تعداد بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۱۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ - 2022 15 January
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir
شهرداری نی‌ریز
1- کاش برای مرمت بناهای تاریخی از سبک قدیمی استفاده شود و یک استادی را بیاورند که کارش مرمت آثار باشد. راستش بازار ملکی‌دوزها اصلاً حال و هوای قدیم را نگرفته و انگار در شهر‌های امروز قدم می‌زنیم. حداقل بقیه جاها را به این شکل انجام ندهند. به خدا حیف است؛ همین طور بماند بهتر است.

در زمان قدیم بیشتر از آجرهای خشتی و کاهگل استفاده می‌شد.

2- ضمن تشکر از شما به خاطر قرار دادن باکس‌های تفکیک زباله در شهر و با امید به این که شهروندان در استفاده و نگهداری از آنها کوشا باشند، از آن جایی که باکس کنار بانک تجارت با توجه به کم عرض بودن پیاده‌رو و تردد زیاد در این محل سد معبر ایجاد می‌کند، خواهشمند است آن را در جای مناسب‌تری قرار دهید.

3- چرا کوچه‌های سطح شهر از جمله کوچه‌های خیابان 22 بهمن جارو نمی‌شود؟ کارگران نباید فقط فصلی جارو کنند. لطفاً به کسانی که درخت و گلهای بزرگ دارند، تذکر دهید که آن را هرس کنند تا کوچه کثیف نشود. کاش مردم مثل قدیم برای روشنی، جلوی خانه‌شان را آب و جارو می‌زدند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.
در ضمن یادآوری می‌گردد سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.
این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌شود.
در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.
در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

مسئول محترم واحد روابط عمومی شهرداری، آقای دهقان
1- شهروند محترم! ضمن احترام به اعلام نظر جنابعالی، در ارتباط با موضوع مطرح شده، با شما به هیچ وجه هم عقیده نیستیم.
2- با تشکر از شما شهروند گرانقدر و همچنین قدردانی از همه همشهریان عزیز که در این مدت کوتاه با تفکیک زباله‌ها ما را در هرچه بهتر انجام دادن وظایف خود همراهی و کمک می‌کنند، ان‌شاءا... در اسرع وقت نظر جنابعالی اعمال خواهد شد.
معاونت محترم خدمات شهری، آقای حاجی‌محمدی
3- ضمن عرض سلام خدمت شهروند گرامی، کوچه‌ها و خیابانهای سطح شهر به صورت دوره‌ای نظافت می‌شود. از محل مورد اشاره بازدید به عمل آمد و پس از اخطار به پیمانکار مربوطه، مقرر شد در اسرع وقت رفع اشکال شود.
*****
همچنین در پاسخ به سؤالات هفته گذشته شهروندان محترم، پاسخهای زیر ارائه می‌شود:
شهردار محترم شهر نی‌ریز، جناب آقای مهندس فرغت
1- بر پایه مصوبات شورای هماهنگی ترافیک اقدام می‌گردد.

2- شهروند گرامی! کاشت درختان مثمر در حاشیه معابر و خیابانها و فضای سبز عمومی با توجه به ابلاغیه‌های متعدد ممنوعیت داشته و امکان‌پذیر نیست.

هواشناسی
سلام چرا در آمار بارندگی، میزان بارندگی روستای خواجه‌جمالی مشاهده نمی‌شود؟

پاسخ هواشناسی:
با سلام، چون خواجه‌جمالی ایستگاه باران‌سنجی ندارد.

منابع آب
آیا آبهای زیر‌زمینی مالکیت شخصی دارد یا جزو انفال است و مصرف عمومی دارد؟ صاحب چاه‌هایی که آبهای زیرزمینی را می‌فروشند، با چه مجوزی است؟

پاسخ منابع آب:
با سلام، از بدو ورود اینجانب، به چاه‌های دارای انتقال آب اخطاریه داده شده و آنها ملزم به نصب کنتور شدند. در صورت عدم تمکین قانون، برق آنها قطع خواهد شد.

صمت
1- نانی که نانوایی ..... دانه‌ای ۲۸۰۰ تومان به مردم می‌فروشد، بیشتر قسمتهایش خمیر است.
2- کاش تصویب می‌کردند آجر را هم مثل تخم‌مرغ کیلویی بفروشند. متأسفانه برخی تولیدکنندگان از بی‌اطلاعی مردم سوء استفاده می‌کنند و آجرها هر روز کوچکتر می‌شود.

3- لطفاً فکری به حال نانوایی‌ها کنید. نانهای لواش که خمیر است و برشته نیست. نانوایی‌های سنگک هم که از وقتی گران شده، نانهایشان آب می‌رود. 

پاسخ صمت:
1- با سلام، گزارش مربوط به کیفیت نان، جهت بررسی به جهادکشاورزی ارجاع شد.
2- در خصوص قیمت آجر، در صدور مجوز بهره‌برداری حسب تناژ محاسبه می‌گردد و فروش آن نیز با تناژ تعیین می‌شود. لذا چنانچه شکایتی مطرح است، جهت پیگیری به بازرسی اتاق اصناف یا اداره صمت مراجعه نمایید.
با توجه به تفویض وظایف، به استناد قانون انتزاع به جهادکشاورزی، از این به بعد گزارشات مردمی حوزه کشاورزی و دامی از کاشت، داشت، برداشت، فراوری، خرید و فروش و صادرات و واردات را از جهاد کشاورزی استعلام فرمایید.مسئول آن آقای عنایت‌الهی کارشناس حراست جهاد کشاورزی هستند.

شبکه بهداشت و درمان
1- فکری در مورد داروخانه‌ها کنید. به هر بهانه‌ای بیمه‌ها را قبول نمی‌کنند و نسخه‌ها را آزاد حساب می‌کنند. مهر متخصص می‌خورد، می‌گویند مهر پزشک خانواده ندارد. مهر پزشک خانواده می‌خورد، می‌گویند مهر متخصص ندارد. آخر سر هم نسخه را آزاد حساب می‌کنند و تازه حق نسخه‌پیچی را هم به آن اضافه می‌کنند. هیچ نظارتی روی آنها نیست. تعداد کمی داروخانه در نی‌ریز هست؛ آیا کسی نمی‌تواند آنها را کنترل کند؟
2- این قدر به مردم می‌گویند ماسک بزنید و پروتکل‌ها را رعایت کنید، چرا برخی کارکنان در مرکز واکسیناسیون عفاف نه ماسک می‌زنند و نه از دستکش استفاده می‌کنند؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
1- با سلام و خدا قوت،  متأسفانه چند وقتی است که به علت تغییر رویه بیمه‌ها از کاغذی به الکترونیکی و به دلیل کمبود زیر‌ساختها، مشکلات عمده‌ای برای مردم، پزشکان و داروخانه‌ها ایجاد شده است. متأسفانه هنوز زیرساختهای مناسبی برای بیمه‌ها ایجاد نشده و تعدد دفترچه‌ها و سایتهای بیمه باعث می‌شود دارو و خدمات به درستی ثبت نگردد و منجر به قبول نشدن در سایتهای بیمه در داروخانه‌ها شده است.  نظارت بر داروخانه‌ها همیشه هست و هر شکایتی باشد و به واحد غذا و داروی شبکه داده شود، به سرعت پیگیری می‌شود. 
2- متأسفانه فرد خاطی از کارکنان رسمی شبکه بهداشت نبوده و بعد از چند بار تذکر، از شیفت بیرون گذاشته شد.

فرماندهی انتظامی
چرا در خصوص تعویض پلاک ما باید همچنان در نی‌ریز مشکل داشته باشیم؟
بعد از سه هفته دوندگی برای گرفتن نوبت، بالاخره دو هفته قبل نوبت امروز را به ما دادند. اما وقتی برای تعویض پلاک رفتیم، گفتند پلاک نیست! گفتیم کی می‌رسد؟ گفتند مشخص نیست!
لطفاً تذکر داده شود.

مخابرات
چندی است که ما پر‌سرعت‌ترین اینترنت خانگی را خریداری می‌کنیم. ولی فقط در همان روز اول سرعتش کمی خوب است و بعد از گذشت یکی دو روز، سرعت آن کاهش پیدا می‌کند. مخابرات از ما پول اینترنت پر‌سرعت می‌گیرد؛ اما در عمل سرعت آن بسیار ضعیف است. لطفاً پیگیری کنید تا اداره مخابرات پاسخگو باشد. سپاسگزارم.

نی‌ریزان فارس
به نظرم کار شایسته‌ای نباشد که فقط اسامی تعدادی از ورزشکار‌ها را درج کنید. بار قبل در مسابقات پاورلیفتینگ که برای اولین بار برگزار شده بود، ۳ نفر شرکت کردند و تعداد شرکت‌کننده‌ها هم حتی بیشتر بود. ۲ نفر از بچه‌ها طلا و یک نفر نقره آوردند و یک نفرشان به مسابقات کشوری راه یافتند. 
لطفاً نام همه را درج کنید؛ نه فقط تعداد خاصی را.
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. اسامی ورزشکاران هیئت بدنسازی و پاورلیفتینگ در مسابقات خارج از شهرستان، توسط هیئت به این هفته‌نامه ارسال می‌شود. چنان چه موردی وجود دارد، به هیئت مربوطه مراجعه کنید.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- فرماندهی انتظامی
- مخابرات
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها