تعداد بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ - 2022 29 January
نماینده مجلس در جلسه تودیع و معارفه:
طهماسبی نماینده مجلس در جلسه تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش درخواست نمود تا به آموزش و پرورش نگاه‌ سیاسی نشود.
امید شهدان/ گروه خبر نی‌ریزان فارس:
در ابتدای این مراسم که پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه در سالن اجتماعات آموزشگاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) برگزار شد فرماندار نی‌ریز گفت: باید همه سازمان‌ها دست به دست هم دهند تا آموزش و پرورش تقویت شود.

نماینده عالی دولت گفت: در این مدت که آقای ولی‌زاده هدایت اداره را بردوش داشتند خدمات ارزنده‌ای به جامعه فرهنگیان ارائه نمودند و بنده به صورت ویژه از ایشان تشکر می‌کنم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز در ادامه  به معرفی رضا جمالی به ‌عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: وی از نیروهای آموزش و پرورش است و از کسانی هستند که در مقاطع مختلف تحصیلی هم در تدریس و هم مدیریت نقش بسزایی داشته است. 
مراد هدایت ابزار امیدواری کرد مدارس با دستور رئیس جمهور و ستاد ملی کرونا به صورت تمام وقت بازگشایی شود تا عقب‌ماندگی ۲ سال اخیر جبران گردد.

او خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش فارس  گفت: ما از شما درخواست داریم توجه ویژه‌ای به شهرستان نی‌ریز که از برترین شهرستان‌های خیرساز است داشته باشید. خوشبختانه در 1.5 سال گذشته ۸٦ کلاس درس به مجموعه آموزشی شهرستان اضافه شده است.

به آموزش و پرورش نگاه‌ سیاسی نشود
نماینده نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از مدیر سابق که در کوران کرونا با تنگناهای مالی دست و پنجه نرم کرد گفت: در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و عمران ایشان مدیری فعال بودند. لذا بنده توقع دارم به حوزه گسترده آموزش و پرورش نگاه‌ سیاسی نشود! از زمانی که خادم مردم شدم، خدمت مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز اعلام همکاری برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش کردم.

فرهاد طهماسبی از مدیرکل خواست سند تحول به خوبی چه در حوزه نظری و عملی اجرایی شود. در حوزه عمل، همگام با بیانیه گام دوم انقلاب قرارگاهی با نام سردار شهید سلیمانی تشکیل شود تا ان‌شاءا... در عمل تحولی که انتظار جامعه فرهنگیان است رخ دهد.

اگر کاری نشد در واقع بیش‌از این در توانم نبود
در ادامه ولی‌زاده پشت تریبون قرار گرفت گفت: اینک که زمان خداحافظی با شما عزیزان رسیده، جا دارد از الطاف رئوفانه همه مدیران، معاونین، معلمان، خدمتگزاران و کادر اجرائی مدارس، اعضای محترم شورای تأمین و اداری که در این شرایط پرتلاطم کرونا که گریبان‌گیر همه ما بود تقدیر نمایم. بنده جا دارد از تک تک این عزیزان و نمایندگان سابق و کنونی مجلس، فرمانداران اسبق و سابق و فعلی صمیمانه تشکر کنم. همچنین جای تشکر از خیرین مدرسه‌ساز و معاونین گرامی‌ام را دارد و به ویژه از آیت‌ا... فقیه امام جمعه محبوب تقدیر به عمل می‌آورم. اگر هم طی این سالها قصوری بود مربوط به بنده حقیر است و خدا را سوگند یاد می‌کنم که تمام سعی و تلاشم را کردم و اگر نشد در واقع بیش‌از این در توانم نبود! ‌ از دل و جان سعی کردم تلاش کنم، در همین خصوص از مشاوره‌های رؤسای قبلی اداره نهایت استفاده را بردم. اما در این مدت، شاید شرمنده خیلی‌ از عزیزان شدم که اجرای تمام پیشنهادها و درخواست‌ها در توان بنده نبود. من آموزش و پرورش را متعلق به همه می‌دانستم و نگاهم دیدگاه سیاسی و حزبی نبود. اینجانب درس ایثار و گذشت را از معلمان آموختم.

به جای شعرخوانی، مشکل را بگویید
حجت‌الاسلام فقیه امام جمعه موقت نی‌ریز گفت: اعتقادمان این است در تراز انقلاب اسلامی می‌بایست حرکت کنیم. من می‌گویم اگر بجای شعرخوانی مجری، نماینده‌ای از سوی فرهنگیان مشکلات را به مدیرکل گوشزد می‌کرد خیلی بهتر بود!

هدف ما باید این باشد که در هر لحظه از عمر بندگی خدا را کنیم. قدر دانشمندان، نخبگان و پیشکسوتان حوزه آموزش و پرورش را بدانیم. بنده معتقدم، معلم و روحانیت بازنشستگی ندارند و معلمی شغل انبیاست. 

به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش دارد نگاه ویژه‌ای  می‌شود. همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند آموزش و پرورش ستون فقرات نظام است. جایگاه پرورش، نباید یک چیز نمایشی باشد. از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده باید شود. همین دانش‌آموزان در زمان دفاع‌مقدس شهید دادند. دانش‌آموزان در عرصه‌های گوناگون تاریخ‌ساز شدند. توقع این است از آنان بهره کافی ببریم و از علم پیشکسوتان استفاده کنیم.

امام جمعه موقت نی‌ریز خطاب به نماینده  مجلس گفت: آیا بودجه‌ای که به آموزش و پرورش اختصاص یافته، باید این‌گونه باشد؟ در کشوری که داعیه‌دار یک نظام تمدنی هستیم متأسفانه وزیر آموزش و پرورش، آخرین وزیری است که انتصاب می‌شود. این نگاه غلطی که ۴۳ سال به جایگاه رفیع آموزش و پرورش شده باید اصلاح شود! چنانچه این هدف تحقق نیابد هیچگاه معلمان به جایگاه والای خود نخواهند رسید.

حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه ادامه داد: دکتر عسکری قول دادند در سفر آتی خود به نی‌ریز پای درد دل فرهنگیان بنشینند و تقاضای ما این است این سفر محدود به تودیع و معارفه نباشد. خواهش دیگری که دارم، خیلی از مدارس روستاها و حتی مرکز شهرستان ما محرومند و توسعه متوازن هنوز در مدارس شکل نگرفته؛ ان‌شاءا... عدالت اجرا شود.

توصیه‌های مدیرکل
محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ضمن خرسندی از اینکه در جمع نی‌ریزی‌ها قرار گرفته از رضا جمالی خواست تعامل خوبی با امام‌ جمعه و مسئولان داشته باشد.

همچنین بنده‌ روزهای شنبه در خدمت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستم و با استفاده از جایگاه آقای طهماسبی می‌توانیم گام‌های مهمی در زمینه نظام رتبه‌بندی و فرآیند اجرایی کردن سند تحول بنیادین برداریم. ظرفیت نماینده، پتانسیل خیلی خوبی است که با استفاده از آن می‌توان فرصت‌های نوینی را جهت ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به دست آورد.

او خطاب به جمالی گفت: تکریم جایگاه معلم و حفظ شأن معلمان توصیه اکید بنده است. شما نقش پدر دارید و بدون در نظر گرفتن سلایق و دیدگاه‌ها چتر را برای نسل جوان باز کنید. از دانش بازنشستگان در جهت حرکت چرخه مدیریتی ایده‌آل، استفاده کنید. باید این چتر با نام انقلاب باشد و عده‌ زیادی از انقلابیون زیر چتر قرار بگیرند. شما باید تمام پیشنهادها را بشنوید و بهترینش را بکار بگیرید. جلسات شورای آموزش و پرورش را که اساسی‌ترین سیاست سازمان ما است، پویا کنید. در جلسه شورای فرهنگ عمومی شرکت فعال داشته باشید و مسئله جوان‌گرایی که دغدغه‌ رهبر معظم انقلاب است، محقق کنید. نیروهای جوان، کارآمد و انقلابی را شناسایی و در بدنه مدیریتی قرار دهید. شاخص شما، گفتمان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای باشد. خواسته دیگرم این است به صورت سرزده و مستمر بازدید از مدارس داشته باشید و در زمینه بازگشایی مدارس آمادگی لازم را داشته باشید.

عسکری گفت: از نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم در طرح نظام رتبه‌بندی که اخیراً شورای نگهبان این طرح را به مجلس برگردانده جناب آقای طهماسبی با مجمع نمایندگان استان، به صورت ویژه به آن فوریت بخشند و مسئله را حل کنند. همچنین از ظرفیت خواهران هم استفاده کنید.

به مجموعه آشنایی کامل دارم
سخنران پایانی مراسم مدیر جدید بود. او گفت: از اعتماد مدیرکل محترم، نماینده و فرماندار گرامی سپاسگزارم و خداوند سبحان را شاکرم که توفیقی حاصل شد تا بتوانم در این برهه از زمان خدمتگزار جامعه تعلیم و تربیت فرهنگیان باشم. 

وی با اشاره به گام دوم انقلاب عنوان نمود: مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت مقوله اول نظام و نیاز است کلاس درس و مدرسه را با تفکر بسیجی اداره  کنیم.

وی ادامه داد: بنده سالها خدماتی در آموزشگاه‌ها داشتم و توفیق شاگردی آقای عسکری را در اداره بازرسی آموزش و پرورش استان را دارا هستم.

مدیر جدید گفت: از تک تک مدرسه‌ها بازدید کردم و با اکثر معلمان، مدیران و مجموعه کادر اداری آموزش و پرورش آشنایی کامل دارم. ان‌شاءا... با همدلی مجموعه داخلی و اولیاء و نهادهای اجتماعی و استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان تا حصول نتایج مطلوب تلاش کنیم.

گفتنی‌است رضا جمالی از اهالی بخش قطرویه و دارای ۳۰ سال خدمت است که کارشناس ارزیابی و عملکرد اداره آموزش و پرورش نی‌ریز، نماینده آموزش و پرورش بخش قطرویه در سالهای ۸۷ تا ۹۱ و رئیس شورای اسلامی بخش قطرویه را در کارنامه دارد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها