تعداد بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ - 2022 12 February
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir
شهرداری نی‌ریز
 
1- بعداز چندین روز از باد بسیار شدیدی که در شهر وزید، در کوچه‌های بن‌بست زباله زیادی جمع شده و ظاهر بدی به خود گرفته است. خبری هم از نیروهای نظافتی و خدماتی شهرداری نیست. لطفاً اقدام کنید.
 
2- در مورد خبر تعطیل کردن مراکز جمع‌آوری ضایعات، لطفاً عمق مسئله را بنگرید. آیا به دادستان هم گفته‌اید که گود زباله شهر را اجاره داده‌اید و از همین ضایعات پول در می‌آورید و معلوم نیست خرج کجا می‌شود؟ آیا اگر پاکبانان این ضایعات را جمع کردند، پول آن را به این کودکان کار می‌دهند؟ با یک حساب سرانگشتی، می‌بینم که حدود ۱۵۰ میلیون تومان ضایعات هر ماه در شهر تولید می‌شود و این پولی است که به بچه‌های کار می‌رسد. این بچه‌ها از ۱۰۰ نفر هم بیشترند؛ از دختر گرفته تا بچه زیر ۵ سال‌. ان‌شاءا... که خدا اصلش را درست کند و خودمان را فریب ندهیم و جلو نان در آوردن مردم را نگیریم.
 
به جای این که یک كار درستی برای کودکان کار در نظر بگیرند، همین را هم كه دارند، می‌خواهند از آنها بگیرند.
 
3- لطفاً در خیابانهای مسکن مهر مغازه بسازید و در چهار راه مسکن مهر میدان کوچکی درست کنید.
 
پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.
 
در ضمن یادآوری می‌گردد سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.
 
این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌شود.
 
در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.
 
در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.
 
معاونت محترم خدمات شهری، آقای حاجی‌محمدی
1- ضمن عذرخواهی از شهروند گرامی، اخطارهای لازم به پیمانکارمربوطه داده شد و در اسرع وقت رفع اشکال می‌گردد.
 
2- شهروند گرامی! مسؤل برنامه‌ریزی، ساماندهی، مراقبت و عملیات اجرایی مربوط به تولید، جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، جداسازی، حمل و نقل‌، بازیافت و پردازش به عهده مدیریت اجرایی پسماند است که مطابق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، در محدوده شهر به عهده شهرداریها می‌باشد و در راستای تبصره ماده مذکور آماده واگذاری پروژه جداسازی و تفکیک پسماندهای خانگی و تجاری در مبدأ با شیوه اصولی و بهداشتی  به بخش خصوصی واجدشرایط  را دارد. بدیهی است  افرادی که به صورت غیر مجاز در محدوده شهر و بافت مسکونی اقدام به خرید و فروش، نگهداری ضایعات پسماند می‌نمایند، به دلیل بروز مشکلات بهداشتی در محلات و سطح شهر و در نهایت اعتراض شدید اهالی و... مطابق مواد ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند و ماده ۵۵ قانون شهرداریها با متخلفان برخورد می‌شود.
 
شهردار محترم شهر نی‌ریز، جناب مهندس فرغت
2- شهروند محترم! ارائه خدمات روبنایی همچون ساخت مسجد، مدرسه و واحدهای تجاری و خدماتی در منطقه یاد شده از وظایف اداره کل راه و شهرسازی است.
 
در ضمن با توجه به ضوابط طرح تفصیلی، امکان ساخت میدان در چهار‌راه یاد شده فعلاً ممکن نیست.
 

 
آموزش و پرورش 
 
1- با سلام، در پاسخ مطالبی که در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس گفته شده که روستاها با هر رنگبندی و شرایط باز هستند، چند سؤال داشتم. این که این دستور شما از روی دلسوزی است یاکارشناسی؟ اگر از روی دلسوزی است که معلم و دانش‌آموزان درگیر وضعیت کرونا مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند و رنجهای زیادی را متحمل می‌شوند و هزینه‌های زیادی با توجه به گرانی و وضعیت بد اقتصادی دارند. 
 
اگر اجباری است که باید بگویم به اندازه کافی به معلم ظلم می‌شود. کرایه سرویس هر  ماه بیش از یک میلیون تومان است که در برابر حقوق معلمان بسیار زیاد است و معلم هر روز در این جاده‌ها که پر از خطر است رفت و آمد می‌کند. الان 5 ماه از سال می‌گذرد که مدارس در روستاها حضوری هستند؛ با کلاسهای ۳۰ نفر و کمتر و تمام این مدت مدیران مدارس هستند که همه مشکلات را به دوش می‌کشند و برنامه‌ریزی و نظارت می‌کنند. اگر به اداره آموزش و پرورش مراجعه کنید، هر کدام از اتاقها یک میز جلوی در گذاشته‌اند؛ به طوری که زمانی که مراجعه می‌کنیم، باید چند بار یک حرف را تکرار کنیم تا بشنوند؛ در حالی که در مدارس هیچ فاصله‌ای رعایت نمی‌شود. در این مدت ۵ ماه هیچ مسئولی از اداره را در روستا ندیدیم و همه مشکلات روی دوش مدیران است. کاش حداقل به مدیران مدارس اعتماد می‌کردید و زمانی که به تشخیص و صلاحدید خودشان بعد از ۵ ماه حضوری، درخواست مجازی می‌دادند، مخالفت نمی‌کردید. 
 
لطفاً بگویید آیا جان معلم و دانش‌آموزان برای شما مهم نیست؟ با توجه به این که الان بسیاری از معلمان و دانش‌آموزان مبتلا شده‌اند، فقط به دلیل بستری نبودنشان  آمار درستی در دست نیست.
 
2- کاش با شروع مدیریت جنابعالی تحول زیادی در آموزش و پرورش داده می‌شد. از همه مهمتر، موضوع کلیپ‌سازی و ارسال آن در گروه‌های مختلف آموزش و پرورش (گروه مدیران و پرورشی) زیرا این کلیپ غیر از این که وقت‌گیر است، بار علمی ندارد. اگر کلیپ ساخته نشود، چون مدیران مدارس دیگر کلیپ و گزارش ارسال می‌کنند، ما در تنگنا قرار می‌گیریم. و چه بسا مدیران محترم همین کلیپها را در در قالب عکس در برنامه‌های مختلف آندروید قرار می‌دهند و ارسال می‌کنند؛ که بیشتر هم عکس مدیر محترم به چشم می‌آید تا کارهای دانش‌آموزان.
 
لطفاً اگر گزارشی هم باید ارسال شود، آن را در قالب pdf از معاونان پرورشی و مدیران بخواهید. واقعاً ساخت چنین کلیپهایی وقت گیر و کار بیهوده‌ای است. 
 
پاسخ آموزش و پرورش:
1- ضمن تشکر از شهروند عزیز، نظر به پرسش مطرح شده، مجدداً یادآور می‌شود که در مورد آموزش حضوری، مجازی یا ترکیبی مدارس در روستاهای یادشده، آموزش و پرورش تابع ستاد پیشگیری و مبارزه با ستاد کرونا در شهرستان و نیز حسب رنگ‌بندی اعلامی از طرف استان می‌باشد.
 
به همین منظور پیرو بخشنامه وزارتی منضم به نامه وزیر محترم کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تأکید ستاد مدیریت کرونا و ابلاغ ریاست محترم جمهوری به برگزاری کلاسهای درس جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان انجام پذیرد.
 
لذا بنا بر اعلام ستاد مذکور و نیز توجه به تراکم دانش‌آموزی مدارس روستا و کمبود یا نبود بستر فضای مجازی مناسب و شبکه آموزش در برخی از مدارس روستایی، تا این لحظه (روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰) شرایط حضوری برای دانش‌آموزان مدارس روستایی پیش‌بینی گردیده است.
 
2- خدمات رسانه تصویری در قالب کلیپ، پادکست و موشن‌گرافی، از جمله ابزارهای مهم در ارائه آموزش و پرورش مطلوب به دانش‌آموزان شمرده می‌شود. فقط در شرایط کرونایی توانایی معلمان عزیز در این زمینه سهم بسزایی در انتقال مفاهیم آموزشی و پرورشی خواهد داشت که اگر بر پایه دانش مربوطه صورت گیرد، به طور قطع تأثیر خطیری بر شیوه آموزش پسا‌کرونا خواهد داشت. ازطرفی برخی از این تولید محتوا‌ها توسط دانش‌آموزان عزیز صورت گرفته که خوشبختانه رتبه‌های خوبی در شهرستان، استان و کشور را به خود اختصاص داده است.
 

فولاد غدیر - نماینده مجلس - فرمانداری
 
1- در آگهی استخدام جدیدی که منتشر کرده‌اید، شرط  گزینش را بومی شهرستان نی‌ریز و استان فارس قرار داده‌اید. بومی شهرستان نی‌ریز و استان فارس چه معنی می‌دهد؟ شهرستان نی‌ریز هم جزیی از استان فارس است. در واقع اینجا بومی به بومی استان فارس گفته می‌شود. فقط برای این که دهان مردم را ببندید، درصد ناچیزی در شرایط مساوی برای بومی شهرستان نی‌ریز قرار داده‌اید. 
 
آقای نماینده! در زمان نمایندگی دکتر مسعودی و در آگهی قبلی استخدام، با پافشاری ایشان بومی به معنای بومی شهرستان نی‌ریز اطلاق شد؛ ولی اینجا بومی را استان فارس قرار داده‌اید  و ظرفیت ۱.۶ هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند. این اجحاف به مردم شهرستان نی‌ریز و بختگان است. بهتر بود بومی را بومی شهرستان نی‌ریز و بختگان قرار می‌دادید؛ نه این که استان فارس و بعد درصد ناچیزی امتیاز می‌گذاشتید. این گلایه شدید ما جوانان شهرستان نی‌ریز است.
 
2- چرا باید از شهرستانهای دیگر در آزمون فولاد غدیر شرکت کنند؟ ... حالا نوبت به نی‌ریز که رسید، بومی استان شد. ممنون می‌شویم که کسی از حق مردم مظلوم این شهر دفاع کند.
 
در این آزمون رشته‌هایی مثل حقوق و عمران نادیده گرفته شده‌اند؛ چرا؟ 
 
پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
اساساً شرایط استخدام در شرکتهای خصوصی تابع نظر مدیران ارشد آن شرکت است و نماینده محترم صرفاً از جهت دفاع از حقوق عامه مردم می‌تواند به این موضوع ورود نماید و مطالب ایشان صرفاً جنبه ارشادی دارد. لذا ضمن احترام به نظر شهروند گرامی و ضمن رد شائبه اضافه نمودن شرط استان فارس به دلیل شهرستان بختگان، به استحضار می‌رساند بنا به درخواست مردم فهیم، پیگیریها و رایزنی نماینده محترم جهت افزایش سهم استخدام شهرستان نی‌ریز از آزمون استخدام شرکت فولاد غدیر در حال انجام است و مراتب اعتراض نماینده و مردم به صورت مکتوب به شرکت غدیر ابلاغ شده که امیدواریم به نتیجه مطلوب مورد نظر ورضایت مردم بیانجامد.
 
پاسخ فرمانداری:
با سلام، پاسخ مربوط به مجتمع فولاد غدیر است.
 

 
بانک تجارت - تأمین اجتماعی - بنیادشهید
چرا بعضی از کارمندان که خدمت آنها بیش از 30 سال شده و حکم بازنشستگی آنها آمده، هنوز سر کار هستند؟ مگر قانون برای آنها فرق می‌کند؟
 
پاسخ بانک تجارت:
با عرض سلام، ادب و احترام، در پاسخ به پرسش شهروند گرامی در مورد خدمت بیش از 30 سال به استحضار می‌رساند استمرار خدمت، فقط با پیشنهاد مدیر کل استان و به استناد ارزیابی عملکرد و کارنامه شخص، به مدیرعامل بانک در مرکز موافقت می‌گردد.
 
پاسخ تأمین اجتماعی:
بازنشستگی افراد صرفاً با ارائه درخواست بیمه شده یا کارفرمای وی به تأمین اجتماعی ممکن است و امکان بازنشسته نمودن بیمه‌شدگان   بدون ارائه درخواست، برای سازمان تأمین اجتماعی میسر نیست .
 
پاسخ بنیاد شهید:
سلام علیکم، با تشکر، به استحضار می‌رساند برخی از اقشار جامعه معزز ایثارگری باتوجه به مفاد فصل چهارم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و قانون مدیریت خدمات کشوری (و اصلاحات بعدی آن) و قانون برنامه ششم توسعه (ماده ۸۸) می‌توانند با احراز شرایط از تسهیلات مرتبط در رابطه با حداکثر سنوات  و تداوم خدمت  استفاده نمایند.
احکام بازنشستگی نیز بلافاصله پس از صدور اجرا می‌گردد.
 

جهاد کشاورزی
1- چرا نانوایی سنگک‌ ..... بیشتر اوقات تعطیل است؟
این چه وضعی است که ساعت ۸ شب و 12 ظهر نان نیست؟ در حالی که شیراز تا ساعت ۱۱ شب نان پخت می‌کنند.
متأسفانه سهمیه آرد برخی نانوایی‌ها آزاد فروش می‌رود. آنها هر گونی آرد را 180 تا 200 هزار تومان می‌فروشند؛ بدون این که پخت کنند و با این کار، حق مردم را ضایع می‌کنند.
2- سلام وقت بخیر، اگر می‌شود راجع به کیفیت نان در نی‌ریز سخنی با مسئولان داشته باشید. قیمت نان ۴۵۰ تومان است؛ ولی کیفیت خوبی ندارد. وقتی می‌خریم، از همان دم در نانوایی که داریم خنک می‌کنیم، در دست تکه تکه می‌شود؛ از بس نازک است. لطفاً به مسئولان بگویید رسیدگی کنند.
 
پاسخ جهاد کشاورزی:
1- با سلام، نانوایی‌ها تعطیلی ماهانه و ساعت پخت دارند که در ماه ۴ روز تعطیلند و پخت شب هم از ساعت ۱۷ تا ۲۱ بوده و این اطلاعات ‌باید در معرض دید مشتریان نصب شده باشد. در صورت مشاهده تعطیلی غیر از تاریخهای اعلام شده، با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرید تا در اسرع وقت پیگیری شود.
۲- بازرسی از نانواییها به‌طور مستمر در دستور کار بازرسان بوده  و وزن، کیفیت و موارد دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده نبود کیفیت، برخورد خواهد شد.
 

شبکه بهداشت و درمان
در این اوضاع کرونا و افزایش بیماری، پزشک می‌گوید من دیگر پزشک خانواده نیستم. هر جا مراجعه می‌کنیم، می‌گویند ما جای خالی نداریم؛ صبر کنید تا کسی انصراف بدهد. به ویژه دکتر ..... که می‌گوید قراردادش را با پزشک خانواده لغو کرده است. لطفاً پیگیری کنید.
 
پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
متأسفانه طرح پزشک خانواده فعلاً نه تنها در شهرستان ما، بلکه در همه استان دچار چالش شده و دانشگاه در حال تصمیم گیری برای آن است. دکتر ..... تقریباً دو هفته است که از طرح پزشک خانواده خارج شده. اما الان دو پزشک در درمانگاه شفا هست که برای افزایش جمعیت جا دارند و مردم می توانند به آنها مراجعه کنند.
 

راه و شهر سازی
در مورد خبر «7 هزار‌ نی‌ریزی در انتظار مسکن» باید بگویم که انگار ضابطه رعایت نمی‌شود. ما که هیچ زمین یا ملک یا حتی خانه و ماشین نداریم و وضعیتمان قرمز است؛ ولی خیلی از آدمها را دیدم که خانه دارند یا وضع مالی‌شان خوب بود یا زمین قولنامه‌ای داشتند و اسمشان درآمده بود و همه کارهایشان را کردند. حال ما مانده‌ایم بی‌سرپناه با دو بچه که هر سال آواره هستیم.
 

منابع آب
در مورد خبر «آب پشت سد چشمه عاشق 13.5 میلیون متر مکعب» می‌خواستم بگویم واقعاً از این اتفاق خوشحال نیستیم؛ زیرا آب شیرینی که سهم مردم منطقه است و باید صرف افزایش ذخایر آبهای زیرزمینی شود، غیرمسئولانه صرف تولید شمش فولاد می‌شود. شاید بتوان نام آن را ضایع کردن  حق مردم منطقه نامید. 
 
پاسخ منابع آب:
با سلام ، اولویت ساخت سد ابتدا شرب مردم منطقه است و مازاد آن در صورت وجود، به صنعت داده خواهد شد و جهت ذخیره آب سد به منابع آب زیرزمینی، باید سد زیر زمینی ساخته شود.
اولویت تأمین آب کارخانه فولاد نیز تأمین آب از دریا است و کسری آب از سد تأمین خواهد شد.
 

اداره برق
چرا انشعاب برق یک معلول که اقدام به تعمیر و شستن فرش می‌کند را قطع کرده‌اید؟ من چطور باید زندگی کنم؟
 
پاسخ اداره برق:
با عرض سلام، در پاسخ به سؤال همشهری محترم در خصوص قطع برق، لازم به توضیح است که با توجه به استفاده غیرمجاز چندین مصرف کننده از تعرفه غیر قانونی موجود در محل و نارضایتی شدید شرکای پمپ کشاورزی که منجر به آسیب دیدن تجهیرات پست برق شده بود، به دلیل رعایت مسائل ایمنی و جانی  مصارف غیر مجاز قطع گردید و با توجه به این که ملک مذکور خارج از محدوده شهر و در محدوده کشاورزی است، در صورت اخذ استعلام مورد نیاز از دستگاه‌های ذی‌ربط، واگذاری انشعاب برق با نصب تجهیزات استاندارد بلامانع است که تاکنون از طرف نامبرده اقدامی صورت نپذیرفته است.
 

بهزیستی
من یک معلول کارآفرین هستم که می‌دانید از طریق تعمیر و شستن فرش امرار معاش می‌کنم. اداره برق انشعاب مرا قطع کرده؛ چرا حمایتم نمی‌کنید؟
 
پاسخ بهزیستی:
با سلام، در پاسخ به شهروند گرامی به استحضار می‌رساند همان گونه که مطلع هستید، پیگیری‌های لازم جهت اختصاص انشعاب برق انجام شده، اما شما باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ انشعاب برق را به مدیریت محترم برق شهرستان ارائه نمائید.
 

مسئولان مربوط
هیچ ملتی مثل ما به تخریب طبیعت نپرداخته است‌. بیشتر کوه‌ها در حال بهره‌برداری و دریاچه‌ها خشک است. آیا از این شهرستان چیزی باقی خواهد ماند؟ ما برای نسلهای بعد چه چیزی به یادگار خواهیم گذاشت؟ جز گرد و خاک و هوای آلوده؟
 

نی‌ریزان فارس:
1- با سلام و خسته نباشید، من سالهای زیادی است که هفته‌نامه را با دقت مطالعه می‌کنم؛ ولی در صفحه تریبون آزاد مطالعه سخت است (مخصوصاً در فایل PDF). چند سؤال را در یک سطر می‌خوانیم، بعد در سطر بعد باید دنبال جواب و شماره سؤال بگردیم. وقتی این کار را با فایل PDF انجام می‌دهیم، باید به طور مکرر از این سطر به آن سطر برویم و دنبال شماره و جواب سؤال باشیم و...
 
بنده پیشنهاداتی دارم که بر اساس تجربیات و علم دیداری و زیبایی شناسانه عرض می‌کنم.
 
- بهتر است جواب هر سؤال دقیقاً زیر سؤال نوشته شود.
 
- بهتر است پاسخها و سؤالات هر اداره در یک کادر باشد.
 
- بهتر است شماره سؤال و جواب به راحتی در یک نگاه کلی به پاراگرافها مشخص باشد؛ مثلاً می‌شود شماره‌ها داخل یک مربع کوچک باشند یا شماره‌ها پرنگ باشند یا بزرگتر نوشته شوند.
 
- مطلوب است از لحاظ بصری سؤالات با پاسخها تفاوت داشته باشد؛ مثلاً سؤالات دارای پس زمینه کمی خاکستری باشد و جوابها نباشد یا برعکس. یا مثلاً سؤالات پرنگ و بُلد باشند و جوابها کمرنگ.
 
البته امکان دارد این موضوع به دلیل این که بعضی سؤالات از چند اداره پرسیده می‌شود، کمی پیچیده شود؛ ولی قطعاً برای آن هم راه حلی وجود دارد. امید است این صفحه زیبا شود و خواندن آن راحت‌تر.
 
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان و سپاس از دقت‌نظر و پیگیری شما.
 
برخی از پیشنهادات شما قابل اجراست. در دستور بررسی طراحان قرار می‌دهیم.
 
2- ضمن عرض سلام خدمت سردبیر محترم هفته‌نامه نی‌ریزان فارس جناب آقای امین رجبی و تشکر فراوان بابت  تنظیم سرمقاله هفته جاری و ارائه پیشنهادات مهم در مورد مسئله استخدام افراد بومی در شرکت فولاد‌سازی نی‌ریز‌، بدین وسیله از بزرگان و اشخاص تأثیر‌گذار شهرستان نظیر: امام جمعه محترم، فرماندار گرامی، شهردار عزیز، نماینده منتخب و مردمی و دیگر دلسوزان و متعهدان این شهرستان عاجزانه درخواست می‌کنیم همان طور که جناب سردبیر ذکر نموده‌اند، استخدام بومی را مختص حوزه انتخابیه نی‌ریز و استهبان قرار دهند؛ زیرا چنانچه به  هر کدام از شهرهای همجوار سر بزنید، می‌بینید که در هر کارخانه کوچک یا بزرگشان بیش از نود درصد از کارکنان آن را در شرایط مساوی  از شهر خودشان انتخاب نموده‌اند؛ مگر این که تخصص مورد نیاز در بین افراد بومی نباشد. لذا خواهشمندیم تا فرصت باقی است، اقدام عاجل به عمل آورید. (که نشود حکایت آش نخورده و دهان سوخته). 
 سایه اسلام و انقلاب مستدام؛ جمعی از اهالی شهرستان نی‌ریز
 
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. از لطف جنابعالی به روزنامه خودتان سپاسگزاریم. امید است درخواست شما به طور جدی پیگیری شود.
 

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
 
- فولاد غدیر
- راه و شهرسازی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها