تعداد بازدید: ۲۹۲۰
کد خبر: ۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ - 2017 18 February
تشکر فرماندار از شورای مدیریت بحران در مراسم نماز جمعه:
فرماندار نی‌ریز در مراسم نماز جمعه این هفته از همه مردم، ادارات و نهادهایی که در شورای مدیریت بحران همکاری کردند تشکر کرد.
عابد نعمتی: خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته تحت‌الشعاع بارندگی‌های شدید و اهمیت کنترل بحران قرار داشت که با سخنان فرماندار همراه بود.

محمدرضا امیری به شور و نشاط مردم در پی باران رحمت بیش از انتظار آنها اشاره کرد و گفت: کل بارندگی در سال زراعی 1393 و 1394 به ترتیب 160 و 156 میلیمتر بود.

وی با بیان این که همه گورابها پر و لبریز شده‌اند، از بارش بیش از میاگین 30 ساله در بخش قطرویه خبر داد.

امیری با گلایه از کم‌لطفی و درخواستهای غیر منطقی برخی افراد در جریان کنترل بحران، به تلاش وافر همه سازمانها با تمام امکانات، بخصوص شهرداری و راهداری از چند روز قبل از شروع بارندگی‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: «مسئولین چه کاری باید می‌کردند که نکردند؟ مردم باید به جای شکایت، خانه‌های خود را در برابر رخدادهای طبیعت ایمن کنند. کار اصلی مسئولان این است که سیلابها را کنترل کنند؛ نه این که کار اصلی را رها کنند و اتومبیل مردمی را که می‌خواهند برای تفریح به مناطق خطرناک بروند، آزاد نمایند. مردم باید به جای تماسهای مکرر، خود در مدیریت بحران همکاری کنند.»

وی افزود: «اگر ما هشدار بدهیم، برخی می‌گویند چرا مردم را می‌ترسانید و اگر چیزی نگوییم، می‌گویند پس مسئولین کجا هستند.»

نماینده عالی دولت در شهرستان نی‌ریز به بازدیدهای خود از مناطق مختلف از جمله روستای ریزاب اشاره کرد و از منتقل کردن مردم روستاهای کهنو و علی‌آباد ریزاب به مناطق امن و مدارس خبر داد.

به گفته امیری، این کار به دلیل احتمال شکستن یکی از گورابها بود که البته با کارهای فنی زیاد، این خطر کاهش یافت. ولی برای اطمینان خاطر، خانه‌های در معرض خطر تخلیه شدند.

گفتنی است عصر روز جمعه و بعد از صحبتهای فرماندار، خبر شکستن گوراب مذکور منتشر شد که این دوراندیشی مسئولان شهرستان قابل تقدیر است.

امام جمعه نی‌ریز هم در سخنانی به همکاری مردم و مسئولین در کنترل بحران تأکید کرد و عنوان داشت که اگر همه با هم باشند، هر خسارتی جبران می‌شود.

ایشان همچنین گفت که شب گذشته خود شاهد تلاش و زحمات سازمانهای مختلف از جمله شهرداری بوده است.

ما با همه کسانی که انقلاب، نظام و وطن را دوست دارند، خوبیم

آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه، به دیدار مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان اشاره کرد و تبریزی‌ها را پیشگام در انقلاب و ممدّ نهضت خواند.

امام جمعه نی‌ریز به سخنان آیت‌ا... خامنه‌ای در باب آشتی ملی اشاره کرد و گفت: «ایشان فرمودند مگر ما با کسی قهر بودیم که آشتی کنیم؟ ما با همه خوبیم و درِ خانه ما به روی همه باز است. البته ما با کسانی که فتنه‌گر بودند آشتی نداریم، با آنها نیستیم و ملاقات هم نداریم و حساسیم. ما با همه کسانی که انقلاب، نظام و وطن را دوست دارند، خوبیم و فاصله‌ای با آنها نداریم.»

عضو خبرگان رهبری بر نقش پیشگام روحانیت در انقلاب تأکید کرد و گفت: «به گفته مقام معظم رهبری، حوزه علمیه باید انقلابی باقی بماند.»

خطیب جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «سیاست نباید از دین جدا باشد. اسلام دین سیاست است. نماز جمعه هم همین است؛ هم جایگاه دیانت است و هم سیاست.»


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها