تعداد بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 2022 22 January
383 دانش‌آموز نی‌ریزی سودای ترک تحصیل داشتند که 236 نفر از آنان به درس و مدرسه بازگشته‌اند.
در این ارتباط مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز در گفتگو با نی‌ریزان فارس گفت: مسئله ترک تحصیل در آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و در همین ارتباط تلاشمان این بود که آمار ترک تحصیل را به حداقل برسانیم و خوشبختانه در این ارتباط به آمار مطلوبی دست یافتیم.

در حوزه متوسطه اول حدود ۱۳۰ دانش‌آموز بر پایه آماری که استان به ما اعلام کرده بود، ترک تحصیل کرده بودند البته این آمار تا پایان شهریورماه 1400 گرفته شده است.

با برنامه‌ریزی مدیران مدارس و کارشناسان محترم در حوزه آموزش و حتی در مواقعی توسط خیرین محترم سعی کردیم که این افراد را به محیط آموزشی بازگردانیم که از این تعداد ۱۲۲ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید به سیستم آموزشی برگشتند.

امیر ولی‌زاده در رابطه با دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده ابتدایی گفت: در بخش آموزش ابتدایی به لحاظ آماری وضعیت مناسبی نداریم اما شاید نگرانی آن کمتر باشد چرا که بسیاری از ترک تحصیلی‌ها افرادی هستند که به دلیل شرایط کرونا و غیرحضوری بودن مدارس در سال گذشته و همچنین ترکیبی بودن سال جدید بیشترین نرخ ترک‌ تحصیل را در پایه اول ابتدایی داشتیم و قاعدتاً خیلی از آنها به آموزش باز خواهند گشت و ما می‌توانیم آنها را جذب کنیم. در سال گذشته و در دوره ابتدایی تعداد ۲۵۳ دانش‌آموز ترک تحصیل کرده‌اند که از این تعداد بخشی قابل شناسایی و پیگیری نیستند چرا که این آمار بر پایه اطلاعات ثبت احوال در زمان زاد و ولد است و اگر این دانش‌آموزان مهاجرت کرده باشند و در جایی دیگر مشغول به تحصیل باشند در این آمار نمی‌‌آید اما در آخرین اطلاعات ۱۱۴ دانش‌آموز نی‌ریزی به سیستم آموزشی بازگشته‌اند.

نوشتنی است در سال 1398 و بر پایه اعلام مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز ۱۴۲ دانش‌آموز به مدرسه نرفته‌اند که امسال این آمار 3 برابر شده است و نشان می‌دهد که غیرحضوری بودن مدارس کاملاً در وقوع این مسئله تأثیرگذار بوده است.

این  مصاحبه قبل از مراسم تودیع و معارفه آقای ولی‌زاده انجام شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها