تعداد بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ - 2022 22 January
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

بهزیستی
چرا مستمری ..... را از تیرماه تاکنون قطع کرده‌اند؟ یارانه نفری 45 هزار تومان است و 4 نفر می‌شود 182 هزار تومان. چرا آقای ..... می‌گوید 400 هزار تومان؟ می‌گوید یارانه و مسکن داری؛ خب بدهکاری قسط مسکن را چه کسی دارد می‌دهد؟ چه کسی از 4 نفر دست تنها نگهداری می‌کند؟ آقای ..... هم مرتب فقط حرف می‌زند و می‌گوید برایت شغل پیدا می‌کنم.  3 ماه است فیش بیمه با تأخیر پرداخت می‌شود؛ چرا؟

پاسخ بهزیستی:
با سلام و احترام، در پاسخ به شهروند گرامی به استحضار می‌رساند مستمری ماهیانه نامبرده طبق دستور‌العملهای اجرایی سازمان بهزیستی به دلیل پذیرش در مراکز نگهداری و مراقبتی شبانه‌روزی قطع شده و پس از ترخیص از مراکز، مجدداً در سامانه مربوطه ثبت گردیده و اخیراً نیز مستمری ایشان تأیید شده است. در مورد پرداخت حق بیمه خویش فرمایی نیز در صورت تأمین اعتبار استان واریز می‌گردد. لازم به ذکر است خانواده نامبرده تحت حمایت کمیته محترم امداد امام خمینی(ره) شهرستان است و از حمایتهای آن اداره محترم بهرمند می‌باشند.

جهاد کشاورزی
1- نانی که نانوایی ..... دانه‌ای ۲۸۰۰ تومان به مردم می‌فروشد، بیشتر قسمتهایش خمیر است.

2- لطفاً فکری به حال نانوایی‌ها کنید. نانهای لواش که خمیر است و برشته نیست. نانوایی‌های سنگک هم که از وقتی گران شده، نانهایشان آب می‌رود. 

3- صبح جمعه 90 درصد نانوایی‌ها تعطیل هستند. مردم چه کنند؟ نانوایی کنار ..... بسته است و در همه محله امام مهدی، فقط نانوایی آزادگان باز است که آن هم ساعت هفت و نیم شروع به نان پختن می‌کند.

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام و احترام 
۱ و ۲- در دستورکار بازرسان قرارگاه امنیت غذایی قرار دارد.
۳- نانوایی‌های متخلف شناسایی شدند و تشکیل پرونده انجام و از سهمیه آرد آنها کسر شد.

فرمانداری - تعاون، کار و رفاه اجتماعی - مسئولان شهرستان
یک کارخانه سنگبری مدرن در شهر نی‌ریز راه‌اندازی شد که به گفته خودشان همه کارکنان این کارخانه بومی خواهند بود. ولی متأسفانه حدود نیمی از این کارکنان را از شهر استهبان انتخاب کرده‌اند. من یکی از کارگران این کارخانه بودم که بعد از این که اخراجم کردند، به سرعت یک نیروی جایگزین را از استهبان انتخاب کردند.

جا دارد از همین جا بابت داشتن چنین کارآفرینی، به فرمانداری استهبان تبریک عرض کنم.
لطفاً این موارد رار پیگیری کنید.

پاسخ مشترک فرمانداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
در پاسخ به سؤال مطرح شده توسط شهروند محترم به اطلاع می‌رساند چنانچه کارگر مذکور به دلیل غیر موجه از ناحیه کارفرما اخراج شده، می‌تواند با خواسته بازگشت به کار، به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه و نسبت به تنظیم دادخواست اقدام نماید. در خصوص جذب نیروی کار غیر بومی، ضمن این که هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد، در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در شهرستان، بر جذب نیروی کار بومی تأکید شده است.

نماینده مجلس
هفته گذشته طرحی در مجلس تصویب شد که به موجب آن  دولت مکلف به انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و شیرین کردن آن شد. این در حالی است که سالانه حجم زیادی آب شیرین از همین مناطق به صورت سیلاب و با ایجاد خسارات فراوان به دریا می‌رود و استفاده‌ای از آن نمی‌شود. حال با صرف هزینه زیادی می‌خواهیم آن را شیرین کنیم و به محیط‌زیست آسیب برسانیم، در طول مسیر طولانی ناهموار و سربالایی، پمپاژ کنیم و دوباره به این مناطق برگردانیم. به نظر می‌رسد بهتر باشد در این مناطق، مواقع بارندگی و سیلاب آب شیرین را با روشهای مناسب در زیر و سطح زمین ذخیره تا ضمن جلوگیری از بروز سیلابهای مخرب، در زمان نیاز از آن استفاده شود.

پاسخ روابط عمومی، اموررسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، ضمن تشکر از دغدغه‌های زیست‌محیطی مردم شریفمان که بسیار بجا و بحق می‌باشد، قطعاً همه ظرفیت علمی و فنی کشور با تحلیل، مطالعه‌، تعقل‌، برنامه‌ریزی، تحقیق پیرامون طرحهای اجرا شده اینچنینی در گذشته کشور خودمان و سایر کشورها و دیدن چشم‌انداز آینده، برای اجرای چنین طرحهایی نظرات و پیشنهادات نهایی خود را ارائه می‌نمایند و بر اساس نظر متخصصان امر موضوع پیگیری می‌شود. 

در عین حال دغدغه شما شهروند عزیز و گرامی قطعاً دغدغه همه مردم و نماینده محترم است و به مراجع مربوطه منتقل خواهد شد.

صمت
هر سیخ کباب کوبیده معمولی آماده خوردن و تحویل مشتری، چند گرم باید باشد؟ 
من از بیرون‌بر .....، دو سیخ کوبیده معمولی گرفتم و وزنشان کردم؛ یکی از آنها ۵۰ گرم و دیگری ۵۸ گرم بود.

قیمت هم سیخی ۱۴هزارتومان.

پاسخ صمت:
سلام و عرض ادب خدمت شهروند عزیز.

وزن کباب کوبیده خام و قبل ازپخت، در آنالیز ۸۰ گرم مصوب شده و وزن کباب کوبیده بعد از پخت ملاک محاسبه نیست. قیمت ۱۴۰۰۰ تومان صحیح است و تخلفی مرتکب نشده‌اند.

ثبت اسناد و املاک
1- چرا دفاتر ثبت اسناد و محضرها، وکالتنامه برای انتقال خودرو و تعویض پلاک صادر نمی‌کنند؟

2- تکلیف سند خودرو چه شد؟ بالاخره برگ سبز سند خودرو محسوب می‌شودیا نه؟

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. به خبر درج شده در صفحه 4 همین شماره با عنوان «برگ سبز خودرو سند مالکیت است» مراجعه فرمایید.

نی‌ریزان فارس
1- ماجرای سماور چه زیبا بود. حیف که مردم اهل کتاب خواندن نیستند. با وجود نداشتن شادی این روزها، خواندن کتاب و دانستن ارزش دارد؛ ممنون از چاپ.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. از توجه جنابعالی به مجله نی‌تاک سپاسگزاریم. امیدواریم فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود.

2- سلام، مجله نی‌تاک و گزارش اجاره‌های نجومی را خواندم. وقتی افراد چه زن سرپرست و چه مرد در زمان ارزان بودن فکر خانه نبودند، نتیجه این می‌شود. مگر مسکن مهر نبود؟ مگر وام نبود؟ همه گفتند دور است، حیاط ندارد، خانه بزرگ نیست و رفتند ماشین خریدند. باید مثل قدیم اول در یک اتاق در خانه پدرشوهر و مادر‌زن زندگی کنند؛ مگر چه می‌شود؟ تا این که پس‌انداز کنند و خانه بخرند. اگر آن زمان قانون و تربیت درست بود، امروز چنین گرفتار نبودند. 2 بچه کافی بود؛ اما گوش نکردند.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. از اظهار نظر جنابعالی سپاسگزاریم.
3- در مورد مطلب «دام دو میلیون دلاری برای یک نی‌ریزی»،  امروز به من هم همین پیامها را دادند. آدرس و شماره داد، من هم وسوسه شدم و ناخودآگاه آدرس را کپی کردم در اینترنت و جستجو کردم. ممنون از شخصی که اینها را نوشت. من هم به خاطر وضعیت مالی می‌خواستم این کار کنم؛ ولی شکر خدا زود فهمیدم.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. امید است همگان به هشدارها توجه کنند و اکنون که فضای مجازی دائم در حال توسعه است، مواظب کلاهبرداری‌های اینترنتی باشند.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
ثبت اسناد و املاک
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها