تعداد بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴ - 2022 15 January
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری:
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری در سفر به نی‌ریز خبر از ۹ درصد عوارض جابه‌جایی کالا توسط سفارش دهنده داد!
روابط عمومی فرمانداری:

در این سفر مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل شهرستان نی‌ریز مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مراد هدایت فرماندار شهرستان نی‌ریز، علی یزدانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس و جمعی از مسئولان و فعالان این حوزه حضور داشتند و مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل شهرستان نی‌ریز مورد بررسی قرار گرفت.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی سخنانی با اشاره به اینکه افزایش عوارض حمل و نقل، صرف نوسازی و بهسازی جاده‌ها می‌شود گفت: بر پایه مصوبه شورای اقتصاد از تاریخ ۱۲ دیماه امسال عوارض جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور از چهار درصد به ۹ درصد افزایش می‌یابد و با توجه به معافیت بخش حمل و نقل کالا از پرداخت ۹ درصد عوارض ارزش افزوده، عوارض حمل کالا همزمان افزایش یافته است که این عوارض به صورت مستقیم صرف نوسازی، ترمیم و روکش کردن جاده‌ها، هوشمندسازی راه‌ها، نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای و عملیات راهداری زمستانی می‌شود.

علی یزدانی اضافه کرد: پرداخت تمام این هزینه مربوط به صاحب کالاست که از راننده دریافت می‌شود و بر روی کرایه اضافه می‌گردد. 

وی به وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و روستایی در کشور اشاره کرد و گفت: راهداری تنها حدود ۹ درصد از هزینه‌های خود را در قالب درآمد تأمین می‌کند لذا راهداری از تاریخ ۱۲ دیماه عوارض یاد شده را به شکل مستقیم دریافت و صرف زیرساخت‌های حمل و نقل می‌کند.

در این جلسه فرماندار نی‌ریز نیز با اشاره به اینکه ارتقاء زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای به منظور پویایی این صنعت مهم از اهداف راهبردی دولت است گفت: با ساز و کارهای اندیشیده شده و توجه مسئولان امر، شاهد اختصاص اعتبارات خوبی در بودجه سال 1401، جهت ارتقاء زیرساختها و نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل عمومی جاده‌ای خواهیم بود .

وی تصریح کرد: حذف پروسه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در بارنامه‌های صادره همزمان با افزایش اخذ عوارض جاده‌ای حمل و نقل کالا، باید به گونه‌ای اجرا شود که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی و تبیین دقیق و نظارت مؤثر، شاهد افزایش هزینه‌های حمل نباشیم.

در ادامه مدیران و دیگر نمایندگان انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل کالای شهرستان ضمن اعلام دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه اجرای جابه‌جایی تعرفه عوارض جاده‌ای حمل کالا، خواستار رسیدگی به درخواست‌ها و رفع مشکلات صنفی این قشر زحمتکش شدند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها