تعداد بازدید: ۳۰۹۰
کد خبر: ۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ - 2017 06 February
به مناسبت درگذشت کاظم افرندنیا و حسن جوهرچی

«کاظم افرندنیا» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه ۵ دهه حضور در سینما و تلویزیون را داشت، به دلیل آنچه پزشکان مشکوک به خون‌ریزی مغزی اعلام کرده بودند صبح روز شنبه (۹ بهمن) دار فانی را وداع گفت.


«کاظم افرندنیا» در سریال تاریخی «معمای شاه» نقش تیمسار طوفانیان را ایفا کرد. او بازیگر بسیاری از فیلم‌های تلویزیونی است که آخرین آنها با عنوان «جدایی» سال ۹۴ ساخته شد.


«افرندنیا» در سریال‌های «خون بها»، «مسافر زمان» و «ستایش ۲» بازی کرده است.


این بازیگر سال ۱۳۲۴ در نائین متولد شد. وی فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبا بوده است.


کاظم افرندنیا دوران دبستان را در شهرستان گلپایگان- دبستان امین- سپری کرد.


وی بازیگری را در سال ۱۳۵۳ با بازی در فیلم «ناجورها» به کارگردانی سعید مُطلبی آغاز کرد و در بیش از صد فیلم و سریال، از جمله «سردار جنگل»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «کانی مانگا» و «سگ‌کشی»، نقش بازی کرد.


«کاظم افرندنیا» چندی پیش از وضعیت بیکاری خود گلایه کرده و گفته بود: اکثر بازیگران قدیمی با مشکلات بیکاری و حتی بیشتر دست و پنجه نرم می‌کنند. کار ما این شده که صندلی را جلوی در بگذاریم و منتظر باشیم تا فرشته مرگ ما را با خودش ببرد.


کاظم افرندنیا در شب اول بهمن ۱۳۹۵، در منزلش دچار سردرد و سپس خونریزی و سکته مغزی شد و پس از سه عمل جراحی مغزی تا زمان مرگ در کما فرورفت و در نهایت دارفانی را وداع گفت.

حسن جوهرچی بازیگر ایرانی در روز جمعه ١٥ بهمن دارفانی را وداع گفت.


این بازیگر مردمی در سال ۱۳۴۷ در یک خانواده اردبیلی در تهران متولد شد. وی لیسانس عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران داشت. بازی در سینما را در سال ۱۳۶۷ با «فیل در تاریکی» که بعد از پانزده سال کامل شد شروع کرد.


اولین بازی مطرح او در سینما در سال ۱۳۷۰ با فیلم «برخورد» به کارگردانی سیروس الوند بود. اما با بازی در سریال «در پناه تو» در سال ۱۳۷۳ به شهرت رسید. همسر او «مهناز بیات»، چهره‌پرداز است.


وی در ساعت پنج بامداد جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ پس از تحمل عارضه کبدی به علت ایست قلبی در سن ۴۸ سالگی درگذشت.


پرستار بیمارستان امام خمینی توضیحاتی در خصوص بیماری آقای جوهرچی داده و گفت: علت مرگ ایشان عفونت ریوی و فشار خون پایین بوده است که به خاطر آن دارو استفاده می‌کردند و عفونت باید تحت کنترل در می‌آمد تا بتوان پیوند کبد را انجام داد اما به دلیل عفونت ریوی فوت شدند.


فرزندان  وی علی و آوا جوهرچی هستند.


آثار سینمایی:
    آبی، آقای رئیس جمهور، دختری به نام تندر (۱۳۷۹)، بادام‌های تلخ (۱۳۷۶)، دو زن (۱۳۷۷)، زن شرقی (۱۳۷۶)، بالاتر از خطر (۱۳۷۵)، روزی که خواستگار آمد، سلطان (۱۳۷۵)، ضیافت، ویرانگر (۱۳۷۴)


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها