تعداد بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ - 2022 05 February
/ چرا دندان‌های عقل این‌قدر دیر بیرون می‌آیند؟
️کشیدن دندان‌های عقل برای بسیاری از افراد در اواخر نوجوانی و اوایل دهه سوم زندگی مرسوم است.
️اما چرا این دندانها در دوران کودکی همراه بقیه دندانهای دائمی ما در نمی‌آیند؟ پاسخ، به رشد کودک ارتباط دارد. در فک کودک فضای کافی برای رشد دندانهای عقل وجود ندارد. اما همگام با رشد کودک، فک او نیز بزرگ می‌شود و فضایی برای رویش دندان‌های عقل مهیا می‌شود. اگرچه در بیشتر موارد، فک‌ انسان‌های مدرن به‌اندازه‌ کافی بزرگ نمی‌شود که دندان‌های عقل بتوانند بدون مشکل رشد کنند. به ‌همین‌ دلیل است که کشیدن دندانهای عقل رایج است.

/ پژوهشهای روانشناسی ثابت کرده است که انسان هرچه شادتر و از زندگی خود راضی‌تر باشد، علاقه کمتری به خواب نشان می‌دهد. افراد افسرده و غمگین، تمایل بیشتری به خوابیدن و ماندن در رختخواب دارند !

/ از خواص آلو خشک بیشتر بدانیم:
️تصفیه کبد و شش‌ها - بهبود کاهش وزن - انرژی‌زا و تقویت بدن - جلوی گرسنگی را می‌گیرد - جلوگیری از پیری پوست - ضد فشارخون بالا - پیشگیری از سرطان - درمان یبوست.

/ اشتباهات رایج مسواک زدن:
مسواک زدن با فشار زیاد - مسواک نکردن کامل دندانهای آخر - مسواک زدن بعد از خوردن مواد اسیدی - استفاده از مسواک بیشتر از 3 ماه.

/ اگر شما در یک وعده خود نمی‌خواهید از گوشت استفاده کنید، می‌توانید از عدس به عنوان یک ماده غذایی پر از پروتئین استفاده کنید که دارای مقدار تقریبی ۱۸ گرم پروتئین در هر پیمانه می‌باشد.

/ خوابیدن بیش از 9 ساعت در شبانه‌روز ریسک ابتلا به آلزایمر را به 2 برابر افزایش می‌دهد.
خواب زیاد یکی از دلایل افسردگی و استرس است.
البته کم‌خوابی نیز از علل آلزایمر می‌تواند  باشد.

/ بهترین زمان مصرف برگه زرد‌آلو صبح‌ها است. 
زیرا آهن و فیبر آن به سرعت جذب بدن می‌شود و به سرعت چربی‌های اضافه را می‌سوزاند.

/ جرم‌گیری دندان در خانه
۵ گرم گیاه خشک آویشن را در ۱۰۰ میلی لیتر آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. این محلول را خنک کرده و به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

/ رژیم غذایی در زمستان باید چگونه باشد ؟
️علاوه بر این که میوه و سبزیجات آنتی‌اکسیدان بدن را تأمین می‌کنند، به علت دارا بودن فیبر بالا، دفع آلاینده‌ها را از سیستم گوارشی افزایش می‌دهند.
️میوه‌ها و سبزیجات زرد،‌ نارنجی و قرمز،‌ سرشار از ویتامین A و پیش‌سازهای آن هستند؛ انواع مرکبات،‌ خرمالو، کدوحلوایی و هویج سرشار از پیش‌سازهای ویتامین A هستند. اقلام غذایی سرشار از ویتامین C مانند مرکبات، فلفل شیرین تازه همراه غذا و‌ سبزیجات برگ سبز نیز به شدت توصیه می‌شود تا آنتی‌اکسیدان مورد نیاز بدن ما را تأمین کنند.

/ اسید پالمتیک باعث افزایش بروز سرطان دهان و پوست در موش‌ها می‌شود !
️مطالعه‌ای از 3 مؤسسه اسپانیایی نشان داد که اسید پالمتیک که در ساخت بسیاری از محصولات، به ویژه پخش شکلات، که هر از گاهی هشدار داده می‌شود استفاده می‌شود، باعث افزایش بروز سرطان دهان و پوست در موشها می‌شود.

/ شاد باشید تا تندرست بمانید.
طبق تحقیقات، غلظت پلاسمای خون افراد شاد کمتر از حدی است که اکثر بیماریها توان فعالیت داشته باشند؛ به همین دلیل شادی اولین دلیل برای بیمار نشدن است.
به همین دلیل ایرانیان باستان راه رسیدن به خدا را در شادی می‌دانستند.

/ درصورتی که روزانه بیشتر ساعات روز را در محیطی سر بسته می‌گذرانید، بهتر است با کمک برخی مواد غذایی ازجمله قارچ کمبود ویتامین D بدنتان را جبران کنید.

/ تولید بزاق در شب کاهش می‌یابد. 
اگر با دهان باز خوابیده باشید، احتمال پوسیدگی دندانتان بالا می‌رود.

/ سیب‌زمینی خواص روشن‌کنندگی طبیعی دارد.
اگر آن را با آبلیمو مخلوط کنید و روی نقاط تیره شده پوست قرار دهید، این نقاط به صورت چشمگیری روشن خواهند شد.

/ پونه اشتها‌آور بوده و باعث سهولت هضم و به درمان معده کمک می‌کند.

/ درمان بیخوابی
قویترین قرص خواب آور طبیعی، نوشیدن مخلوطی از شیر و عسل است که شما را به یک خواب شیرین و بسیار عمیق فرو می‌برد ‌!

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها