تعداد بازدید: ۲۲۲۰
کد خبر: ۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ - 2017 16 February
کیم جونگ نام 5 سال پیش و پس از ترور ناکامش با ارسال نامه ای به برادر کوچکترش از او خواسته بود از قتل او بگذرد و بگذارد او در خارج از کره شمالی زندگی کند.
با گذشت 3 روز از قتل مشکوک "کیم جونگ نام" برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه مالزی ، مطبوعات و رسانه های جهانی همچنان موضوع ترور او در مالزی را در کانون توجه قرار داده اند.

به گزارش هورگان در جدید ترین ادعاها درباره پرونده قتل " کیم جونگ نام " 46 ساله فرزند ارشد " کیم جونگ ایل " رهبر سابق کره شمالی، مطبوعات انگلیسی به نقل از منابع مطلع در دستگاه اطلاعات کره جنوبی از نامه 5 سال پیش "کیم جونگ نام" به رهبر کره شمالی برای دست برداشتن او از توطئه قتل برادرش خبر داده اند.

بر اساس این گزارش پس از ترور ناکام "کیم جونگ نام" در سال 2012، او با اطلاع از اینکه به احتمال فراوان دستور ترور او از سوی برادر کوچکترش که تازه به منصب جانشینی پدرشان رسیده بود صادر شده، با ارسال نامه ای به رهبر جوان کره شمالی از او درخواست کرده تا دست از ترور او بردارد.

به گزارش گاردین، او در نامه خود نوشته بود: هیچ جایی برای رفتن ندارم و هیچ مکانی برای پنهان شدن – از دست ماموران شما – نیست. من به خوبی می دانم که تنها راه فرار من از شما ، خودکشی است."

کیم جونگ نام در آن نامه با اشاره به اینکه چشم داشتی به قدرت برادر کوچکترش ندارد، از او خواسته بود تا او را مورد عفو قرار دهد، و اجازه دهد با خانوده اش زندگی کند.

با وجودی که هنوز به طور مشخص دست داشتن دولت  رهبر کره شمالی در توطئه قتل "کیم جونگ نام" به اثبات نرسیده، اما پلیس مالزی از دستگیری دو زنی خبر داده که او را دوشنبه گذشته در فرودگاه بین المللی کوالالامپور مالزی و به هنگام عزیمت به ماکائو با "اسپری سمی" مسموم کرده و گریخته بودند.

 گمان می رود این دو زن که حالا دستگیر شده اند از ماموران مخفی سرویس اطلاعات کره شمالی باشند و به دستور "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی ، برادر ناتنی و بزرگ او را به قتل رسانده اند.

به گفته پلیس مالزی مظنون اول دستگیر شده یک زن 28 ساله با پاسپورت ویتنامی است. پلیس مالزی روز پنج شنبه از دستگیری زن دیگر همدست او نیز خبر داده و همزمان اعلام شده این دو زن مظنون برای نخستین بار برای پاسخ گویی به سوالات بازپرس پرونده در دادگاه حاضر خواهند شد.

خبرگزاری رویترز دیروز به نقل از منابع مطلع از درخواست دولت کره شمالی برای استرداد پیکر "کیم جونگ نام" به کره شمالی خبر داده است. دولت کره شمالی هنوز واکش رسمی نسبت به قتل برادر بزرگتر رهبر این کشور نشان نداده است.

بسیاری از ناظران توطئه قتل برادر ناتنی و بزرگ تر رهبر کره شمالی را به تلاش های "کیم جونگ اون" 35 ساله برای تحکیم موقعیت و قدرت مطلق خود در کشور به شدت بسته کره شمالی ، نسبت می دهند.

 کیم جونگ اون از زمان به قدرت رسیدن در واپسین ماه سال 2011 بسیاری از یاران و مقامات سابق و منسوبان و معتمدان نزدیک پدرش را با اعدام از عرصه قدرت حذف کرده است.

کیم جونگ نام 16 سال گذشته را به صورت تبعیدی در چین و ماکائو سپری کرده بود

نامه 5 سال پیش برادر ناتنی رهبر کره شمالی به برادر کوچکتر : از قتل من بگذر


"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی که 11 سال از برادرناتنی خود کوچکتر است

نامه 5 سال پیش برادر ناتنی رهبر کره شمالی به برادر کوچکتر : از قتل من بگذر

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اخبار |گلچین|معتبر|جذاب|در کانال ویژه خبری هورگان (hourgan@)

✔️ کانال خبری هورگان: hourgan@ برای عضویت کلیک کنید

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اخبار مربوط به شهرستان نی ریز در کانال خبری نی ریزان(neyrizanfars@)

✔️ کانال خبری نی‌ریزان فارس:  neyrizanfars@  برای عضویت کلیک کنید

✔️  آنلاین باشید ....
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها