قلمداد کرد. رسانه‌هایی که طی سال‌های اخیر علیرغم اتفاقات و شرایط به وجود امده با کمترین انتقاد و نقد به پای تیم ملی نشستند تا مرد پرتغالی به باثبات‌ترین مربی خارجی ایران تبدیل شود.

مهمترین رویداد ها را در کانال ویژه ی هورگان دنبال کنید

اخبار |کوتاه|گلچین|معتبر|جذاب|در کانال ویژه خبری هورگان

 
hourgan@

  برای عضویت کلیک کنید

منبع: ورزش3

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها