تعداد بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ - 2022 12 February
رئیس شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان نی‌ریز: پزشک از شما، خدمات از من
18 بهمن تعدادی از مردم شهرستان نی‌ریز با حضور در ساختمان شماره ۲ شورای شهر نی‌ریز خواستار جلوگیری از تعطیلی بیمارستان شهدا شدند.

رحیم فنون یکی از این افراد با در دست داشتن طوماری پارچه‌ای ادعا نمود که بیش از 1000 امضاء گرفته و همگی از اینکه بیمارستان شهدا قرار است  تعطیل شود، دل نگرانند.

محمود فرغت یکی از شرکت کنندگان در این جلسه عنوان نمود: نمی‌شود که بیمارستان در فاصله نیم ساعته از شهر قرار بگیرد؛ مثلاً اگر کسی دچار ایست قلبی شد یا مورد گزش زنبور و... قرار گرفت تا به بیمارستان برسد قطعاً دچار مشکل می‌شود.

این جلسه که به ریاست سید علاالدین فقیه رئیس شورای شهر نی ریز برگزار می‌شد، با دعوت از آل‌داوود رئیس شبکه بهداشت و درمان ادامه یافت.

آل داوود معتقد بود امکانات پرسنلی بیمارستان به حدی نیست که بتواند هر دو بیمارستان را فعال نگه دارد.

او در رابطه با اقدامات جایگزین برای حفظ بیمارستان شهدا گفت: در این رابطه موافقت‌های اولیه با فولاد جهت راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی و همچنین با دکتر گلچین رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی جهت راه‌اندازی درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی داشته‌ام و موافقت هر دو را گرفته‌ام.

باید مسئولان شهرستان نیز تلاش کنند تا یکی از این دو پیشنهاد یا هر دوی آن انجام شود.

وی تأکید نمود که هشدار تعطیلی بیمارستان را سال قبل داده بود.

او گفت: امکانات بیمارستان جدید قابل مقایسه با امکانات بیمارستان شهدا نیست. به عنوان مثال ما یک اتاق عمل در بخش اتفاقات داریم و بسیاری از امکانات دیگر... و قطعاً اگر کارکنان را به دو قسمت تبدیل کنیم نمی‌توان از این امکانات بهره لازم را برد.

رئیس بیمارستان شهدا ادامه داد: بعید می‌دانم با توجه به شرایط مالی دانشگاه علوم پزشکی با حفظ بیمارستان شهدا موافقت شود و باید از کمک‌های بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اغلب بیمارستان‌ها در خارج از شهرها احداث می‌شود گفت: برای کم کردن مسیر بیمارستان یکی از گزینه‌ها احداث رینگ‌شهری است. بر پایه محاسبه‌ای که ما انجام داده‌ایم مسافت مسکن مهر تا بیمارستان جدید در شرایط فعلی 9.750 کیلومتر می‌باشد و اگر مسیر شلوغ نباشد 14:30 دقیقه زمان خواهد برد تا بیمار به بیمارستان برسد اما اگر ترافیک باشد بیش از 30 دقیقه طول می‌کشد تا بیمار به بیمارستان انتقال داده شود.

در ادامه حاضران و در رأس آنها شفیعی رئیس مجمع خیرین سلامت پیشنهاد داد تا بخش اتفاقات سرپایی بیمارستان با حضور یک پزشک تا زمان به نتیجه رسیدن دو پیشنهاد آل‌داوود پابرجا بماند.

وی وعده داد تا با پزشکان عضو نظام پزشکی و همچنین پزشکان طرحی در رابطه با حضور در بیمارستان شهدا گفتگو کند.

این پیشنهاد مورد موافقت آل‌داوود قرار گرفت تا در صورت محقق شدن، آل‌داود کارکنان و داروخانه را فعال نگه دارد.

شفیعی تعطیلی بیمارستان شهدا را که با کمک خیرین بسیاری از امکانات آن تأمین شده است کاری غیرحرفه‌ای نامید و گفت: این کار موجب دلسردی و ناامیدی خیرین در کمک‌های آتی خواهد شد.

نوشتنی است در حال حاضر بخش بایگانی، انبار دارو و پانسیون در بخش بیمارستان شهدا فعال می‌باشد.

در ارتباط با راه‌اندازی درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی در بیمارستان شهدا دکتر گلچین به ما گفت: برای استقرار در بیمارستان شهدا هم درحال رایزنی هستیم. مجوز درمانگاه از تهران آمده منتهی منتظر اولین آزمون استخدامی تأمین اجتماعی جهت تکمیل کادر درمان هستیم.
وی در پاسخ به اینکه فرایند راه‌اندازی این درمانگاه زمانبر خواهد بود گفت: بله متأسفانه.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها