تعداد بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۱۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ - 2022 05 February
قرارگاه حضرت زهرا(س) با هدف ساماندهی مسائل فرهنگی و حجاب، به همت دادگستری شهرستان نی‌ریز در گلزار شهدا افتتاح شد.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: در این مراسم که 12 بهمن‌ماه با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، مسئول دفتر نماینده مجلس و برخی رؤسای ادارات برگزار شد، اعضای گروه تواشیح بیت‌الاحزان به اجرای برنامه پرداختند و سپس فرماندار سخنرانی کرد.

مراد هدایت،  بی‌توجهی به مسئله حجاب و عفاف را یکی از مسائلی دانست که جامعه ما را رنج می‌دهد.

وی از ورود دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های فرهنگی، برای شروع یک کار بلند‌مدت ابراز رضایت کرد.

در ادامه، رئیس دادگستری، بحث هدایتگری جامعه را منحصر به یک نهاد خاص مثل دستگاه قضایی ندانست و تأکید کرد که این روحیه باید بین تمامی نهادها باشد.

حسین غضنفرنژاد با بیان این که ما با برگزاری جشنواره شعر فاطمی به دنبال ایجاد یک هویت جدید در شهرستان بودیم، عنوان داشت: «اگر برای آسیبهایی که با آن مواجه‌ایم کاری انجام ندهیم، یک خلاء در آن مسیر ایجاد می‌شود و هدف از بین می‌رود. دغدغه‌ای که هم‌اکنون با آن مواجه‌ایم، مسائلی است که می‌تواند باعث ایجاد آسیبهای اجتماعی و به دنبال آن وقوع جرم شود؛ مثل بدحجابی، خودکشی و ...»

وی افزود: «این که با چه راه حلی این آسیبها برطرف شود و چه افرادی می‌توانند کمک کنند، نیاز به یک خرد جمعی دارد که با تشکیل این قرارگاه توسط دادستان، اجرایی می‌شود.»

در پایان، دادستان شهرستان نی‌ریز به هدف تشکیل و استقرار این قرارگاه اشاره کرد و گفت: «آن چیزی که ما هر روز در دستگاه قضایی مشاهده می‌کنیم، سیل عظیم پرونده‌های فرهنگی از جمله نوع روابط، دعواهای خانوادگی، نوع حجاب و ... است. ما معتقدیم این وضعیت حجاب، زیبنده شهرستان نی‌ریز نیست. لذا با همراهی و حمایت برخی دوستان به این مسئله ورود کردیم. بنای ما بر این است که به صورت مستمر در نقاط مختلف شهر قرارگاه تشکیل و مستقر شود. جلسات پرسش و پاسخ و امر به معروف و کارهای فرهنگی باشد تا باعث شود فضای شهر به سمت مثبت حرکت کند.»

اکبر شهسوار گفت: «‌مسئله فرهنگ مسئله اساسی و زیربنایی است و آثار کار فرهنگی طولانی مدت است. جامعه هدف ما کودکان، نونهالان، مدارس و دانشگاه‌ها است. حتی اگر ما بتوانیم شیب این روند را کند کنیم و این وضعیت را سر و سامان دهیم ، کار ارزشمندی است.»




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها