تعداد بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ - 2022 05 February
سرعت افزایش بستری در ابتدای موج ششم بی‌سابقه است.
سرعت بالای انتقال اُمیکرون، کاهش استفاده از ماسک و مراقبت‌های بهداشتی، عدم پوشش کافی نوبت سوم واکسن، باز بودن تالارها و رستوران‌ها، تجمع در محیط‌های بسته از جمله کنسرت و سینما، کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌ها، فقدان تهویه در حمل‌ و نقل عمومی به خصوص مترو، اتوبوس و قطار و دورهمی‌های خانوادگی، از مهمترین دلایل افزایش ناگهانی آمار بستری‌ است.

سهم نوزادان و کودکان از موارد بستری به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. 

به علت سرمای هوا، عملاً امکان تهویه مناسب در مترو و اتوبوس، ادارات و بانکها، شرکتها و اصناف وجود ندارد. تنها راه جلوگیری از بروز بحران، تعطیلی سریع ادارات دولتی و بانکها و فعالیتهای غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین ممنوعیت جدی هرگونه تجمع از جمله در تالارها و رستورانها، کلاسهای حضوری و خوابگاه‌ها و لغو مراسم و مناسبت‌ها در کل کشور است.

آمار شهرستان‌ها (پنجشنبه 14 بهمن):
۷۷ قرمز،  ۱۷۹ نارنجی،  ۱۸۱ زرد و  ۱۱ آبی
این در حالی است که از ۲۰  آذر امسال هیچ شهری در وضعیت قرمز نبود.

حمله اُمیکرون به کودکان
همزمان با افزایش روزانه موارد ابتلا به کرونا در کشور گزارش‌ها از تکمیل ظرفیت بخشهای ویژه کودکان در بیمارستان‌ها حکایت دارد.

این‌ بار کرونا کودکان را هدف گرفته و تخت‌های بیمارستان کودکان در برخی شهرها از جمله قم با کودکان مبتلا به اُمیکرون پرشده است.

بازشدن مدارس و حضور کودکان در مهدهای کودک، یکی از دلایل اصلی ابتلای کودکان است. تفاوت اُمیکرون با دیگر سویه‌ها این است که کودکان هم درگیر می‌شوند.  بخش‌های پی‌آی‌سی‌یوی (بخش مراقبت‌های ویژه کودکان) ما پر از کودکان مبتلا به اُمیکرون است.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها