تعداد بازدید: ۷۰۸
کد خبر: ۱۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹ - 2022 13 February
گفتگو با ابراهیم نظرزاده، از فعالان صنعت طلاسازی
فاطمه زردشتی نی‌ریزی، نی‌ریزان فارس
آن‌طور که خودش می‌گوید، در حال حاضر قدیمی‌ترین طلافروش نی‌ریز است. از همان دوران کودکی در کنار درس‌خواندن، کنار دامادشان زنده‌یاد غلامحسین موسوی‌زاده که بنیان‌گذار طلافروشی نی‌ریز بود، با طلا و جواهر آشنا شد. 

پس از اتمام خدمت سربازی تصمیم گرفت طلافروشی خود را دایر کند و الان پس از گذشت 33 سال، یکی از خوبان صنعت طلا و جواهر در نی‌ریز و چه بسا در استان است.

قاسم نظرزاده را همه به نام ابراهیم نظرزاده می‌شناسند. او اولین کسی است که توانسته مجوز مرکز رسمی خرید و فروش سکه بانکی و آب‌شده را با تأییدیه آزمایشگاه و تحت‌نظر اتحادیه طلا و جواهر و صراف شیراز با هولوگرام اتحادیه طلا و جواهر شیراز با کد رسمی 223 به نی‌ریز آورد و این در صنعت طلا، افتخاری برای نی‌ریز محسوب می‌‌شود.

جهت خدمت‌رسانی، عزیزان و علاقه‌مندان این حرفه می‌توانند از ساعت 9 الی 10 شب با شماره همراه 09177311896 تماس حاصل نموده و یا از طریق واتساپ در مورد مشاوره، سرمایه‌گذاری، خرید و فروش طلا‌، سکه و طلای آب‌شده، سؤالات خود را ارائه نمایند تا جناب نظرزاده پاسخگوی سؤالات این عزیزان باشند.

همچنین همشهریان می‌توانند به شماره 09224259255 پیام دهند تا در گروه واتس‌آپ ایشان عضو شوند و روزانه از آخرین قیمتها و تحولات این عرصه اطلاع یابند.
در ادامه گفتگویی با وی ترتیب دادیم که می‌خوانید:

- لطفاً در مورد کاری که انجام دادید و مجوزی که گرفتید، بیشتر توضیح دهید.
در حال حاضر تشخیص برخی از سکه‌های بانکی و غیربانکی سخت است و کارشناسان باید این کار را انجام دهند. سکه‌های هولوگرام‌دار، سکه‌هایی هستند که توسط کارشناسان مجرب، بانکی بودن آنها تأیید می‌شود. خب بنده با مدرکی که به تازگی در این زمینه گرفته‌ام، می‌توانم تشخیص دهم کدام یک از سکه‌ها بانکی و کدام یک غیربانکی است. کاری که بسیاری از طلافروشان حال حاضر نمی‌توانند انجام دهند. همان طور که من نیز پیش از گرفتن این مدرک، برای تشخیص آن با مشکل مواجه بودم. الان با گرفتن این مجوز، مردم با اطمینان و آسودگی‌خاطر می‌توانند از سکه‌های ما خرید کنند و اطمینان داشته باشند سکه‌ای که می‌خرند، قطعاً بانکی است؛ چون همان طور که گفتم، سکه‌های بانکی ما دارای هولوگرام و تأییدشده‌ی اتحادیه طلا و جواهر و صرافی شیراز است.

- برای گرفتن این مدرک چه کارهایی مورد نیاز است؟
در مرحله‌ی اول، کاسب باید در شیراز مغازه داشته باشد که خب ما در این زمینه مشکلی نداشتیم و علاوه بر مغازه‌مان در نی‌ریز، در شیراز نیز فعال بودیم. سوابق درخشان و اعتبار کاسب، از دیگر ویژگی‌های مورد نیاز است و مهمتر از همه، امتحانی است که باید برای گرفتن این مدرک، در آن نمره‌ی قبولی کسب کرد. امتحانات این آزمون بسیار تخصصی و حتی مشکل است؛ به طوری که من دو بار در این امتحانات مردود و بالاخره بار سوم قبول شدم و این واقعاً یک کار بزرگ است.

- آیا به جز شما شخص دیگری در نی‌ریز این مدرک و مجوز را دارد؟
نه تنها در نی‌ریز، بلکه به جز شیراز، هیچ شخصی در هیچ یک از شهرستان‌های فارس این مدرک را ندارد که خدا را شکر این یک افتخار برای نی‌ریز محسوب می‌شود. الان ما با نام خودمان یعنی به نام نظرزاده سکه‌های هولوگرام‌دار چاپ می‌کنیم که خیلی مهم است.

- آیا تا به حال افتخاراتی هم در این زمینه کسب کرده‌اید؟
بله. در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهرات و نقره که از نهم تا دوازدهم بهمن‌ماه در تهران برگزار شد، جزو دعوت‌شدگان رسمی و حضوریافتگان بودم. در نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهرات و نقره که در شیراز برگزار شد، جزو دعوت‌شدگان رسمی بودم و با شرکای تهرانی‌ام غرفه داشتم. در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، جزو دعوت‌شدگان رسمی بودم. در چهارمین اجلاس چابک‌سازی بنگاه‌های اقتصادی که با حضور 400 نفر شرکت‌کننده برگزار شده بود و تنها 20 نفر برگزیده شده بودند، توانستم جزو برگزیدگان باشم و تندیس و لوح افتخار کسب کنم. همچنین از طرف نمایشگاه بین‌المللی دعوت شدیم تا در کشورهایی مانند ایتالیا، دبی و ترکیه حضور یابیم و قدمت طلای ایران و صنعت طلاسازی را به این کشورها بشناسانیم که امیدواریم این امر نیز به زودی زود محقق شود.

- توصیه‌تان به جوانان علاقه‌مند به این رشته چیست؟
وارد این رشته شوند و این حرفه را ادامه دهند. طلا شاخه‌های مختلفی از جمله طلاسازی، ریخته‌گری، آزمایش، سنگ‌شناسی و... دارد که هر کدام به خودیِ خود رشته‌های بسیار خوبی هستند و بازارکاری خوبی دارند. مطمئناً اگر در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند، موفق خواهند شد و اگر سؤالی در این زمینه داشته باشند، بنده برای پاسخگویی در خدمتشان خواهم بود.

خانمها و جوانان می‌توانند در عرصه صنعت طلاسازی آموزش ببینند و مدرک بین‌المللی بگیرند و ایجاد اشتغال کنند. من می‌توانم آنها را به مراکز مربوطه معرفی کنم.

-صحبت پایانی؟
در پایان از همه عزیزانی که در برگزاری غرفه، موفقیت و پیشرفت حرفه‌ام، بنده را یاری نمودند، کمال تشکر و قدردانی را دارم. همچنین دستان پرمهر و محبت نماینده‌ محترم شهرستانهای نی‌ریز، استهبان و بختگان جناب آقای دکتر طهماسبی را که نمونه‌ تلاش و پشتکار هستند و در این راه مرا بسیار یاری و حمایت کردند، به گرمی می‌فشارم و از زحمات و پیگیری‌های جناب آقای مستغنی ریاست محترم اتحادیه طلا و جواهرات شیراز که همواره موجب تشویق و پیشرفت اینجانب بوده‌اند، کمال تشکر و قدردانی را دارم. بی‌شک بدون زحمات این عزیزان مسیر ترقی و سرافرازی شهرستان، استان و کشور، در سطح بین‌المللی هموار نمی‌گردید.

با آرزوی موفقیت و سربلندی برای کلیه‌ عزیزان، همراهان، یاوران و همکاران عزیز در این عرصه...
من‌الله توفیق...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید:


گزارش آگهی/42/37508





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها