تعداد بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۱۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ - 2022 22 January
️ مسئول مرکز اورژانس 115 شهرستان نی‌ریز از مصدوم شدن دو نفر در حادثه واژگونی 405 در محور نی‌ریز - مشکان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس 115 شهرستان نی‌ریز، محمدحسین کچویی گفت: ساعت 12:18 ظهر شنبه 25 دی ماه، گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو پژو 405 به مرکز پیام اورژانس 115 شهرستان نی‌ریز اعلام شد که بلافاصله آمبولانسهای اورژانس 115 و هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

کچویی ادامه داد: مصدومان بعد از دریافت اقدامات درمانی توسط تیم عملیاتی اورژانس، به بیمارستان شهدای نی‌ریز منتقل شدند.

همچنین به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر نی‌ریز، در این حادثه، یک تیم عملیاتی از پایگاه بین شهری حسن‌آباد به محل حادثه اعزام شد و ضمن همکاری با اورژانس ۱۱۵ در امداد و کمکهای اولیه، اقدام به کنترل ترافیک و تثبیت خودرو نمود.
*****
مدیر اورژانس 115 نی‌ریز با اشاره به حوادث رانندگی در بارندگی و هوای مه‌آلود گفت: «پدیده یخ سیاه در شرایطی که دمای مه نزدیک به صفر باشد، در تماس با سطوح سرد باعث تشکیل لایه نازک و شفافی از یخ که به رنگ سطح مورد نظر در می‌آید شده و شاید این گونه به نظر برسد که سطح مورد نظر امن است. این پدیده معمولاً در شب و یا سپیده‌دم رخ داده و بیشتر بر روی پلها تشکیل می‌شود.»

کچویی افزود: «هنگام مواجهه با این پدیده خونسرد باشید، عکس‌العمل شدید نداشته باشید، ترمز نکنید و فرمان را در مسیر مستقیم بگیرید. پا را از روی پدال گاز بردارید و اگر از جاده خارج شدید، حداقل به سمت محلی خالی یا تلی از برف برانید. همچنین در محیط یخبندان، سیستم کروز کنترل را خاموش کنید.»

وی عنوان داشت: «یخ سیاه در برخی از جاده‌های کوهستانی که به صورت موضعی آب ناشی از آب شدن برف یا چشمه‌های موقت از روی آسفالت رد می‌شود نیز تشکیل می‌گردد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها