تعداد بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ - 2022 22 January
/ آهسته غذابخورید تا چاق نشوید !
آهسته غذا خوردن و افزایش زمان جویدن غذا، به کنترل اشتها و کاهش وزن کمک می‌کند. آهسته غذا خوردن باعث می‌شود با تمرکز بیشتری غذا بخورید و با غذای کمتر، احساس سیری را تجربه کنید.

/ در بین مردم جهان، ژاپنی‌ها به طول عمر معروفند. اما راز طول عمرشان در چیست؟
️آنها معمولاً هر روز چای سبز می‌خورند. ️به جای زیاده‌روی در گوشت قرمز، ماهی می‌خورند. در وعده‌های غذایی‌ سبزی می‌خورند. ️سبزیجات پخته مانند هویج و كلم، جزو وعده‌های اصلی غذایی‌شان در هفته است. ️پیر و جوان ورزش می‌كنند. ️ بین غذا، نوشیدنی نمی‌خورند.

/ قبل از خواب به هیچ عنوان با گوشی کار نکنید.
️علاوه بر امواجی که گوشی‌ها ۲۴ ساعته از خودشان ساطع و مغز و اعصاب را خراب می‌کنند، کار کردن با گوشی قبل از خواب هم می‌تواند به بی‌خوابی و سردرد منجر شود.
بر پایه ️این تحقیقات که در مؤسسه کارولینسکا در سوئد انجام شده، وقتی می‌خواهید بخوابید، گوشی‌تان را از تختخواب دور کنید و قبل خوابیدن لازم نیست در فضای مجازی چرخ بزنید.

/ داروی افسردگی می‌خواهید؟
شربت مویز را دریابید. 250 گرم «مویز سیاه» را 24 ساعت در آب گرم بگذارید. سپس مویز و آب را مخلوط کرده و آب آن را که غلیظ است، روزی 3 مرتبه به میزان 1 قاشق غذاخوری به صورت شربت استفاده کنید. (مویز‌ها نباید در آب جوش ریخته شوند یا با آب بجوشند)

/ انار بخورید تا کرونا نگیرید!
️انار و عصاره‌های موجود در آن می‌تواند در برابر عفونتهای سیستم ایمنی مقاومت ایجاد کند. دو مطالعه همزمان، اثر ضد ویروسی عصاره انار را مشخص کرد. این میوه و عصاره آن از جمله پلی‌فنول‌های موجود در آن، به مقاومت در برابر کرونا کمک می‌کند. ️میوه انار برای دیابت نوع ۲، تصلب شرایین، بیماریهای قلبی - عروقی، التهاب و سرطان، کم‌خونی و برای سوختگی و سوء‌هاضمه توصیه می‌شود. جای تعجب نیست که دانشمندان این گیاه را در برابر عفونتهای مختلف امتحان کرده‌اند.

/ هفت دلیل برای بغل کردن بچه‌ها !
به آنها  اعتماد به‌نفس و احساس امنیت می‌دهد، اضطراب را کاهش می‌دهد، متوجه می‌شود که درکش می‌کنیم، حس تنهایی و انزوا را از بین می‌برد، با شما احساس همدلی می‌کند، سیستم ایمنی بدنش را تقویت می‌کند.

/ خواص خوردنی‌های هفت‌سین️:
اعجاز دانش گذشته ایرانی‌ها
 سیب: محافظت از دندانها
 سمنو: تقویت استخوانها 
 سیر: ضدعفونی کننده بدن  
سماق: ضدسرطان 
 سرکه: لاغرکننده 
 سنجد: تقویت مغز

/ چرا وجود مو در بینی مهم است؟
از نظر خیلی‌ها این موضوع که مو‌های بینی اصلاح شود یک امر واجب به نظر می‌رسد. دستگاه‌های برقی برای کوتاه کردن مو‌های بینی وجود دارند و جزو وسایل بهداشتی و نظافت شخصی محسوب می‌شوند و استفاده مشترک از آن‌ها حتی بین اعضای خانواده مانند پدر و پسر یا ۲ برادر هم توصیه نمی‌شود.
 اگر مو‌های بینی بیش از حد رشد کنند، به اصلاح کردن نیاز است؛ اما مراقب باشید که هرگز مو‌های بینی خود را کاملاً از بین نبرید. دلیل این امر این است که وظیفه اصلی مو‌های بینی پالایش مواد اضافی هوایی است که تنفس می‌کنیم.

/ بدانید هنگام خندیدن، از دویدن بیشتر کالری مصرف می‌کنید. همچنین خندیدن باعث می‌شود میزان مصرف انرژی بدن و ضربان قلب ما حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

/ محرومیت از خواب موجب بسیاری از مشکلات ذهنی و جسمی  از جمله افسردگی، دیابت، و اختلال عملکرد شناختی می‌شود.

/ برای غلبه بر اضطراب، کاکائو مصرف کنید. 
نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۶ نشان داد آنتی اکسیدانها می‌توانند در کنترل اضطراب و افسردگی مؤثر باشند.
کاکائو، حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام فلاونول‌ است که این ماده در کاهش اضطراب مؤثر است !

/ چند وعده‌ مناسب برای یک صبحانه مقوی و کامل :
️یک کاسه عدسی با نان سبوس‌دار
️دوعدد تخم مرغ عسلی با نان سنگک
️کره بادام زمینی و عسل با نان
️املت کم چرب با نان سبوس
️پنیر و گردو با نان سبوس

/ اگر شما هنگام مطالعه درسی، آدامسی با طعمی خاص بجوید و هنگام امتحان همان درس نیز از آدامسی با همان طعم استفاده کنید، یادآوری مطالب برایتان راحت‌تر خواهد بود!

/ فواید بالا قرار دادن پاها به مدت 20 دقیقه در روز:
آرامـش روحی، کاهش ورم پاها، کاهش خستگی پاها، آرامش سیستم عصبی، بهبود عملکرد گوارشی بدن.

/ اگر همیشه سردتان است، شاید یکی از مشکلات زیر راداشته باشید: لاغری زیاد، کم کاری تیروئید، کمبود آهن، خواب ناکافی، مشکل گردش خون، آب بدنتان کم شده است، ماهیچه‌های بدنتان کم است.

/ مطالعات نشان می‌دهد افرادی که از چرت نیمروزی استفاده می‌کنند، نسبت به دیگران فشار خون پایین‌تری دارند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها