تعداد بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ - 2022 29 January
روابط عمومی فرمانداری:
جلسه کمیته مناسب سازی معابر شهر نی‌ریز برگزارشد و عنوان گردید نی‌ریز به عنوان شهر پایلوت و بدون مانع معرفی شده است.

این جلسه ویژه افراد کم‌توان و سالمند شهرستان نی‌ریز با حضور میرزایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار، بهزیستی، شهرداری، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون عمرانی فرماندار با اشاره به اینکه نی ریزبه عنوان شهر پایلوت و بدون مانع در مناسب‌سازی انتخاب شده است اظهار داشت: همه مردم از حقوق مساوی برخوردار هستند و باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان‌های آموزشی، اداری، تفریحی و تجاری در دسترس همه شهروندان به خصوص جانبازان، معلولان، سالمندان، زنان باردار و کودکان قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مناسب سازی اماکن باید با نظر تیم کارشناسی و در جهت تأمین رفاه معلولان و جانبازان سرافراز انجام پذیرد گفت: اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی اماکن و معابر شهری انجام شده است ولی کافی نیست و تحقق این امر مستلزم همت مردم و تلاش مسئولان شهرستان می‌باشد.

معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز با اشاره به عدم مناسب سازی ورودی برخی از ساختمان‌های ادارات، بانکها، مطب پزشکان و... در خصوص ایجاد رمپ‌های مناسب برای افراد توان خواه از دستگاه‌های متولی خواست تا توجه بیشتری به ایجاد فضای مناسب سازی شده برای جانبازان، معلولان و... در دستور کار قرار گیرد. فقیه رئیس شورای شهر نی‌ریز نیز خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده به منظور مناسب سازی محیط شهری توسط شهرداری از جمله پیاده‌رو سازی‌ها، بهسازی پارکها، همسطح سازی اماکن عمومی، آسفالت معابر، اصلاح تقاطع‌ها، رفع سد معبر، و مناسب سازی ساختمان شهرداری مطالبی بیان نمود و اظهار داشت: همه جامعه باید قادر باشند راحت و بدون خطر در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از تمامی حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

شایان ذکر است بهسازی معابر، ورودی‌های مراکز خدماتی، حذف موانع در معابر، تسهیل در امور معلولان در سطح شهر، بررسی مشکلات حضور معلولان در اماکن ورزشی، تأکید بر لزوم رسیدگی بیشتر برای آسان سازی و بهسازی رفت و آمد معلولان در سطح معابر شهر از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد که در این خصوص هر یک از حاضران پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه نمودند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها