تعداد بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ - 2022 08 January
جمعیت هلال‌احمر نی‌ریز در بارندگی اخیر به صورت آماده‌باش در آمد و چندین عملیات امدادی انجام داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان نی‌ریز، ️با توجه به اعلام هشدار در مورد سامانه بارشی و مقابله هر چه بهتر با حوادث این سامانه، ده نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان نی‌ریز در تاریخ ۱۲ دی ماه به حالت آماده باش درآمدند و اقدامات زیر را انجام دادند:
️- بازدیدهای میدانی از خانه‌های آسیب دیده و ارزیابی و توزیع اقلامی بین این خانواده‌ها.

- ️گرفتار شدن یک پژو پارس در گل و لای به دلیل بارندگی در ۱۵ کیلومتری محور نی‌ریز - بختگان که یک تیم عملیاتی با هماهنگی مرکز کنترل و عملیات استان فارس به محل اعزام شد و اقدام به رهاسازی خودرو و انتقال آسیب‌دیدگان به محل امن کرد.

️- با توجه به لغزندگی معابر و جاده‌ها، یک دستگاه پژو پارس در 15 کیلومتری محور نی ریز - سیرجان منحرف شد که یک تیم امدادی به صحنه حادثه اعزام گردید و حدود یک ساعت عملیات امداد‌رسانی انجام داد. 

- سرنشینان یک دستگاه پراید در تفرجگاه پلنگان (نزدیک چاه امام حسین)‌ به دلیل نقص فنی وسیله نقلیه خود و شدت بارندگی، از تیمهای عملیاتی جمشعیت هلال‌احمر درخواست کمک کردند که یک تیم امدادی به صحنه حادثه اعزام شد و پس از  امداد‌رسانی و رساندن افراد حادثه دیده  به محل امن، به پایگاه بازگشت.

نوشتنی است جمعیت هلال‌احمر شهرستان نی‌ریز در این سامانه بارشی از ظرفیت خانه‌های هلال خود در بخشهای قطرویه و مشکان استفاده کرد.

همچنین جمعیت هلال‌احمر شهرستان نی‌ریز، 300 تخته موکت به مناطق سیل‌زده لامرد ارسال کرد. این موکتها با مشارکت خیرین و انجمن صنفی رانندگان به مقصد مناطق سیل‌زده لامرد جهت کمک به سیل‌زدگان و اسکان هرچه بهتر آنها ارسال شد.

*****
همچنین آتش‌نشانی نی‌ریز، 6 عملیات رفع آبگرفتگی معابر را انجام داد. 4 عملیات در روز یکشنبه 12 دی‌ماه در خیابانهای جانبازان، امام حسین و صدوقی و دو عملیات در روز دوشنبه 13 دی، در بولوار شهید اکتسابی (رهاسازی خودرو گرفتار در باتلاق) و سرای جاوید (آبگرفتگی).
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها