هدف: کاهش 10 درصدی تصادفات موتورسیکلت
در جلسه شورای ترافیک شهرستان عنوان شد که نیریز 2 نقطه از ۹ نقطه حادثهخیز برای موتورسواران در فارس است.
محمد جلالی، نیریزان فارس:
در این جلسه از سوی کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای آمارهای قابل توجهی از مسیرهای ترانزیت نیریز ارائه شد.
در مسیر نیریز- سیرجان روزانه 1750 خودرو سبک، 900 خودرو سنگین و70 اتوبوس عبور میکند و در مسیر نیریز- استهبان 1100 خودرو سبک،700 خودرو سنگین، و 45 اتوبوس تردد میکنند.
4 سامانه ثبت تخلف در نیریز فعال است و 2 سامانه جدید به زودی نصب خواهد شد...
2 سامانه نزدیک فولاد، 2 سامانه بعد از پلیسراه و 2 سامانه در شهرک صنعتی فعال شده و یا میشوند.
این کارشناسان علت عمده تصادفات نیریز را عدم توجه به جلو اعلام کردند که جاده نیریز- سیرجان با 29 فقره، جاده قطرویه - بنهکلاغی با 19 فقره و جاده نیریز- استهبان با 18 فقره پر برخوردترین مسیرهای شهرستان به شمار میروند.
اما در تصادفات موتورسیکلت و آنچه که سبب شده تا در استان، نیریز را شاخص کند 2 مسیر نیریز- آبادهطشک و قطرویه به بنهکلاغی هستند. در 9 مسیر پر حادثه استان جاده نیریز- آبادهطشک در رتبه سوم و قطرویه- بنهکلاغی در رتبه پنجم قرار دارند.
مسئولان شهرستانی علت پرحادثه بودن جاده قطرویه به بنهکلاغی را نزدیکی مناطق مسکونی به جاده عنوان کردند.
علی یزدانی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای در این جلسه ضمن بررسی این موضوع عنوان کرد که در هدفگذاری جدید، فارس قرار است تا پایان امسال ۱۰ درصد از تلفات موتورسیکلت را کاهش دهد.
وی اقدامات پایهای را که باید در نیریز انجام شود، اینگونه برشمرد:
- برای نمونه سیستم روشنایی موتورسیکلتها در تعمیرگاههای منتخب اصلاح شود.
- خرید اقلام ایمنی جایگزین حبس برای افرادی که پرونده دارند، شود.
- دهیاران و بخشداران در این طرح کمک جدی باید بکنند.
- گشت نامحسوس توسط همه دستگاههای دولتی
- بازدید از نقاط حادثهخیز و ارائه راهکار با کمترین هزینه
- بررسی راههای دسترسی روستاها
- پیگیری راهاندازی پیست موتورسواری
- اهداء کلاه ایمنی برای خریداران موتورسیکلت توسط فروشندگان
- کنترل موتورسواران در خروجی شهرها
- پیگیری آموزش و خطرات رانندگی با موتورسیکلت به دانشآموزان از طریق آموزش و پرورش
- تهیه بانک اطلاعاتی از موتورسواران
در پایان این جلسه فرماندار نیریز استفاده از ظرفیت رسانهها و فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید معادن و شرکتهایی که همجوار جاده هستند و از این جادهها استفاده میکنند به کمک دستگاههای دولتی بیایند.
استفاده از یک بنرشهری برای تبلیغات ترافیکی و کمبود نیرو در اداره راهداری در حالی که 2 شهرستان نیریز و بختگان را اداره میکند از دیگر نکاتی بود که هدایت بدان اشاره نمود.
نظر شما