تعداد بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۱۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹ - 2022 01 January
جشنواره ملی فانوس پنجمین دوره خود را با موضوع خاص ایثار و شهادت پشت سر گذاشت و در این دوره امیر صادقیان موفق شد هم در سطح استانی و هم ملی این جشنواره با مجموعه عکس «یاد یاران» برگزیده شود و لوح سپاس را دریافت کند.
صادقیان متولد 1373 و مدت 7 سال است که به صورت حرفه‌ای به عکاسی خبری و مستند مشغول است.

وی در گفت‌وگو با تسنیم به ارائه توضیحاتی درباره این مجموعه و فعالیت حرفه‌‌ای خود اظهار داشت: از سال 89 با حرفه عکاسی آشنا شدم و از 92 بعد از گذراندن دوره تحصیلی دانشگاه وارد حرفه عکاسی خبری شدم اما با توجه به مشکلات این عرصه با مخاطرات زیادی از جمله نبود بیمه، مسائل مالی و نبود امنیت شغلی و غیره روبه‌رو هستیم. 

وی با بیان اینکه دومین سالی است که در جشنواره فانوس شرکت می‌کند، گفت: در سال نخست جشنواره مشغول خدمت سربازی بودم و اثر درخور برگزیده شدن نداشتم اما امسال موفق شدم با مجموعه عکس یادیاران هم در سطح استانی و هم در سطح ملی موفق به کسب رتبه در این جشنواره شوم. 

صادقیان با اشاره به این مجموعه عکس افزود: مجموعه یاد یاران در فاصله سا‌ل‌های 95 تاکنون از خانواده شهدا و ایثارگران گرفته شده که شامل 12 عکس است که حس و حال فرزندان شهدای مدافع حرم و خانواده شهدا را در وداع و دیدار، لحظه خاکسپاری و تشییع می‌باشد. 

وی با بیان اینکه بخشی از این مجموعه نیز به جانبازان اختصاص دارد، بیان کرد: تعدادی از جانبازان استان فارس با 40 درصد جانبازی به یکی از قله‌های شهرستان سپیدان صعود کردند که در این برنامه از آنان عکاسی نمودم. این افراد با شرایط خاص اما پر از امید مسیر را طی می‌کردند. 

وی با بیان اینکه خوشحال هستم و افتخار می‌کنم که در حوزه ایثار و شهادت موفق به ثبت لحظه‌های ناب شدم، عنوان کرد: عکاسی مستند و خبری را از زمان دانشجویی و قبل از آن کار می‌کردم و دوست داشتم که حس و حال افراد را در لحظه ثبت کنم و این موضوع در حوزه ایثار و شهادت حس وصف ناشدنی دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها