تعداد بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۱۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ - 2022 29 January
شهر هرت
اخبار شهر هرت
تا همین چند سال قبل فروش الاغ در آگهی‌های فروش جایی نداشت، اما حالا بخش قابل توجه و عجیب آگهی‌های فروش را به خود اختصاص داده. 

به گزارش فرارو، در حال حاضر قیمت الاغ نر و ماده از ۳ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته معمولاً قیمت الاغ‌های ماده و جوان در آگهی‌ها بیشتر از قیمت الاغ‌های نر است.

یکی از آگهی دهندگان که در استان‌های شمالی سکونت دارد، آگهی فروش ۱ عدد الاغ نر و ۷ ماده تمیز و جوان را منتشر کرده است. او برای هر یک از الاغ هایش مبلغ ۲۴ میلیون تومان را طلب کرده است.

کارکرد تاریخی الاغ‌ها در ایران بارکشی و سواری‌های کوتاه مدت در مناطق کوهستانی است. اما اینکه ناگهان قیمت یک رأس الاغ به وسیله نقلیه‌ای همچون موتورسیکلت برسد، هم جای تعجب دارد و هم قدری طنزآمیز است.

برای همین شماره یکی از آگهی دهندگان فروش الاغ ماده با قیمت چند ده میلیون را بر می‌دارم تا علت گران بودن قیمت این حیوان زبان بسته را از این فروشنده جویا شوم. البته او تأکید کرده که برای کنجکاوی کسی تماس نگیرد.

فروشند، گوشی را پس از چند بوق بر می‌دارد. 

- عمو جان برای آگهی فروش الاغ ماده خدمتتان تماس گرفته‌ام. تصویرش را که دیدم متوجه شدم جوان و قدرتمند است، فکر می‌کنم سواری خوبی بدهد.

کلام مرا قطع می‌کند.

- اگر برای سواری دادن الاغ می‌خواهی باید سراغ الاغ نر جوان بروید. این الاغ‌های ماده ارزشمند هستند و باید از آن‌ها استفاده کرد. 

- چه استفاده‌ای؟ منظورتان روغن الاغ و عنبرنسارا است؟

- این‌ها درست است، اما مهم‌ترین ارزش الاغ ماده، شیر آن است. البته آن‌ها که سنتی‌تر فکر می‌کنند، شیر خام را می‌فرشند. اما مدرن‌تر‌ها آن را به پودر شیر تبدیل می‌کنند و به خارجی‌ها هزار دلار می‌فروشند، یعنی نزدیک ۲۰ -۳۰ میلیون تومان!

- شما که می‌گویید، دیده اید، پودر شیر الاغ را به خارجی‌ها فروخته اند! خارجی‌ها اهل کدام کشور بودند؟

فروشنده از کوره در می‌رود و با عصبانیت می‌گوید: تو هم برای فضولی و کنجکاوی تماس گرفته‌ای. حق‌تان است جواب هیچ کدامتان را ندهم. بعد هم بدون خداحافظی گوشی را قطع می‌کند.

پی‌نوشت:
تا اینجای کار قیمت یارانه و دیه یک فرد بالغ همچنان نجومی نشده.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها