تعداد بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ - 2022 01 January
شهر هرت
ماجراهای تبعه موجاز
هر دم از این بوستان بری مَی‌رسد. در خبرها خواندَه کردم فرغون هم در وَلایت ایران گَران شد و بَ نرخ موتِر(ماشین) پیراید در سال 92 بَرسید. چَه خبر است فرغون فرانسوی 3 مَیلیون و 700 هَزار تومان؟

دیگر فرغون هم آرزو شد. اصلاً فرغون فَكرش را هم نَمی‌كرد.
نَمی‌خواهم پوز بَدهم؛ اما من یَک دانَه از اینها دارم. تازه رینگ اسپورتش گَرانتر است. فقط کاش چند تا از اینها سَودا (خرید) کرده بودم و الآن پولدار مَی‌شدم. خاک بر سرم؛ من که برای کندَه‌کاری نیاز داشتم؛ چَرا بیشتر سَودا نکردم؟

حالا که فرغون هم‌قَیمت پیراید دست دوم سال 92 شده، باید از آن بی عنوان موتِر بهرَه برد. بیسیار هم خوب است؛ بَنزین نَمی‌خواهد و بیدونِ در هم هست. حتی مَی‌شود از آن برای موتِر عاروس بهرَه برد. تازه باید آن را بی دوزدگیر هم موجهز کونیم تا یَک وقتی خدایَ ناکردَه دزد نزند.

پیراید الانش هم همان مَقدار مَی‌ارزد. دلخوش بی این مَقدار نباشید. حتی فرغون بیشتر مَی‌ارزد؛ چون هم کارایی‌اش از پیراید بیشتر است و هم آپشینهایش. تازه امنیت هم دارد. خولاصَه بی فرغون ما تَوهین نکونید.

شاید فردا برایش مکتب (آموزشگاه) رانندگی هم زدَه کونند و بر آن مالیه (مالیات) بَبندند. با 500 تومان کمتر از نرخ بازار نام‌نَویسی کونند و ملت همیشه در صحنَه ایران را در صف سَودای فرغون ایستَه کونند. راستی مگر واردات خودرو قدغن نبود؟ چَطور فرغون فرانسوی را ترخیص بَکرده‌اند !؟

از شوخی که گوذر کونیم، این که چیزی نیست؛ شما الآن گوشی‌ موبایلت از دستت بیوفتد، مَثال این است که چهار سال پیش با پیراید چپ بَکرده‌ای. بی نظرم موقصر سلطان فرغون است؛ باید پَیدایش کونند.

فکرش را بَکون؛ کت و شلوار سال ۹۲ قَیمت شورت و زیر‌پوش سال ۱۴۰۰ است. حالا هم با یَک ماه حقوق، مَی‌شود یَک فرغون سَودا بَکرد.

یادش بَخیر سالی که تازه بی وَلایت ایران روان شده بودم، اربابم یَک پیراید سَودا بَکرد و من که فقط دوچرخَه دارم، از روی حَسادت مسخرَه‌اش بَکردم و بَگفتم: مَثال فرغون است.

این طَور که پیش مَی‌رود، باور کونید زمانی بَرسد که دیگر فرغون هم نَمی‌شود سَودا کرد و بی نرخ پَژو مَی‌رسد. نَمایشگاه‌دارها هم بی فکر ثبت‌نامش مَی‌افتند و بی دلیل هجوم مردم برای ثبت‌نام، سایتش بستَه مَی‌شود.

هییییی، وَلایت ایران دِگر جایَ زیندَگانی نَمی‌باشد. باور کونید الآن اَوج ارزانی است؛ این سخن از من بَماند یادیگار...
نجیب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها