تعداد بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۱۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸ - 2022 01 January
جلسه مدیریت بحران شهرستان نی‌ریز 6 دی‌ماه با حضور فرماندار، معاون فرماندار و رؤسای عضو این کمیته برگزار شد و در خصوص پیش‌بینی‌های لازم قبل از وقوع بارندگی هماهنگی‌های لازم انجام گرفت.
پیشگیری‌های قبل از باران
فرماندار نی‌ریز در ابتدای این جلسه با اعلام اینکه باید اطلاعیه‌های هواشناسی را جدی گرفت گفت: اخطارهای لازم را به کشاورزان بدهید، آبفا در رابطه با یخبندان و یخ‌زدگی کنتورها از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند. پلها و مسیرهای آب و گوراب‌ها مورد بازدید قرار گیرند و مناطق پر ریسک و خطرناک شناسایی شوند.
همچنین آموزش و پرورش از مدارس قدیمی و خطرساز بازدید به عمل آورد.
در زمینه تأمین سوخت اقدامات کافی انجام گیرد و برای گردنه‌های لای‌رز، نی‌ریز- استهبان و بخش پشتکوه ماسه و نمک آماده گردد.
مراد هدایت همچنین با تأکید بر حادثه‌خیز بودن گوراب‌های ریزاب و برنجزار از منابع طبیعی و منابع آب خواست تا ایرادات را برطرف کنند.

در صورت بروز مشکل تماس بگیرید
شهردار نی‌ریز با اعلام اینکه از ابتدای مهر ماه تمامی تعمیرات دوره‌ای شهرداری انجام و وسایل و ماشین آلات آماده خدمات‌رسانی هستند گفت: با توجه به اینکه عمده بارش‌ها در روز یکشنبه 12 دی‌ماه رخ خواهد داد و از طرفی جمع بارش‌ها بر اساس جداول اعلامی بیش از ۶۰ میلی‌متر نخواهد بود بعید می‌دانم مشکلی در این رابطه پیدا کنیم.
حامد فرغت همچنین با ارائه شماره‌های ۱۳۷،۱۲۵ و ۵۳۲۰ از شهروندان خواست در طول بارندگی و در صورت بروز مشکل تماس بگیرند.
وی در ارتباط با پروژه مسجد جامع کبیر گفت: مرحله پایانی آن باقی مانده است و انتقال آب از مسیرهای فاضلاب انجام می‌شود و در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت، هر چند در روز بارندگی اکیپی را در همان محل مستقر خواهیم کرد.

زیرگذر در باران بسته می‌شود
در این جلسه رئیس پلیس‌راه نی‌ریز با اعلام اینکه در زمان بارندگی زیرگذر ورودی شهر نی‌ریز دچار مشکل می‌شود خواستار مسدود شدن آن در زمان بارندگی شد که مورد موافقت فرماندار قرار گرفت.
همچنین مبارکی با اعلام این که احتمال رانش در بارندگی‌های شدید در گردنه واریانتی وجود دارد گفت: لازم است گردن قدیم برای عبور و مرور و مسیر جایگزین آماده شود.
وی اعلام نمود که به آنها دستور داده‌اند که اگر مسیر از امنیت تردد پایینی برخوردار بود باید بسته شود.

عدم امکانات
رئیس اداره راهداری با اعلام اینکه به دلیل عدم اعتبار لازم نتوانستند خودروهای خود را آماده روزهای برفی و بارانی کنند گفت: شن و نمک به میزان لازم در مسیرهای برف‌گیر دپو کرده‌ایم.
شاهسونی همچنین تقاضای تأمین گازوئیل کرد که فرماندار در این رابطه از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درخواست نمود تا به ادارات خدمات‌رسان مثل راهداری و شهرداری‌ها سهمیه اضافه‌تر از سازمان بدهند تا در زمان بحران دچار مشکل نشوند.

اسکان 500 نفر در زمان اضطرار
رئیس جمعیت هلال‌احمر نی‌ریز اعلام نمود: امکانات اسکان اضطراری برای ۵۰۰ خانوار آماده شده است.

بازشدن گوراب‌ها توسط مردم!
رئیس منابع آب شهرستان نی‌ریز هم با اعلام اینکه برخی از پروژه‌های تغذیه مصنوعی توسط اهالی منطقه باز شده‌اند گفت: به عنوان نمونه تغذیه مصنوعی ریزآب توسط اهالی آنجا باز شده‌اند که سعی می‌کنیم با هماهنگی بخشداری و شهرداری قطرویه نسبت به مسدود سازی آنها اقدام کنیم.
خیراندیش همچنین اعلام نمود: تغذیه مصنوعی پلنگان کماکان به دلیل آماده نشدن ورودی آن بسته خواهد ماند و آبگیری نخواهد شد.
جمالی رئیس منابع طبیعی شهرستان نی‌ریز در تأیید صحبت‌های خیراندیش از باز شدن دریچه‌های گوراب برنجزار خبر داد؛ در این رابطه فرماندار دستور داد تا دریچه‌های این گوراب کنترل و بسته شوند.

اوج بارندگی‌ها در یکشنبه
در ادامه رئیس اداره هواشناسی با بیان اینکه اوج بارندگی‌ها  روز یکشنبه خواهد بود اعلام نمود: پیش‌بینی ما بر این است که جنوب شهرستان، روستای هرگان از سمت شرق و بخش قطرویه دارای بارش‌های بیشتری باشند و این بارش‌ها به احتمال فراوان به صورت پراکنده تا عصر دوشنبه و حتی تا صبح سه‌شنبه ادامه داشته باشد.
در ادامه این جلسه دیگر اعضای ستاد به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.
مدیر آموزش و پرورش این بارش را محکی جدی برای مدارس فرسوده خواند و گفت: با توجه به اینکه امتحانات نهایی به صورت حضوری در تمام مدارس در حال برگزاری است سعی می‌کنیم نظارت بیشتری داشته باشیم .

یخ سیاه
کچویی رئیس اورژانس شهرستان نی‌ریز نسبت به پدیده‌ای به نام «یخ سیاه» که در هنگام یخ زدگی جاده‌ها رخ می‌دهد و رنگ آن در جاده با آسفالت یکی است، هشدار داد.
میرزایی معاون فرماندار از کشاورزان و گلخانه‌داران درخواست نمود تا زمانی که نیاز به سوخت دارند حداقل ۲۴ ساعت قبل‌تر از آن اعلام کنند تا بتوانند تمهیدات لازم را انجام دهند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها