تعداد بازدید: ۲۳۹۳
کد خبر: ۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ - 2017 17 January
نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس:
به مسئولان استان هشدار می دهم اگر نسبت به احیای دریاچه بختگان حساس نباشند، در آینده‌ای نه‌چندان دور استان فارس به کویر تبدیل خواهد شد.

چندی قبل اصغر مسعودی در پیامی خطاب به کمپین «ما صدای بختگان هستیم» اظهار داشت: همه‌کسانی که تاب خشکی تالاب را ندارند و به فکر آبادانی و آب و احیای تالاب‌ها هستند دلسوز و دغدغه‌مند این آب‌ و خاک و آینده زیست‌محیطی آن محسوب می‌شوند.

وی افزود: دومین دریاچه آب شور ایران در اثر بی‌توجهی مسؤولان و غفلت مردمان نجیب به شوره‌زار تبدیل و نمک‌ها به اراضی منتقل شد باغات خشک شدند و سلامتی شهروندان به خطر افتاد، بیکاری، بیماری و افسردگی نتیجه و ثمره این بی‌توجهی بود.

مسعودی ادامه داد: سدسازی در بالادست‌ها و بی‌توجهی به پایین‌دست، بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی، عدم رعایت حقابه‌ها، بختی برای فردای بختگان باقی نگذاشته است و در این میان هیچ ابتکار و راهکاری جدی برای احیای تالاب‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی متذکر شد: با وجود وعده‌ها و جلسات مختلف و کارگروه‌ها هیچ کار عملی برای احیای دریاچه بختگان و طشک صورت نگرفته و این‌جانب به‌عنوان نماینده مردمی که سلامتی و کشاورزی و آبادانی آنها به خطر افتاده وظیفه خود می‌دانم از دست‌اندرکاران کمپین «ما صدای بختگان هستیم» به ویژه نمایندگان محترم مجلس، سرکار خانم دکتر ابتکار، استاندار محترم، صدا و سیمای مرکز فارس، رسانه‌ها، متولیان سازمان محیط‌زیست، و همه دلسوزان دیگر تشکر و به مسئولان استان اعلام کنم اگر نسبت به احیای دریاچه بختگان حساس نباشند، در آینده‌ای نه‌چندان دور استان فارس به کویر تبدیل خواهد شد.

مسعودی تصریح کرد: به دولت محترم هشدار می‌دهم که اهمیت دریاچه بختگان کمتر از دریاچه ارومیه نیست و همه باید به این موضوع حساس باشند و نسبت به آن احساس مسئولیت کنند، که بختگان اگر از دست برود وسعت زیست اقلیم‌های خشک از جازموریان تا طشک گسترش می‌یابد و باید با بزرگ‌ترین انجیرستان دیم جهان خداحافظی کرد.



منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها