تعداد بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ - 2022 12 February
/ گوشت بوقلمون سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. گوشت بوقلمون شامل 81 درصد پروتئین و کمترین مقدار چربی می‌باشد!

فسفر موجود در بوقلمون 4 برابر فسفر موجود در میگو است.

/ عوامل پیرکننده خانگی پوست دست کدامند؟
شستن ظرف‌ها و لباسها، پاک کردن سطوح مختلف خانه با انواع مواد شوینده، تعویض گلدان‌ها، البته بدون دستکش، بریدگی با چاقو، وارد آمدن ضربات پی درپی به ناخن‌ها، شستن زیاد دست‌ها، شستن دست‌ها با آب داغ، سوختن پوست دست هنگام آشپزی و اتو کشیدن لباس‌ها و... پوست دست‌ها را به شدت خشک می‌کند و در نتیجه ظاهر آن را زودتر به مرحله پیری می‌رساند. بنابراین سعی کنید حتماً هنگام کار در خانه دستکش دستتان کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از محصولات موضعی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، خیلی راحت پوست دستتان را جوان نگه دارید. مواد شیمیایی کلیدی (اصلی) موجود در این محصولات پوستی، روند پیری را به تأخیر می‌اندازند.

/ جوانسازی پوست و ضدجوش
ماسک چای سبز و عسل و روغن زیتون و لیمو ترش و نسکافه برای جوانسازی و بوتاکس خانگی و بستن منافذ باز  پوست بسیار مفید است.

/ خوراکیهای لاغری:
️سیب آبپز شده: کمک به تسکین یبوست و درمان چاقی 
️کلم: چربی‌سوزی موضعی شکم
️کاهو یا کرفس: کاهش اشتهای کاذب

/ میوه‌های خشک یک کپسول طبیعی برای حفظ سلامتی بدن کودک هستند. برای درمان یبوست بسیار مفید بوده، به راحتی هضم می‌شوند و باعث تصفیه خون، پاکسازی معده و روده می‌گردند.

/ بزرگسالان کارِ خانه را قطع نکنند !
️تحقیقات ‌نشان‌ داده بزرگسالانی که کارِ‌خانه را انجام می‌دهند، حافظه بهتری در ایام سالخوردگی‌ دارند. حتی دامنه توجه و قدرت بهتری هم دارند! آمار زمین خوردن هم در افراد سالخورده‌ای که بیشتر کارهای خانه را انجام می‌دادند، کمتر از کسانی است که کارِ خانه را انجام نمی‌دادند!
متأسفانه ‌گاهی آدمها کمی که مسن می‌شوند، از انجام دادن کارِ خانه امتناع می‌کنند و این به ضررشان خواهد بود.

/ مبتلايان به اُميکرون چه زمانی بايد به بيمارستان مراجعه کنند؟
️- اگر افراد مبتلا به کرونا تب بالای 38.5 درجه دارند که با مصرف دارو و پاشویه اندکی کاهش پیدا می‌کند، اما مجدداً به سرعت افزایش می‌یابد، باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

️- اگر کسی به شکل متناوب اکسیژن خون را اندازه‌گیری کرد و متوجه روند کاهشی درصد اکسیژن خون خود شد، برای ادامه درمان بايد به مراکز درمانی مراجعه کند. تعداد تنفس در دقیقه بیمار هم حائز اهمیت است و در صورت افزايش، بايد به بيمارستان مراجعه شود.

- ️بیمارانی که دچار اسهال شدید می‌شوند که با دارو کنترل نمی‌شود، باید به سرعت به پزشک مراجعه کنند. 

ضعف، بی‌حالی، تعريق بيش از حد و خواب‌آلودگی غیرعادی هم عامل مهم دیگری برای مراجعه به پزشک است. 

/ می‌خواهید بیدار و سرحال بمانید؟
به جای قهوه، سبزی نعناع بخورید. چای نعناع بنوشید و یا یک قطره اسانس نعناع کنار بینی یا روی پیشانی خود بمالید. نعناع محرک مغز است و شما را هوشیار نگه می‌دارد.

/ در حالی که سیر یک گیاه مفید به حساب می‌آید، گاهی اوقات مصرف آن می‌تواند واکنش‌های منفی به دنبال داشته باشد.

️ خورن سیر تازه می‌تواند احتمال خونریزی را افزایش دهد؛ بنابراین اگر هر نوع لکه‌بینی یا خونریزی واژینال داشتید، از مصرف سیر خودداری و با پزشکتان مشورت کنید.

در برخی موارد سیر می‌تواند ناراحتی معده و مسائل گوارشی ایجاد کند. بنابراین اگر سابقه بیماری‌های گوارشی داشته‌اید، با احتیاط مصرف کنید.

سیر می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد؛ بنابراین اگر به طور کلی فشار خونتان پایین است، بهتر است از خوردن آن خودداری کنید.

سیر خواص رقیق‌کننده خون دارد و این به آن معنا است که انعقاد خون را به خصوص در عمل جراحی دشوار می‌کند. بنابراین نزدیک زایمان و حتی بعد از زایمان که دچار قاعدگی می‌شوید، بهتر است از این گیاه پرخاصیت چشم‌پوشی کنید.

/ با این خوراکیها صورت زیباتری خواهید داشت!
️هندوانه ، ️تخمه کدو، ️ماهی قزل‌آلا، ️کلم بروکلی، ️فلفل دلمه‌ای، ️سیب‌زمینی شیرین.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها